“היה חלק מהחבורה”: מעצר בנו של השר לשעבר הוארך ב-6 ימים

לפנות בוקר נעצרו שלושה תושבי ירושלים וחיפה בחשד למעורבות ברצח והיעלמות של ניסים שטרית ואבי אדרי ז"ל • בנו של השר לשעבר הכחיש בחקירה את המיוחס לו ושמר על זכות השתיקה • בית המשפט שחרר בתנאים מגבילים את בעלה של 'נערת הפיתוי' • בקרוב ייתכנו מעצרים נוספים
חיים טוויל
י"ג חשון התשפ"ב / 19.10.2021 17:03

פרשת הרצח וההיעדרות מלפני 30 שנה: בית משפט השלום בירושלים האריך היום (שלישי) בשישה ימים את מעצרו של אחד החשודים במעורבות ברצח, בנו של שר לשעבר בממשלה – שנעצר בגל מעצרים שביצעה המשטרה לפנות בוקר.

החשוד הכחיש את המיוחס לו ושמר על זכות השתיקה.

בדיון אמרה נציגת המשטרה על החשוד: “הוא היה חלק ממעגל של אנשים שביצעו אופרציה לשם הגשמת העבירות. הוא היה חלק מהחבורה״.

מעצרו של חשוד נוסף הוארך גם הוא בשישה  ימים נוספים.

חשוד נוסף, בעלה של מי שהודתה כי שימשה ‘נערת הפיתוי’ של כנופיית ‘שובו בנים’, שוחרר בסיום חקירה בתנאים מגבילים למעצר בית למשך 5 ימים.

אישתו, שנעצרה בתחילת השבוע, הודתה שאנשי קהילת ‘שובו בנים’ אילצו אותה לפתות את הנער ניסים שטרית להגיע לזירה, וגם הפלילה את החשודים האחרים, שנחקרו כעדים כבר בשעתו.

היום קיבל  בית המשפט המחוזי בירושלים חלקית את ערעורה של האשה – וקיצר את מעצרה ב-3 ימים עד חמישי.

המשטרה עצרה היום לפנות בוקר 3 חשודים נוספים בחשד למעורבותם במקרי הרצח וההיעדרות שהתרחשו באזור ירושלים לפני יותר מ-30 שנה –  בפרשה שזכתה לכינוי ‘ניקיון כפיים’.

על פי החשד, השלושה מעורבים ברצח והיעלמות של ניסים שטרית ואברהם אדרי ז”ל משנת 1986 ושנת 1990  – כחלק מפעילותם ב’משמרת הצניעות’.

שניים מהעצורים הם תושבי ירושלים ואחד מהם תושב חיפה. שלושתם השתייכו בשעתו לקהילת ‘שובו בנים’ של הרב אליעזר ברלנד.

בין העצורים – בנו של שר לשעבר בממשלה, ובעלה של מי שהייתה ‘נערת הפיתוי’ של כנופיית ‘שובו בנים’, ונעצרה כבר ביום ראשון.

השלושה, בשנות ה-60 לחייהם, הועברו לחקירה ביחידה המרכזית במחוז ירושלים. הם חשודים במעורבות פעילה בשני מקרי רצח, בחטיפה לצורכי רצח ובקשירת קשר לביצוע פשע.

במשטרה הבהירו כי ייתכנו מעצרים נוספים בפרשה.

כפי שדווח בחרדים 10, ביום ראשון השבוע המשטרה עצרה שני גברים ואישה שהשתייכו לקהילת ‘שובו בנים’ בירושלים, בחשד למעורבות במקרי הרצח וההיעדרות

גורם המקורב לחקירה אמר אתמול ל’כאן חדשות’: “זה ארגון הפשיעה הכי אכזרי בישראל. היו שמה מעשים נוראים ואכזריות שקשה להעלות על הדעת. זה דברים שאנחנו למדים מהאירוע הזה. במשך שנים המשטרה עובדת על הארגון הזה, נחשפת אליו ואל שיטות הפעולה שלו. ההיררכיה מסועפת ומורכבת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תגובה
    19/10/2021 20:42
    א
  1. מי העצורים כולם כבר יודעים השאלה אם התחילו לחקור את הסייעינם שלהם מתוך אירגון הפשע הגדול הגדול של ישראל ושמו משטרה שדאגו לשבש את החקירה ולסגור אותה….