אלימות מחוץ לחדר המחבל: איימן עודה דחף את איתמר בן גביר

ח"כ עודה ניסה למנוע מבן גביר להיכנס לחדרו של המחבל מוקדד אל קוואסמי, אסיר מנהלי של חמאס השובת רעב ומאושפז בבית החולים קפלן עודה דחף את בן גביר והתגאה: "חסמתי אותו. הכהניזם לא יעבור" • יו"ר הכנסת גינה את האלימות של עודה • בן גביר הגיש תלונה במשטרה
אריה ריבקינד
י"ג חשון התשפ"ב / 19.10.2021 16:09

ח”כ איימן עודה, יו”ר הרשימה המשותפת התעמת בצהריים (שלישי) ודחף את ח”כ איתמר בן גביר –  בעת שזה נגיע לבקר בחדרו של מוקדד אל קוואסמי, אסיר מנהלי של חמאס השובת רעב, המאושפז בבית החולים קפלן ברחובות.

ח”כ בן גביר, שנדחף על ידי עודה, שניסה למנוע את כניסתו של בן גביר לחדר, לא נותר חייב ודחף אותו בחזרה.

העימות התרחש בפתח המחלקה בה מאושפז המחבל, עימו הצטלמו חברי כנסת מהרשימה המשותפת בשבועות האחרונים. מאז אישפוזו של האסיר והסרת השמירה עליו, בית החולים הפך למוקד עלייה לרגל לאנשי חמאס.

המהומה החלה לאחר שח”כ עודה עמד בפתח המחלקה על מנת לוודא שח”כ בן גביר לא יכנס לחדרו של המחבל.

עודה כינה את בן גביר “מחבל קטן” ו”חולה נפש”.

ח”כ בן גביר השיב לו כי הוא “אורח כאן” – ופנה למנהל בית החולים ותמה: “הוא יגיד לכם לא להכניס אותי? הוא יתן הוראות לבית החולים?”.

לאחר מכן ניגש ח”כ עודה לכיוונו של בן גביר ודחף אותו בעוצמה. בן גביר ניסה לדחוף אותו בחזרה, אך מאבטחי בית החולים הפרידו בין הצדדים.

בן גביר הצליח אחר כך לבקר בחדרו של המחבל – ומשם נסע להגיש תלונה במשטרה נגד ח”כ עודה.

בן גביר: “עודה עשה מעשה פלילי וחמור. לח”כ אין חסינות לתקוף ח”כ אחר. כולנו ראינו את התמונות של איימן עודה מנסה לתקוף אותי. אמנם לא נשארתי חייב, אבל זה מצביע בדיוק על ההתנהלות ועל הלך הרוח בקרב חברי הכנסת מהמשותפת ומרע”מ. הם מרגישים שהם בעלי הבית. ביקשתי מהנהלת בית החולים לבדוק את תנאיו של האסיר, ובסופו של דבר למרות התנהלות עודה נכנסתי למחלקה והתרשמתי שמדינת ישראל ממשיכה להיות גן עדן למחבלים”.

יו״ר הרשימה המשותפת עודה מסר בתגובה: “הטרוריסט המורשע בן גביר רצה לפגוע במקדאד אל קואסמי, ששובת רעב כבר 91 יום כמחאה על מעצרו ללא משפט. חסמתי אותו. הכהניזם לא יעבור”.

יו״ר הכנסת ח״כ מיקי לוי גינה את תקיפת ח”כ בן גביר: “אני מגנה בתוקף את האלימות שבה נקט היום ח”כ איימן עודה בבית החולים קפלן כלפי ח״כ בן גביר. הרמת יד של ח״כ על ח״כ אחר היא חצייה של כל הקווים האדומים. הזהרתי לכל אורך הדרך שאם האופוזיציה לא תאפשר את הקמת ועדת האתיקה אנחנו נדרדר מאלימות מילולית לאלימות פיזית כפי שראינו היום”.

“אני קורא לחברי האופוזיציה להתעשת ולאפשר את הקמת ועדת האתיקה כדי שכנסת ישראל תוכל לתפקד באופן ראוי וממלכתי וניתן יהיה לנקוט בסנקציות כנגד מי שמתנהג באופן שלא יאה לחבר בכנסת ישראל”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות