‘ממשלה מסוכנת’: ישראל אישרה הסדרת מעמד ל-4,000 פלסטינים ביו”ש

לראשונה מזה עשור: בני גנץ מעניק מחווה לרשות הפלסטינית • המשמעות: פלסטינים שהיגרו מעזה יוכלו לנוע בין שטחי הרשות לחוץ לארץ ולהגיש בקשה לאישור עבודה בישראל או טיפול רפואי בארץ
חיים טוויל
י"ג חשון התשפ"ב / 19.10.2021 12:03

לראשונה מזה עשור: פגישתם של שר הביטחון בני גנץ ויו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מניבה ‘מתנה’ ראשונה מצד ישראל.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, הודיע הבוקר (שלישי) לנציגי הרשות הפלסטינית כי אושרו 1,200 בקשות לרישום אוכלוסין ברשות הפלסטינית של תושבים פלסטינים המתגוררים בשטחי יהודה ושומרון שנים רבות, אשר אינם רשומים במרשם האוכלוסין הפלסטיני.

בנוסף, יתאפשר שינוי כתובת ל-2,800 פלסטיניים – הרשומים במרשם האוכלוסין הפלסטיני, אשר נולדו ברצועת עזה ועברו להתגורר בשטחי יהודה ושומרון עוד קודם להשתלטות חמאס על הרצועה בשנת 2007, אך בתעודת הזהות לא שונתה כתובתם המקורית, ובשל כך תנועותיהם ביו”ש הוגבלו והימצאותם שם הייתה לא חוקית.

ההכרה במעמד התושבות של אלפי פלסטינים המתגוררים ביהודה ושומרון זה שנים, יאפשר להם מעתה ואילך לעבור במעברים, לנוע בין שטחי הרשות לחוץ לארץ ולהגיש בקשה לאישור עבודה בישראל או לטיפול רפואי בישראל.

יצוין, כי לא מדובר בפלסטינים המתגוררים בחוץ לארץ שייכנסו עתה ליו”ש, כחלק מאיחוד משפחות, ולא מדובר בגידול של האוכלוסייה הפלסטינית ביהודה ושומרון אלא בהסדרת מעמדה של אוכלוסייה קיימת שכבר נמצאת שם שנים רבות.

במשרד הביטחון אמרו: “כל הבקשות שאושרו – הינן על רקע הומניטארי. כל בקשה נבחנת באופן יסודי ותאושר בכפוף לאישור ביטחוני של גורמי הביטחון הרלוונטיים בישראל. בכלל המקרים מדובר בפלסטינים הנמצאים מזה שנים ארוכות ביהודה ושומרון”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ הגיב: “עשר מעלות ימינה לעידן הפוסט ציוני. הממשלה הזו חסרת אחריות ומסוכנת לעתידה של מדינת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות