מתקפה מימין על פינטו: ‘מאיפה עזות המצח? אין לך טיפת בושה?’

חברת הכנסת מימינה שהאשימה את נתניהו בהסתה לרצח יצחק רבין - הרתיחה את הימין • שיקלי: "ממש מעבר אידאולוגי מושלם לשמאל הפוליטי" • גלית דיסטל אטבריאן: "להביט בהשתאות במופע המטורף הזה ולרחם על חובשי הכיפות שבחרו בה בקלפי"
אריה ריבקינד
י"ג חשון התשפ"ב / 19.10.2021 12:22

ח”כ שירלי פינטו מסיעת ימינה, שהשתלחה אמש (שני) בבנימין נתניהו בציוץ בטוויטר, וגם בציוץ נוסף שמסביר לכאורה את ההשתלחות ביו”ר האופוזיציה –  עוררו ביקורת חריפה בימין.

ח”כ עמיחי שיקלי אמר בראיון ברדיו 103FM:  “אני, שירלי וחברי ימינה לא קיבלנו את הנרטיב שנתניהו הוא המסית והאחראי – הציוץ שלה היה ממש מעבר אידאולוגי מושלם לשמאל הפוליטי”. לדבריו, לטעון שנתניהו “הסית מהמרפסת” בכיכר ציון לרצח רבין, וממשיך להסית עד היום, “זאת אחת הטענות הכי קשות והכי מנותקות קשר מהמציאות”.

ח”כ גלית דיסטל אטבריאן מהליכוד הגיבה: ”אחרי הציוץ הדוחה של שירלי פינטו אין מנוס מלהכריע – מפלגת ימינה השלימה באופן מוחלט את הסימביוזה עם השמאל. כל שנותר הוא להביט בהשתאות במופע המטורף הזה ולרחם על חובשי הכיפות שבחרו בקלפי את מי שהשתמש בקולם כדי להסית נגדם”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ הגיב: ”לא הייתי צריך לחכות לציוץ המביש של שרלי פינטו כדי להבין שבנט ושותפיו השלימו את העריקה ונמצאים כבר עמוק בשמאל. מנטאלית ונרטיבית. די היה להביט בחיוכים והצ’פחות שהוחלפו בין בנט ללפיד כשחזר למקומו אחרי נאום השנאה וההסתה שלו נגד הימין והציונות הדתית במליאה”.

ח”כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית הגיב: ””אני לא נרגע משירלי פינטו ומימינה. הקמתם קואליציה, הכנסתם תומכי טרור, שמעתם אביב גפן ואברהם פריד והחלטתם שזה אומר שהגיע הזמן לאחדות? אתם מחפשים בייס חדש? נו מילא. איך זה מסתדר עם האשמת האנשים שרצתם איתם לכנסת, את הפעילים שלכם ואת המצביעים שלכם ברצח רבין?”

העיתונאי שלמה פיוטרקובסקי מ’מקור ראשון’, כתב בפוסט שפרסם בפייסבוק: “אנחנו היינו שם. כשנתניהו עמד על המרפסת אנחנו היינו בכיכר. את שירלי פינטו כנראה שלא. כמובן לא באשמתך. היית צעירה מדי.

“אבל אנחנו שהיינו שם עוד זוכרים היטב מה היה. לא הסתנו ולא רצחנו. נאבקנו נגד המהלך המדיני הכי מסוכן לעם ישראל ולמדינת ישראל שבא לעולם בשבעים שנות המדינה. נגד המהלך הפוליטי שגבה את חייהם של מאות ‘קורבנות השלום’. כשאת מאשימה את נתניהו בהסתה מעל המרפסת, את מאשימה גם כל אחד ואחד מאיתנו שעמד שם בכיכר.

“באיזו זכות? יש לך בכלל מושג על מה את מדברת? בדקת פעם מה באמת היה שם? או שאת פשוט קונה את תעמולת הכזב של חברייך החדשים בשמאל ובולעת אותה לתיאבון? מאיפה מגיעה עזות המצח הזו? אין לך טיפת בושה?”

הוא הוסיף: “כשראיתי שמחקת את הציוץ קיוויתי לשניה שהתעשתת, שאולי זה הסטודנט, שקרתה תקלה. משהו. אבל לא. בציוץ הנוסף לא נסוגת אפילו במילימטר. במקום זאת האשמת אותנו ביציאה מפרופורציות. כאילו אנחנו אלו שלא מבינים. כמה יהירות וחוצפה הצלחת לגייס לצורך הציוץ השני? מאיפה השגת אותם?

”ואתם, נפתלי בנט ואיילת שקד, שלוש ורבע שעות חלפו. אין לכם שום מילה חכמה לומר מול דברי הבלע של הח”כית מסיעתכם? כלום? איפה הימים שבהם היה ברור היכן נמצא הלב שלכם, חלפו לבלי שוב?”

כפי שדווח בחרדים 10, פינטו ציימה אמש בחשבון הטוויטר שלה: :”‏גם השנה נתניהו השתמש ברצח רבין כדי להסביר שבעצם הוא זה שמותקף. לפעמים נדמה שהוא אף פעם לא עזב את המרפסת ההיא. מסית היה ומסית יישאר”.

כשעה לאחר הציוץ, פינטו מחקה אותו וצייצה חדש: “הוצאתם את הדברים מפרופורציות, בסוף זה יום חשוב שנוגע בפצעים העמוקים בחברה הישראלית. רצח לא עניין של ימין ושמאל. נתניהו כבר חודשים רבים מסית נגד רה״מ נגד שרת הפנים והממשלה. לנתניהו אין בעיה לחבק בביתו את איציק זרקא שעומד מול הבית של רה״מ בנט וקורא לו ״בוגד״ ועוד להטיף על הסתה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות