לפיד: צאצאיו האידאולוגיים של עמיר פה בכנסת • הימין: טינופת

שר החוץ קישר בין ח"כי הציונות הדתית לרצח • סמוטריץ': "לפיד הוא איש קטן שהשנאה וההסתה נוטפות ממנו" • הציונות הדתית: "בנט חתום על נאום ההסתה והשנאה החצוף שלו. יעידו לחיצות הידיים והחיוכים ביניהם מיד לאחר הנאום" • עמיחי שיקלי: "אני בז לו ולמתינות המזוייפת שלו"
אריה ריבקינד
י"ב חשון התשפ"ב / 18.10.2021 18:21

שר החוץ יאיר לפיד עורר מהומה במהלך נאום שנשא הערב (שני) במהלך הדיון במליאת הכנסת לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין ז”ל.

לפיד פתח בנאום פלגני ומסית: “צאצאיו האידיאולוגיים של יגאל עמיר יושבים היום בכנסת ישראל. מקבלים לגיטימציה, אורחים רצויים בכל האולפנים. אילולא חוללנו את הנס של ממשלת השינוי, הם היו עכשיו שרים בממשלה. הבחירות האחרונות היו משאל עם על הדמוקרטיה. על השאלה אם אנחנו עדיין רוצים לחיות במשטר דמוקרטי עם שלטון חוק, או שאנחנו רוצים לעבור למשטר פופוליסטי, סמכותני, קיצוני ולאומני”.

חברי כנסת מהאופוזיציה שיסעו את דבריו בקריאות ביניים. ח”כ אורית סטרוק צעקה בעקבות דבריו: “בושה” והוצאה על ידי יו”ר הכנסת מהמליאה.

בעקבות דברי לפיד יתר חברי סיעת הציונות הדתית החליטו במחאה לצאת מהמליאה.

סמוטריץ’ טען כי מי שאחראי לדברי לפיד הוא בכלל נפתלי בנט: “יאיר לפיד, עם השנאה וההסתה הנוטפת ממנו, איש קטן שלא מסוגל להתעלות לרגע ולתפקיד ולמעמד הממלכתי שכולנו ביקשנו לכבד במליאה, הוא השותף הבכיר של נפתלי בנט. הוא ראש ממשלה חלופי ושר חוץ ‘בזכות’ נפתלי בנט”.

הוא הוסיף: “הכתם השחור והאחריות להסתה נגד הימין והציבור הדתי הם על ידיו של בנט. די למשחק הכפול”.

גם ח”כ עמיחי שיקלי הגיב לדברים בטוויטר: “‏בגדול אמר עכשיו רה״מ החליפי מר לפיד, כל מי שלא הצביע לממשלת השינוי הוא אלים, אנטי דמוקרטי וממשיך דרכו של יגאל עמיר. מעולם לא הערכתי אותו, אפילו לא כשדיגמן במעריב לנוער, היום אני בז לו ולמתינות המזוייפת שלו”.

ח”כ מיכל וולדיגר: “יאיר לפיד, תתבייש. נאום הסתה, שפל ומפלג, בטקס האזכרה ליצחק רבין. הטון השקט והמרגיע מנוגד לרפש, לזוהמה ולטינופת. בושה”.

סיעת הציונות הדתית פרסמה תגובה בה נאמר: “נפתלי בנט השלים היום את המהפך. בנט חתום ושותף מלא להרס הממלכתיות ופילוג החברה הישראלית ובעיקר להסתה והשנאה נגד הציונות הדתית והימין האידיאולוגי.

“הוא שהפך את לפיד מקוריוז לשר חוץ וראש ממשלה חלופי והוא חתום על נאום ההסתה והשנאה החצוף שלו. יעידו לחיצות הידיים והחיוכים ביניהם מיד לאחר הנאום. טוב שהמסכה הוסרה היום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ובממשלה
    19/10/2021 09:39
    מאנדהוא מאשדוד
  1. בממשלת השינוי/שיסוי יושב שר שהוא ממשיכו האידאלי של גלבס ממייסדי מפלגה מסוימת בגרמניה לפני כ-90 שנה. רמז-לשים את החרדים במריצה למזבלה.