נכדו של רבין השתלח בביבי: אחרי שנים של פחד, שלטון העם ניצח

יונתן בן ארצי נאם בטקס בבית הנשיא והשתלח ביו"ר האופוזיציה: "שלטון העם ניצח את שלטון היחיד. אחרי שנים חשוכות של פחד ושיתוק - שנת 2021 הייתה שנת מפנה'' • הליכוד: "שלטון העם ניצח את שלטון היחיד? בדיוק ההפך. זה היחיד שהונה את העם כדי לגזול ממנו את השלטון"
חרדים 10
י"ב חשון התשפ"ב / 18.10.2021 14:42

יונתן בן ארצי, נכדו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז”ל, השתלח ביו”ר האופוזיציה בנימין נתניהו במהלך נאומו בטקס הממלכתי לזכר רבין שנערך בבית הנשיא.

בן ארצי תקף את שלטונו של נתניהו ושיבח את הקמת הממשלה הנוכחית: “השנים האחרונות היו קשות במיוחד, השנאה שוב הציפה את הרחובות. הפילוג שקרע את החברה הישראלית לגזרים אז ערב הרצח הרים שוב את ראשו המכוער ואיים שוב לשסע את העם. בכל מקום פשטו אלימות והסתה נגד אזרחים שהעזו לחשוב אחרת”.

הוא המשיך: “אבל שנת 2021 הייתה שנת תפנית, אחרי שנים חשוכות של פחד ושיתוק עם ישראל זקף את הגב. לאחר מלחמה ארוכה על חירותו ועל דמותה של הדמוקרטיה, עם ישראל ניצח. מול גילוי אלימות מילולית ופיזית, מול תרבות של עריצות ושקר, הרוח הישראלית ניצחה, שלטון העם ניצח את שלטון היחיד. במשך רבע מאה סובל עם ישראל מפוסט טראומה שתודלקה בידי אלו שמתענגים על הכאב. קשה להאמין אבל גם יום הזכרון הזה הפך ליום שבו מנסים לייצר בתוכנו שתי מחנות ביחס להסתה, לרצח ולנרצח – הכול כדי לקטוף את פירות השיסוי”.

הוא שיבח את הקמת ממשלת בנט-לפיד-עבאס: “אבל הבוקר 26 שנים אחרי הלילה הנורא, אני יכול להביט בכם אחיי ואחיותי לעם המופלא הזה, ולומר לכם מכאן שתקופת האבל נגמרה, ההשלמה ארוכה אבל הבוקר אנחנו קמים וצועדים קדימה. אנחנו יכולים וצריכים לעבור משלב הטראומה לשלב ההחלמה.

“בפתחו של עשור חדש עומדת בראשות המדינה חבורת אנשים המייצג את היפוכו הגמור של שלטון יחיד. שלטון הרבים והטובים, מיטב אנשינו מקבוצות האולוכסיה השונות, ממשלת אחדות מכל חלקי העם ונציגיו. נציגי כל קבוצות העם פועלים יחד בלי להתחמק מהמחלקות מסתערים יחד עלך המטרה ודוחפים קדימה בכוחות משותפים במסלול המראה לעתיד טוב יותר”.

מהליכוד נמסר בתגובה לדברי נכדו של רבין: ”שלטון העם ניצח את שלטון היחיד? בדיוק ההפך. זה היחיד שהונה את העם כדי לגזול ממנו את השלטון”.

הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל צייץ בציניות: “באמת לא מצליח להבין למה נתניהו לא מגיע לטקסים הממלכתיים כל כך לזכר רבין…”

בציוץ נוסף כתב: “סבו של הנואם ניצח פעם אחת, על חודו של מנדט אחד והצהיר מיד שהוא ינווט, תוך שהוא משתלח לא פעם בבגצ ומתעלם מהפגנות ענק. מוטב שלא יבחר דווקא ביום כזה לנאומים פוליטיים, או לפחות לא יקונן אחר כך על חוסר הפופולריות של הטקסים האלה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות