בריחת המחבלים: הופסקה החקירה הפלילית נגד הקצינים והסוהרים

אף שהמשטרה החלה בגביית עדויות ואף חקרה סוהר באזהרה - הנושא ייבדק וייבחן על ידי ועדת הבדיקה הממשלתית • מעתה, חשיפת הכשלים הפליליים, אם היו כאלה, מוטלים על כתפי חברי ועדת הבדיקה
חיים טוויל
י"א חשון התשפ"ב / 17.10.2021 20:32

המשטרה עצרה את החקירה הפלילית כנגד סוהרים וקציני שב”ס בכלא גלבוע, בגין בריחת האסירים בערב ראש השנה.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, אף שהמשטרה החלה בגביית עדויות ואף חקרה סוהר באזהרה – הנושא ייבדק וייבחן על ידי ועדת הבדיקה הממשלתית, שצפויה להתחיל את עבודתה בשבועיים הקרובים.

במהלך החקירה שנפתחה בעקבות המחדל, נגבתה עדות ממפקד הכלא וסוהרים נוספים – וסוהר נחקר באזהרה. אלא שכעת ההליך החקירתי נעצר והאחריות לחשיפת הכשלים הפליליים, אם היו כאלה, מוטלים על כתפי חברי ועדת הבדיקה.

ב-29 בספטמבר הודיע המשטרה כי סיימה חקירה המשותפת בנוגע לבריחת ששת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע ומעורבים נוספים, והוגשה נגדם הצהרת תובע באמצעות הפרקליטות.

חקירת הבריחה הוטלה על צוות חקירה משותף של היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב”ל) בלהב 433 ושירות הביטחון הכללי, והיא הובילה ללכידתם של ששת האסירים לאחר כשבועיים.

במסגרת החקירה עלה חשד כי חמישה אסירים מכלא גלבוע שיתפו פעולה וסייעו בבריחת ששת האסירים. מעצרם של האסירים הנמלטים ביחד עם החשודים הנוספים הוארך מעת לעת.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות