נערת הפיתוי של ‘שובו’ הודתה • חשוד: מישהו ראה אותי בעיניים?

מעצר החשודים הוארך ב-8 ימים • לחשוד הראשון מיוחסים שני מעשי רצח • החשודה הודתה: "אילצו אותי להתקשר לניסים שטרית ולפתות אותו להגיע למקום מסוים" • החשוד השני שותק ומכחיש, אך מעת לעת קושר עצמו למעטפת העובדתית • המשטרה: יש לבצע כ-30 פעולות חקירה
חרדים 10
י"א חשון התשפ"ב / 17.10.2021 18:56

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (ראשון) בשמונה ימים את מעצרם של שני גברים ואישה, חברי קהילת ‘שובו בנים’ לשעבר, החשודים במעורבות במקרי רצח והיעדרות שהתרחשו בינואר 1986 ובשנת 1990 בירושלים.

השלושה, שנעצרו בפשיטה של בלשי המשטרה, חשודים ברצח בכוונה תחילה, חטיפה לשם סחיטה וקשירת קשר לביצוע פשע.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, המשטרה ביקשה בדיון להאריך את מעצרם משם שעליה לבצע כ-30 פעולות חקירה, רובן ניתנות לשיבוש ולכן יש עילת מעצר של מסוכנות.

השופט אלעד לנג אמר בהחלטתו, כי יש חשד סביר לביצוע העבירות המיוחסות לחשוד הראשון שמעצרו הוארך. החשוד הכחיש בחקירתו את המיוחס לו. גם במהלך הדיון הוא אמר: “מישהו ראה אותי בעיניים? שיגיד לי עכשיו”.

נגד האדם השני עומדים חשדות ברצח ובחטיפה. נציגת המשטרה הציגה לשופט דוח סודי.

הטוענת המשטרתית אמרה בדיון בבית משפט השלום, כי החשוד הראשון היה שותף לביצוע שני מעשי הרצח ב-1986 וב-1990. הטוענת לא הייתה מוכנה לומר אם הגופות של הנער ניסים שטרית ושל אברהם אדרי נמצאו, אך ציינה כי מהחשוד נגבתה עדות פתוחה בחודש מארס 1986 – כחודשיים לאחר העלמותו של הנער ניסים שטרית.

החשוד לא נחקר באותם ימים על פרשת הרצח של אברהם אדרי. בית המשפט האריך את מעצרו בשמונה ימים, והוא חשוד בין השאר בשני מעשי רצח.

לגבי החשודה, עורך דינה אמר כי היא סיפרה שהייתה נערת פיתוי ושהשתייכה ל’שובו בנים’ של הרב אליעזר ברלנד. “זו אמת שהשתמשו בה לצורך אירוע אחד. היא אמרה שביקשו ממנה לפתות אדם מסוים ולהביא אותו למקום מסוים”, הוסיף עורך הדין.

לפי חדשות 12, החשודה הודתה בפני החוקרים שאחרים אילצו אותה לפתות אדם מסוים להגיע למקום מסוים. האישה חשודה במעורבות רק בפרשה של ניסים שטרית.

לחרדים 10 נודע, כי החשודה עוכבה  לפני עשרה ימים בבידוק שגרתי, אך ככל הידוע היא לא תושאלה. הבוקר היא נעצרה שוב.

לפי דיווח בחדשות 13, היא סיפרה בחקירתה: “נוצלתי על ידי אנשי הרב ברלנד. הייתי נערת הפיתוי. הם ביקשו ממני להתקשר לילד ניסים שטרית ולפתות אותו להגיע למקום מסוים. כשהוא הגיע לשם היו שם עוד אנשים ואני כבר לא יודעת מה קרה. הם אנשים רעים”.

מעצרה הוארך בשמונה ימים.

חשוד נוסף אמר: “אני יודע הרבה דברים אבל לא אגלה שום דבר”.

בהמשך הדיון קבע השופט בהחלטתו שהחשוד השני שהובא לבית המשפט שותק ומכחיש לעיתים, אך מעת לעת קושר עצמו למעטפת העובדתית של האירועים וגם מעצרו הוארך לבסוף בשמונה ימים.

האישה ואחד החשודים

על פי החשד, העצורים פעלו במסגרת משמרות הצניעות והם מעורבים בשתי פרשיות: במקרה אחד מדובר בתיק היעדרות מינואר שנת 1986 של ניסים שטרית.

שטרית, בן 17 בהעדרו, התגורר בירושלים. לפני היעדרותו הוא הותקף בידי חרדים ליד הישיבה שבה למד באשדוד. בהמשך זיהה את אחד מתוקפיו בירושלים, הזעיק את המשטרה והחשוד נעצר. שטרית ומשפחתו החלו לקבל איומים כשהדרישה היא שיבטל את תלונתו, אך הוא לא הסכים.

לאחר זמן מה, כשעבד בכנסת, קיבל שיחת טלפון ויצא מהמשכן. באותו ערב הוא נצפה בפעם האחרונה במרכז ירושלים.

החשד הוא ששטרית נרצח בידי ‘משמרת הצניעות’.

המקרה השני התרחש בשנת 1990: אברהם אדרי עבד בישיבת ‘ויאמר יצחק’ בשכונת שמעון הצדיק בירושלים. באחד הערבים הוא אמר לאישתו כי הוא קופץ לישיבה, וידוע שהגיע למקום, יצא ממנו ונעלם.

היעדרותו דווחה למשטרה ויום למחרת גופתו נמצאה ביער רמות.

פרטים מהפרשות נחשפו בסרט התיעודי ‘רב הנסתר’ של הבמאית שני חזיזה, ששודר בכאן 11 בפברואר 2020 – סרט שהוביל למעצרים היום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יתבררו ויתלבנו ויצרפו רבים
    17/10/2021 19:29
    ש. ל.
  1. עוד אחד מסימני הגאולה שפושעים שפעלו במסוה של קדושים וטהורים מתגלים במערומיהם ונותנים את הדין.
    כעת הגיע הזמן גם לאתר את הפושעים בקהילת גור ולהעמידם לדין