אחיו של ניסים: ‘אלה טרוריסטים. מבקש לעשות הכל שיספרו מה עשו’

אחיו של ניסים שטרית שנעדר מזה 36 שנה, טען ברשת ב: "ניסים נעלם כדי שלא יהיה תובע בתיק חטיפה. קבוצת העבריינים הזו יודעת שאם היא שומרת את הפה, המקסימום שאפשר זה להאריך את המעצר" • ראש צוות החקירה בשעתו על ההתפתחות: "אם החוקרים הגיעו לגילוי - כל הכבוד"
חרדים 10
י"א חשון התשפ"ב / 17.10.2021 15:35

מאיר שטרית, אחיו של ניסים שטרית שנעלם בינואר שנת 1986 – כמעט לפני 36 שנים, טען היום (ראשון), בריאיון שהעניק לאסתי פרז ברשת ב’, כי אחיו נעלם כדי שלא יהיה תובע בתיק על חטיפה.

“לפני 35 שנים כל החומר היה מונח במשטרה על ידי”, סיפר. “המשטרה הייתה בכיוונים אחרים לגמרי, לא מאופסת וחיבלה בחקירה. אני הבאתי את השמות והאנשים. אבל קבוצת העבריינים הזו יודעת שאם היא שומרת את הפה מלדבר, המקסימום שאפשר זה להאריך את המעצר. אלה שחטפו והיכו אותו נעצרו ושוחררו”.

שטרית סיפר על הימים שקדמו להיעלמות של אחיו: “אחי קיבל מכות נוראיות בקהילה של ברלנד. היו שם כמה קבוצות עבריינים שהחליפו בגדים של חילונים בחרדיים והשתמשו באותן שיטות. הוא זיהה את שמותיהם ומסר למשטרה. לא לקח כמה ימים וניסים התנדב למשמר האזרחי כדי שיהיה לו אקדח ביד.

“יום אחד הוא פגש אחד מהם ברחוב בירושלים, רדף אחריו, הלך למשטרה ואמר – ‘הנה, זה אחד מהחוטפים שלי’. הוא נעצר אבל שוחרר. מרגע זה החלו לחצים על ההורים שלי שיבטלו את התלונה ויסגרו את התיק. ניסים נעלם כדי שלא יהיה תובע בתיק על חטיפה”.

האח הוסיף וסיפר:  “אני לא יודע שהוא נרצח בוודאות. אבא שלי לקה בהתקף לב אחרי שנה, הוא לא עמד בזה. במשך חצי שנה עזבתי הכול, חקרתי והגעתי לממצאים בכוחות עצמי”.

שטרית אמר כי כעת, לאחר שנעצרו חשודים בפרשה, הוא חש “רגשות מעורבים”, כי עדיין אין פתרון מוחלט לתעלומה.

“אנחנו מבקשים לדעת איפה אחי הוטמן כדי להביא אותו לקבורה. מדובר בטרוריסטים. אני מבקש מהיועץ המשפטי לממשלה לעשות הכול כדי להכריח את העצורים לספר מה עשו עם אחי”.

בעקבות הסרט התיעודי ‘רב הנסתר’, ששודר בכאן 11 בחודש פברואר 2020, המשטרה עצרה לפנות בוקר שני גברים ואישה, תושבי ירושלים בשנות ה-60 לחייהם, בחשד למעורבות במקרה ההיעדרות של שטרית ובמקרה רצח של אדם בשם אבי אדרי ב-1990.

שלושת העצורים נמנו בעבר על קהילת ‘שובו בנים’ של הרב אליעזר ברלנד.

ראש צוות החקירה במשטרת ירושלים שחקר את הפרשה בשנות ה-80, סגן ניצב בדימוס עמיר סולומון, אמר בתוכנית: “כל אנשי משטרת הצניעות שידענו – נחקרו”.

לדבריו, ייתכן שהחוקרים כיום הצליחו לעשות דבר שהוא ועמיתיו לא יכלו לעשות בעבר. “יכול להיות שהם עשו דבר שאני לא יכולתי לעשות. אם הם הגיעו לגילוי – כל הכבוד להם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות