מערך הסייבר: חלה עלייה בניסיונות למתקפות נגד בתי חולים בסופ”ש

ההתקפות שבוצעו על הארגונים הרפואיים נבלמו בגלל היערכות מוקדמת ולא נגרם נזק • השיבושים בבית החולים הלל יפה נמשכים - ונעשים ניסיונות להחזיר את מערכות המידע של בית החולים לפעילות שוטפת
חיים טוויל
י"א חשון התשפ"ב / 17.10.2021 10:50

מערך הסייבר הלאומי ומשרד הבריאות עדכנו הבוקר (ראשון) כי במהלך סוף השבוע נרשמה עלייה בנסיונות למתקפות נגד בתי חולים וארגונים רפואיים.

בהודעה הדגישו כי בשל הערכות מוקדמת ותגובה מהירה של המרכז והצוותים בשטח בלמה את הניסיונות ולא נגרם נזק.

בנוסף הודגש שהשיבושים בבית החולים הלל יפה עדיין נמשכים.

לפי ההודעה, נמשכת העבודה של מרכז הסייבר במשרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי וצוותים נוספים בבית החולים הלל יפה, במטרה להחזיר את מערכות המידע של בית החולים לפעילות שוטפת באופן הדרגתי ומאובטח בהקדם.

לפי ההודעה, “משרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי מבצעים בימים האחרונים פעילויות רבות מול גופים במגזר הבריאות לחיזוק נוסף של רמת ההגנה תוך איתור נקודות תורפה חדשות במרחב שעשויות לשמש לתקיפות ופנייה לגופים לסגירתם”.

בשבוע שעבר בוצעה מתקפת ‘כופרה’ על בית החולים הלל יפה בחדרה, ולפי החשד המניע שלה הוא כלכלי ולא ביטחוני.

עקב כך בית החולים פועל במתכונת מצומצמת ומקבל רק חולים הזקוקים לטיפול דחוף. התוקפים חסמו והצפינו מערכות מנהלתיות המספקות גישה לתיקים רפואיים.

אנשי הסייבר המטפלים בתקיפה מנסים לשחזר חלק מהמידע שאבד.

על פי נתונים של חברת צ’ק פוינט, מדי שבוע מתבצעים 1,400 ניסיונות תקיפה נגד גופים שונים בתחום הבריאות, מדובר בכמות הגדולה פי שתיים מהממוצע העולמי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות