3 מ’שובו בנים’ נעצרו: חשודים בתיקי רצח מלפני יותר מ-30 שנה

חיים טוויל
|
י"א חשון התשפ"ב / 17.10.2021 09:42
בלשי ימ”ר ירושלים עצרו הבוקר שני גברים ואישה, בשנות ה-60 לחייהם, מקהילת ‘שובו בנים’ • חשודים במעורבות בשני תיקי רצח והיעדרות של ניסים שטרית ואברהם אדרי – כחלק מפעילותם במשמרת הצניעות • התיקים נחקרים במשטרה מזה למעלה מ-30 שנה – ולא פוענחו עד היום

שלושה חשודים מקהילת ‘שובו בנים’ של הרב אליעזר ברלנד נעצרו לפנות בוקר (ראשון) בפשיטה של המשטרה, בחשד למעורבות בשני מקרי רצח והיעדרות שהתרחשו באמצע שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90 באזור ירושלים.

מדובר בשתי פרשיות רצח, הנחקרים במשטרה מזה למעלה מ-30 שנה, שלא פוענחו עד היום.

החשודים שנעצרו – שני גברים ואישה – שלושתם תושבי ירושלים בשנות ה-60 לחייהם, נעצרו על ידי בלשי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים.

מדובר בשתי פרשיות שמיוחסות לפעילים של ‘שובו בנים’.

על פי החשד, העצורים פעלו במסגרת משמרות הצניעות והם מעורבים בשתי פרשיות: במקרה אחד מדובר בתיק היעדרות מינואר שנת 1986 של תושב ירושלים בשם ניסים שטרית.

שטרית, בן 17 בהעדרו, התגורר בירושלים. לפני היעדרותו הוא הותקף בידי חרדים ליד הישיבה שבה למד באשדוד. בהמשך זיהה את אחד מתוקפיו בירושלים, הזעיק את המשטרה והחשוד נעצר. שטרית ומשפחתו החלו לקבל איומים כשהדרישה היא שיבטל את תלונתו, אך הוא לא הסכים.

לאחר זמן מה, כשעבד בכנסת, קיבל שיחת טלפון ויצא מהמשכן. באותו ערב הוא נצפה בפעם האחרונה במרכז ירושלים.

החשד הוא ששטרית נרצח בידי ‘משמרת הצניעות’.

המקרה השני התרחש בשנת 1990: אברהם אדרי עבד בישיבת ‘ויאמר יצחק’ בשכונת שמעון הצדיק בירושלים. באחד הערבים הוא אמר לאישתו כי הוא קופץ לישיבה, וידוע שהגיע למקום, יצא ממנו ונעלם.

היעדרותו דווחה למשטרה ויום למחרת גופתו נמצאה ביער רמות.

שלושת החשודים נחקרים בחשד למעורבות בשני המקרים הללו.

לאחר מעצרם הועברו השלושה לחקירה ביחידה המרכזית במחוז ירושלים.

מהמשטרה נמסר כי בהמשך היום הם יובאו בפני בית המשפט, שם היא צפויה לבקש את הארכת מעצרם. כמו כן ובהתאם להתפתחויות החקירה, צפויים בהמשך מעצרים נוספים.

במקביל לשלושת המעצרים, הוצא צו איסור פרסום על כל פרט מפרטי החקירה וכן על הפרטים שעלולים לזהות את החשודים.

מי שטיפלה וחקרה את הפרשה והתוכנית שלה האיצה מחדש את תיק החקירה, היא הבימאית שני חזיזה עם סרט התיעודי ‘רב הנסתר’ ששודר בכאן 11: