סיוט ב’שערי צדק’: חרדית בהריון הותקפה כי אחיה שר ‘שולם עליכם’

חרדי שר בליל שבת "שלום עליכם" באוזני אביו החולה ב'שערי צדק' - ובתו, הנמצאת בהריון מתקדם, הותקפה בידי בני משפחה ערבים, שהגיעו בגלל מות בן משפחתם • בן משפחה לחרדים 10: "התוקף אמר לאחותי שהוא יהרוג את כל המשפחה. היא רעדה מפחד, יותר מאשר הכאב"
ישראל יוספי
י"א חשון התשפ"ב / 17.10.2021 09:10

ר’ מאיר אלישע גרסטל, חרדי בן 66, מאושפז במחלקת האונקולוגיה בבית החולים ‘שערי צדק’ בירושלים. בערב שבת, בעת שבן המשפחה שר “שלום עליכם”, בן מיעוטים זרק כיסא לעבר בתו שנמצאת בהריון מתקדם – ששהתה בחדר.

בן משפחה מגולל בשיחה עם חרדים 10 את שהתרחש: “בערב שבת נפטר בן מיעוטים בחדר שאבא שלי מאושפז. הגיעו בני משפחתו, היינו מאוד סימפטיים. בשעה 20:00 חזרנו מתפילת השבת, יצאנו לאכול חדר ליד, למשך חצי שעה, חוץ מאחותי שהייתה ליד אבא.

“תוך חצי שעה, המקום היה מלא ב-200 אנשים, בחדר עצמו היו 70 איש. הלכתי לאח הראשי, ושאלתי: אין הגבלת מבקרים? אנחנו בתקופת קורונה, כל האנשים פה חולי סרטן. אבל לא הייתה  שום הגבלה – לא הייתה לרופאים בעיה לראות כזאת כמות של אנשים. הם לא חשבו לרגע לומר לאנשים: בואו נרגע, רק מי שמדרגה ראשונה או שנייה יכנס. כלום.

“כששאלתי את המנהל אבטחה, נשמע לך הגיוני שאין הגבלה? הוא ענה לי: דמיין שהייתה הגבלה… גרם לי להבין שהאבטחה מפחדת. הם עם נשק והם מפחדים מחמולות. זה דבר הגיוני?! זה הזוי.

“שאלתי את האח הראשי: כמה זמן זה ייקח? הוא אומר: 20 דקות עוזבים… זה נמשך שלוש שעות. אולי כלל לא מחוסנים, זה מכעיס.

“נכנסתי לחדר, אני רואה את אחותי בוכה, אחותי הייתה קרובה לתוקף. מה קרה? אחי שר ‘שלום עליכם’ באוזן של אבא שלי… אנחנו יהודים, אתם מוסלמים, תנו לנו לחיות כל אחד והמנהגים שלו. זה עצבן אחד מהם, הוא זרק את הכיסא על אחותי שנמצאת בשבוע 28 להריון – ואמר לאחותי שהוא יהרוג את כל המשפחה. אחותי רעדה מפחד, יותר מאשר הכאב.

“חברת האבטחה הזמינה משטרה, השוטרים לקחו עדות, אמרו לאבטחה להוריד את הגופה לקומה 5- שם נמצאת הספרייה הרפואית. המשפחה יצאה והכל נרגע. אחותי פחדה לצאת מהחדר, להראות את התוקף.

״ביקשנו מבית החולים את מצלמות האבטחה, בשביל לזהות את התוקף, אנחנו יודעים באיזו שעה זה קרה. רק לומר זה התוקף. לא נתנו”.

גורם בבית החולים אמר, כי המשפחה החרדית החלה לשיר שירי שבת בחדר, בזמן שהמת נמצא שם, ולכן בני המשפחה השנייה כעסו. זה לא סכסוך על רקע לאומני. לדברי הגורם, יש הגבלה על כמות המבקרים, ומספר האנשים שבני המשפחה טוענים כי הגיעו לא מתאר את המציאות.

תגובת המרכז הרפואי ‘שערי צדק’: “אנו רואים בחומרה כל מקרה אלימות ומטפלים בו מיידית וללא פשרות. בעקבות הסכסוך בין המשפחות, הוזמנה משטרה ואנו מבצעים תחקיר ובדיקה מקיפה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תמי
    17/10/2021 12:04
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. הערבים בצדינה מרימים ראש. והכל בגלל שילטון כושל. די לממשלת הביזיון והחידלון.