אחרי קולט אביטל – עדות נוספת נגד שמעון פרס: “זיכרון נוראי ממנו”

פקידה בכירה לשעבר טוענת כי הוטרדה על ידי הנשיא לשעבר: "עד היום אני סוחבת את זה איתי ואני אישה חזקה" • אביטל סיפרה ב'כאן חדשות': פגשתי אישה נוספת שנפגעה מפרס • איש יחסי ציבור: "יש לגברת חוצפה ולכל החברים והחברות של הנשיא פרס יש חוצפה לשתוק, ולא לצאת להגנתו"
אריה ריבקינד
י' חשון התשפ"ב / 16.10.2021 20:33

לאחר שחברת הכנסת לשעבר קולט אביטל סיפרה בעיתון ‘הארץ’ כי ראש הממשלה ונשיא המדינה לשעבר שמעון פרס הטריד אותה בכוח בעת שנפגשה איתו בלשכתו לפני כ-40 שנה – בתכנית ‘פגוש את העיתונות’ בחדשות 12 דווח הערב (מוצאי שבת) על פקידה בכירה לשעבר שהעידה כי הוטרדה גם היא על יד הנשיא לשעבר.

“עד היום אני סוחבת את זה איתי ואני אישה חזקה”, העידה המתלוננת. “דחפתי אותו וברחתי. יש לי זיכרון נוראי ממנו”, העידה.

“מצער, אבל כנראה שהיו מקרים כאלה”, אמרה אביטל לאחר ששמעה את העדות הנוספת נגד פרס. “אני לא מנסה להצדיק אף אחד, וגם בי זה השאיר זיכרונות מאוד קשים, אבל אנחנו מדברים על תקופה שבה גברים חשבו שמותר להם. לא אומרת שזו הייתה נורמה, אבל זו הייתה דרך”.

עוד סיפרה כי בתקופה זו היו הטרדות נוספות והדגישה: “זה ברור לחלוטין, אבל זה לא המחיר היחיד ששילמנו כנשים”.

על השאלה אם לדעתה היותה רווקה הפך אותה ל”טרף קל”, ענתה: “יכול להיות, אני לא יודעת – לא הייתי בראשם. אבל אין לי צל של ספק שחלקם ניסו גם עם נשים אחרות”.

על התגובות אחרי החשיפה – אמרה אביטל: “סך הכול הדור הצעיר, נשים וגברים כאחד, חיזקו אותי מאוד. גם קולגות לשעבר. היו תגובות שפגעו בי, אני לא חסינה. היה גם רפש, היו גם כאלה שבאו ואמרו ‘מה פתאום היא נזכרה עכשיו, אחרי 30 שנה’. היו כאלה שאמרו: ‘נו, סך הכול עשתה את זה כדי לעשות כותרת’. אני לא נזכרתי פתאום, כי זכרתי כל הזמן. זה דברים שאי אפשר לשכוח אותם. ולא עשיתי את זה בשביל כותרת”.

בהמשך דבריה הודתה קולט אביטל כי לא תכננה לחשוף את הסיפור, אלא נשאלה ולא הייתה יכולה להכחיש.

על השאלה מדוע לא חשפה את הסיפור בשנת 2007, כשהתמודד מולו על הנשיאות, השיבה: “זה עלה לי בראש, אבל החלטתי שלא. וודאי היו אומרים שאני עושה את זה בכוונה כדי להכשיל אותו. חשבתי שזה לא נכון ולא הוגן. צריך להיות משחק הוגן בין שנינו וידעתי שהוא ינצח”.

בריאיון לגאולה אבן-סער בתוכנית ‘השבוע עם גאולה’ בכאן 11 אתמול אמר קולט אביטל כי פגשה אישה נוספת שסיפרה כי נפגעה מפרס. היא ציינה כי משפחתו של פרס פנתה אליה בעקיפין ונאמר לה כי היא ניסתה לתפוס כותרת וכי התנהגה בעזות מצח. “אני מצטערת אם הבכתי אותם”, אמרה אביטל.

“השבוע הזה היה צונאמי, היו תגובות טובות מאוד של נשים, לא רק מהדור הצעיר, שהבינו שזה דבר שהייתי צריכה לעשות והיה הרבה מאוד רפש”, הסבירה אביטל. היא אמרה כי לולא החומר שהובא בפניה בידי כתב ‘הארץ’, לא הייתה מספרת שהותקפה. “אני לא רוצה להפחית מהמורשת של פרס, הוא היה מדינאי דגול, הערכתי אותו והייתי שייכת למחנה שלו. כל ההאשמות מדוע החלטתי ונזכרתי אחרי כל כך הרבה שנים – מנסה להפחית מהאמינות שלי”.

אביטל נשאלה אם חשפה את דבר התקיפה בפני מקורביה וסיפרה כי חבריה הקרובים ומשפחתה ידעו.

איש יחסי הציבור רני רהב תוקף בחריפות את אביטל בשל הראיונות שהעניקה לתקשורת בעקבות ההטרדה, לטענתה, שעברה על ידי שמעון פרס המנוח.

“יש לגברת חוצפה ולכל החברים והחברות של הנשיא פרס יש חוצפה לשתוק, ולא לצאת להגנתו. הם חושבים שבזה שהם שותקים, הם יורידו את הנושא מהכותרות. הבל הבלים, הגברת הזו התאהבה בנושא ותמשיך ותמשיך. צאו להגן על שמו, עשיתם מיליונים בעזרתו, עכשיו הזמן לצאת ולהגן בגופכם על הנשיא המנוח”, צייץ בטוויטר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות