אחרי 41 שנה בכלא: צבי גור, הרוצח של הילד אורון ירדן ז”ל, מת הלילה

צבי גור נידון ל-45 שנות מאסר על עבירות חטיפה ורצח של הילד אורון ירדן ז"ל בן ה-8 • הוא אושפז במצב סופני לפני כמה ימים • בקשתו לשחרור מוקדם אושרה, אולם עוכבה על ידי הפרקליטות • מותו נקבע בבית החולים אסף הרופא
חיים טוויל
ט' חשון התשפ"ב / 15.10.2021 10:01

צבי גור, שרצח את הילד אורון ירדן ז”ל לפני 41 שנה, נפטר הלילה (שישי), בגיל 74, בבית החולים אסף הרופא –  לאחר שפונה מבית הסוהר ‘מעשיהו’, בשל הדרדרות במצבו הרפואי.

משב”ס נמסר: “האירוע ייבדק כנהוג, הודעה נמסרה למשפחתו”.

ביום רביעי האחרון אישרה ועדת השחרורים לשחרר את גור באופן זמני, בשל מצבו הרפואי, אך הפרקליטות הגישה ערעור על ההחלטה ועקב כך עוכב שחרורו.

סנגורו של גור, עו”ד אייל אלון: “בפרקליטות ידעו היטב שזה עניין של שעות אולי דקות. העמדה שלהם הייתה אכזרית, מרושעת, נטולת חמלה אנושית. הם פגעו בצלם אדם בזכויות חוקתיות בסיסיות של אדם לסיים את חייו כשהוא ללא סוהרים ללא אזיקים לידיו ורגליו – עמדה שספק אם פרקליטות במחוז אחר או בפרקליטת המדינה הייתה מביעה. אין כפרה ואין מחילה על המעשה שגור עשה. אבל, מבחינה משפטית טהורה אני יכול להגיד בפה מלא שהיה ראוי וזכאי לשחרור מוקדם”.

עוה״ד דוד פורר ולימור לוי מסרו בשם משפחתו של אורון ירדן ז”ל: “אין מחילה למי שרצח את אורון ירדן כשהיה בן 8. עד היום ישב הרוצח במאסר, ומהיום ייתן הרוצח את הדין בבית דין של מעלה. אנחנו מודים לפרקליטות על עמידתה האיתנה והמסורה לצד משפחת ירדן”.

גור החל את מאסרו בדצמבר 1980 בכלא מעשיהו.

הוא חטף בחודש יוני 1980 את הילד אורון ירדן ז”ל, אשר התגורר עם משפחתו בסביון, ודרש כופר בעבור שחרורו. זה היה המקרה הראשון בישראל שבו נחטף אדם בעבור תשלום כופר.

המקרה זעזע את המדינה – והמשטרה נערכה בכוחות גדולים כדי ללכוד את גור בעת העברת הכסף. אלא שהוא הצליח להערים על השוטרים ונמלט עם הכסף בחשיכה.

לאחר כמה ימים הפקיד גור את כספי הכופר – ששולמו לו בשטרות מסומנים. בעקבות כך הצליחה המשטרה לאתר את זהותו של גור ולעצור אותו.

אז גם הוביל את השוטרים אל גופתו של הילד, והסביר שנחנק למוות כשהושאר לבד במכונית, בשעה שגור ניהל עם המשטרה את שיחות הכופר.

גור הואשם ברצח, וכאשר במהלך המשפט טען כי הילד מת כאשר היה בתא המטען של הרכב – השופטים דחו את גרסתו של גור, וקבעו כי הוא רצח אורון.

בדצמבר 1985 ביקשו סוהרים מגור, שהתעסק בציור, לצייר ציור קיר על חומת בית הכלא מבחוץ. הם השאירו אותו לבד, והוא ניצל זאת וברח. הוא נלכד רק לאחר שישה ימים.

הוא הורשע בחטיפה ורצח, ונגזר עליו מאסר עולם. בהמשך קצב נשיא המדינה עזר ויצמן את עונשו ל-45 שנה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות