יזם הנדל”ן אלדד פרי יצא מתפילת ‘שחרית’ בבית כנסת – ונורה למוות

פרי, בן 44, נורה מטווח קצר בידי מחסל שהמתין לו על אופנוע, כאשר יצא מתפילת 'שחרית' בבית כנסת ברחובות • לאחר ניסיונות החייאה נקבע מותו במקום • החוקרים החלו בגביית עדויות ממתפללים ובני משפחה • הנרצח פעל בתחום קבוצות רכישה, אך הסתבך כלכלית בשנים האחרונות
חיים טוויל
ט' חשון התשפ"ב / 15.10.2021 09:45

יזם הנדל”ן ואיש העסקים אלדד פרי נרצח הבוקר (שישי) כאשר יצא מתפילת ‘שחרית’ מבית כנסת בעיר רחובות.

פרי בן ה-44 נורה למוות בידי מתנקש שהמתין לו, ירה בו מטווח קצר ונמלט מהמקום כשהוא רכוב על אופנוע.

פרי  אותר ללא רוח חיים בדרך מרדכי בשיסט, באזור החווה החקלאית. לאחר ניסיונות החייאה נקבע מותו במקום על ידי גורמי רפואה.

פראמדיק מד”א אלון כהן סיפר: “הפצוע שכב מחוסר הכרה במגרש החניה כשהוא סובל מפצעי ירי בגופו. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו”.

השוטרים החלו במצוד אחר החשוד בחיסול, שנמלט מהמקום.

חקירת הרצח הוטלה על היחידה המרכזית של משטרת מחוז מרכז. החוקרים החלו בגביית עדויות ממתפללים שראו אותו יוצא מבית הכנסת לאחר התפילה, ותשאלו את בני משפחתו, שאמרו כי לא היה ידוע להם על איום על חייו.

במקביל, נאספים ממצאים מהזירה, בהם בדיקת מצלמות האבטחה.

אחד מכיווני החקירה הוא ההסתבכות של פרי, שהיה פעיל בתחום קבוצות רכישה, בחובות כספיים.

פרי היה יזם נדל”ן מוכר, ממייסדה של קבוצת אלדד פרי, שעסקה בבנייה למגורים ולמסחר והתמחתה במתן שירותים מקצועיים לכל שלבי הבנייה.

פרי, יליד נתיבות, גדל בעיר עד לגיוסו לצבא, עבר לרחובות והתגלה כאדם כריזמטי, בעל יכולות שיווק מרשימות. הוא מילא אולמות בכנסי שיווק, שכר מנהלים מהשורה הראשונה בתחום הנדל”ן ומהתקשורת. בין הבכירים שנשכרו על ידיו: ישראל טוויטו, אז עורך החדשות של ערוץ 10, יצחק לקס יו”ר עמידר לשעבר, גרשון מאואר, סמנכ”ל הכספים ב’נכסים ובניין’ ואילן פייגלמן, סמנכ”ל תדהר.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, בקיץ 2020 גל של צ’קים חוזרים ואי עמידה בהתחייבויות הביאו להתמוטטות מהירה מאוד של החברה.

לפני שנה המשטרה החלה לבדוק תלונות אודות התנהלותו של פרי, בין השאר תלונה של משרד הבינוי והשיכון בגין הפרת חוק המכר והבטחת השקעות.

בהמשך, חברת גמי וחיים הגישה בקשה למתן צו לפתיחת הליכים ומינוי נאמן זמני, שיבחן את מצבה של הקבוצה ואת האפשרות לשיקומה, בטענה כי היא נושה של קבוצת אלדד פרי, מאחר והלוותה לקבוצה למעלה מ-218 מיליון שקל.

הליכי חדלות הפירעון התנהלו למול אלדד פרי, כאשר פרי החזיק בחובות של כמעט חצי מיליארד שקלים.

הוא הסב הפסדים כבדים למשקיעים רבים שרכשו ממנו דירות שלא קיבלו – או שבנייתן נעצרה בטרם הושלמה.

בשיא פעילותו פרי שכר משרדים מפוארים במגדלי עזריאלי. לאחר מכן עבר למשרדים בנס ציונה ולכל אורך הקריירה העסקית שלו  חיי חיים ראוותניים.

לפי ‘ישראל היום’, אחרי הקריסה, המשקיעים והקונים הבינו את הסימנים המוקדמים לקריסתו: אנשי המכירות היו גמישים מאוד עם המחירים ולעיתים הורידו מאות אלפי שקלים כדי לקבל סכומים גדולים במזומן, המחירים מלכתחילה היו אטרקטיביים מאוד, מה שהסביר את קצב המכירות הגבוה של החברה. הבנייה הייתה יומרנית, עם מפרט גבוה מאוד יחסית למחיר המבוקש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות