שוב מלחמות ‘מהדרין’? אשה עלתה בקדמת אוטובוס והותקפה בצעקות

הדס שרבי עלתה לאוטובוס, יחד עם אחייניתה בת ה-5 - וספגה עלבונות וצעקות, לאחר שהתמקמה בחלק הקדמי • גם הנהג ביקש ממנה לרדת ולעלות שוב מהדלת האחורית: "קלטתי שאני מוקפת רק בגברים, פחדתי" • חברת 'בית שמש אקספרס': "זו לא המדיניות שלנו"
חרדים 10
ט' חשון התשפ"ב / 14.10.2021 21:51

הדס שרבי נסעה היום (חמישי), יחד עם אחייניתה בת ה-5, בתחבורה הציבורית בעיר בית שמש ונתקלה בסיטואציה מנוגדת לחוק.

לדבריה, לאחר שהתמקמה בחלק הקדמי של האוטובוס, אחד הנוסעים החל לצעוק ודרש שתעבור לחלק האחורי של האוטובוס – המוגדר ‘מהדרין’.

הנהג, לטענתה, ‘נכנע’ לצעקות וביקש ממנה לרדת ולעלות שוב מהדלת האחורית.

בפוסט שכתבה בעמוד הפייסבוק ‘פוליטיקלי קוראת – ופורסם בחדשות 12 –  כתבה שרבי: “נסעתי היום בבוקר בקו 16 שמפעילה חברת ‘בית שמש אקספרס’ יחד עם אחייניתי בת החמש בדרך לגן שלה. ליד הנהג היה צפוף, אך שם היה מעט מקום לעמוד. אחד הגברים שעמד בסמוך אליי החל לצעוק: ‘תרדו’, ‘תעלו מאחורה’ – עד שהנהג אמר לי שזה ‘קו מהדרין'”.

לדבריה, היא לא חשבה לרגע לרדת מהאוטובוס, אך אותו אדם המשיך לצעוק. “קלטתי שאני מוקפת רק בגברים ואין לי דרך לדעת אם הם גם רוצים שארד, אם הם מסכימים בשקט עם האיש הצועק, ואם הם אלימים”, שחזרה. “כשעצרנו בתחנה, הנהג אמר לי שאני יכולה לרדת ולעלות מאחורה, ושהוא יחכה ולא ייסע עד שיראה שאני עולה”.

שרבי הסבירה למה נענתה: “תוך כדי שירדתי – הצטערתי על כך שאני יורדת, והבנתי שאני יורדת משתי סיבות: הראשונה היא שפחדתי, השנייה היא שהייתי עם ילדה בת חמש, וגם אם אני מוכנה להסתכן ולשלם את המחיר של הישארות במקום (מעשה פרובוקטיבי לכל הדעות), היא לא צריכה לשלם מחיר ולהרגיש אי נעימות”.

“מה שמפריע לי זאת הכניעה של הנהג לגילוי האלימות הזה, והסיבה שבגללה הוא נכנע. העובדה שיש מקום במדינת ישראל שבו גבר יכול להכריח אישה לרדת מקדמת האוטובוס ולעלות מאחור, ונהג חברת האוטובוסים שבמסגרתה מופעל ‘קו מהדרין’ משתף פעולה עם האלימות הזו, כנראה מתוך פחד”.

במוקד הטלפוני של חברת ‘בית שמש אקספרס’ השיבו במענה לשאלת ענבר טויזר מחדשות 12: “לפי החוק את יכולה לשבת איפה שאת רוצה, אין חוק כזה אצלנו. יכול להיות שאחד הנוסעים תלה את השלט – אבל זו לא המדיניות שלנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות