הפרשן יעקב ברדוגו הבא בתור? גלי צה”ל תפחית את הסיקור הפוליטי

גלית אלטשטיין, ממלאת מקום מפקד תחנת גלי צה"ל, הסבירה במכתב לעובדים כי מעתה תתמקד התחנה במתן ערך מוסף לצה"ל והפחתת נפח השידורים שהינם בעלי צביון פוליטי
אבי כץ
ח' חשון התשפ"ב / 14.10.2021 17:16

גלית אלטשטיין, ממלאת מקום מפקדת גלי צה”ל, שיגרה היום (חמישי) מכתב לחיילי התחנה בו הודיעה כי “יופחת נפח השידורים שהינם בעלי צביון פוליטי”.

היעדים המקצועיים המרכזיים של אלטשטיין – שהובילה להדחתו של מנהל החדשות של התחנה, אמיר איבגי – כוללים “התכנסות לגבולות גזרה של תחנת שידור ציבורית-ממלכתית-צבאית, מתן ערך מוסף לצה”ל והפחתת עיסוקם של חיילי התחנה בנושאים פוליטיים”.​​​​​​

אלשטיין כתבה: “במרכז העשייה יעמדו ייעודה של התחנה ואופייה כתחנת שידור ציבורית, כשלנגד עינינו המאזינים בכל חלקי האוכלוסייה. אנשי גל”צ, עיתונאים ושדרים, יימנעו מקידום עמדות בדרך של התלהמות, הכפשה וביזוי, לשון משתלחת החותרת תחת לגיטימיות של האחר, או העדר ביסוס עובדתי. הדברים נכונים לכלל השידורים, כולל משבצות פובליציסטיות.

“גל”צ אינה רשת חברתית. חזקה עלינו לבדוק ולאמת מידע, לבקש תגובות ולהביאן בשידור – הכול על מנת לשקף למאזין מורכבויות שונות”.

לדבריה, גלי צה”ל תרחיב באופן משמעותי מאוד העיסוק בנושאים אזרחיים, חברתיים וכלכליים: “בהתאם לכך, יופחת נפח השידורים שהינם בעלי צביון פוליטי. התחומים המדיניים, הפוליטיים וכיוצא בזה יישארו תחומי סיקור ודיון חשובים ומשמעותיים בהיבטים החדשותיים”.

יצוין, כי רוב שעות השידור בשעות השיא של גלי צה”ל הן בעלות צביון פוליטי, ובשלב זה לא ברור כיצד תבוא לידי ביטוי ההבטחה להפחתת נפח השידורים הללו.

בכירים בתחנה אמרו לאתר mako, כי בגלי צה”ל “מקווים שאיבגי הוא רק תחנה בדרך ליעקב ברדוגו. הם התחילו עם איבגי כדי לא לעשות בלאגן ולעורר סערה, מאחר שהתוכנית שלו (ברדוגו) היא התוכנית המואזנת ביותר ברדיו. הוא הבא בתור”.

יעקב ברדוגו הוא פרשן בעל דעות ימניות, ששידוריו היו לצנינים בעיני השמאל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ברדוגו צריך את גלצ כמו שלג דאשתקד
    15/10/2021 10:13
    מאיר
  1. הוא זה שמעלה להם רייטינג, חסרות תחנות שישמחו להעזר בשרותיו. בלעדיו התחנה הזו לא שווה מאומה