“אין לנו שום תביעה וקפידה על מי שפגע בפנחס, הכל זה מהקב”ה”

אחד מבני משפחת וייס מספר, בשיחה מיוחדת עם חרדים 10, על האח פנחס ז"ל שנהרג בתאונה קטלנית: "פנחס נפטר עם 'המשנה ברורה' ביד, כל יהודי שרואה את זה, צריך להתחזק בהלכה" • "אין טענה מול הפוגעת. כל מה שהקב״ה עושה - זה טוב" • ולמה יהודי בן 85 שבא לנחם ישב ובכה?
ישראל יוספי
ח' חשון התשפ"ב / 14.10.2021 14:58

בתאונה קטלנית שהתרחשה ביום ראשון בצומת הכניסה למושב עוצם נהרג הבחור פנחס וייס ז”ל, בן ה-16 וחצי, תלמיד ישיבת ‘נר זרח’ מפגיעת רכב חולף.

פנחס ז”ל שירד מאוטובוס, חצה את הכביש בדרכו לישיבה, ונפגע מהרכב. הוא נפצע אנושות ולכונני ההצלה שהוזעקו לזירה לא נותר אלא לקבוע את מותו במקום, למגינת לב בני משפחתו וחבריו.

פנחס ז”ל, אח לתשעה אחים ואחיות, משכונת גבעת שאול בירושלים.

בראיון מיוחד לחרדים 10, מספר אחד מבני המשפחה בימי ‘השבעה’: “פנחס היה שקדן מאוד,  מאוד חברותי. הגיע לנחם אותנו יהודי בן 85 מירושלים, שממש בכה. הוא סיפר שבסוכות האחרון היה מניין של מאה איש, התפללנו יחד בבית כנסת. אף אחד לא ראה את זה, אבל אח שלי ראה שהיהודי מתקשה ללכת גם עם הלולב וגם עם הסידור, כי הולך עם מקל. אח שלי ניגש אליו בכל ימי הסוכות, הלך לפניו ועזר לו בכל מה שהיה צריך. היה רגיש לאנשים אחרים, עם אהבת ישראל. אנשים מספרים לנו ב’שבעה’ שעזר ודאג במה שיכול”.

מה היה באותו יום, כששמעתם על התאונה?

״הלם גדול. זעזוע, ממש-ממש קשה. אנחנו יודעים שהכל מאיתו יתברך, הקב״ה יודע מה הוא עושה, אנחנו לא שואלים ולא מבינים מה הוא עושה, ולא רוצים לשאול ולא מבינים, יודעים שכל מה שהקב״ה עושה – זה טוב. אחרי הכל הוא אבא שלנו, הוא מחליט מה טוב בשבילנו”.

“זו תאונה, לא הייתה פה מחלה, לא חולי, שום דבר. בחור הולך לישיבה, ביום רביעי התחיל את הזמן, היה שקדן גדול – סיים שלושת רבעי ש״ס, הוא הלך לסיים את ‘המשנה ברורה’ עוד מעט, את הכל זכר בעל-פה, הוא ידע את כל ההלכות.

״הלך כרגיל לישיבה בתחילת הזמן, ביום ראשון ביקש מהמשגיח אישור ללכת לקריית גת לעשות מבחן ב’דרשו’…”

מה חשוב לך להעביר על אחיך, בן 16.5 עם הרבה הישגים.

״פנחס נפטר עם ‘המשנה ברורה’ ביד, כל בחור ישיבה או כל יהודי שרואה את זה, צריך להתחזק בהלכה בדקדוק בהלכה, ברגישות לאחרים – להמשיך את המעשים שלו, למרות גילו הצעיר.

״בחור שלמד איתו בישיבה ב’עוצם’, שהכיר אותו חודשיים מתחילת הזמן, הגיע ל’שבעה’ וסיפר לנו: אותו בחור עשה משהו לא לפי ההלכה. פנחס ז״ל הביא ‘משנה ברורה’ והראה לו שזה לא כמו שכתוב בהלכה. הבחור הייתה לו הרגשה לא נעימה שעשה משהו שלא לפי ההלכה. הוא שכח מהסיפור. במוצאי שבת פנחס הגיע אליו והראה לו שיש ט״ז, שיש לו על מי לסמוך ושהכל בסדר.

״יש כמה דברים פה. קודם שידע את ההלכה ב’משנה ברורה’. לאחר שראה שעשה לחבר הרגשה לא נעימה, הלך וחיפש יום שלם עד שמצא את הסעיף של הט”ז שאומר כמוהו, שלא תישאר לחבר הרגשה לא נעימה”.

מה עובר על המשפחה שלכם?

״המשפחה כל הזמן אומרת שהכל מאיתו יתברך, ואנחנו לא שואלים, ואין שום דבר הגיוני בכל הסיפור הזה. בחור הלך לישיבה, חזר ממבחן – אין פה הגיון. הכל משמים”.

מקורב למשפחה אומר בחרדים 10: “למשפחה אין שום תביעה וקפידה על מי שפגע, המשפחה מרגישה שזה לא הנושא בשלב הזה, זה לא משנה מי אשם בתאונה. הם תולים את האסון בקדוש ברוך הוא. אין להם טענה מול הפוגעת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות