בעלי עסקים חרדים בחיפה: שוטרת מתנכלת לנו, ממציאה דו”חות

בעלי עסקים חרדים בחיפה טוענים: שוטרת מתנכלת בצורה שיטתית לציבור החרדי, וקונסת גם אנשים שהיו מסכות • קובי קרויזר: "מזל שיש סרטון ממצלמות האבטחה" • ואיך קרה שבעלי 'סופר פלוס' קיבל הדוח של רשת ׳קטוף'? • המשטרה: "האכיפה מתבצעת בשוויוניות וללא משוא פנים"
ישראל יוספי
ט' חשון התשפ"ב / 15.10.2021 12:26

יאיר יעקב (קובי) קרויזר, חרדי תושב חיפה, הוא הבעלים של ‘סופר פלוס’ ב’עיר האדומה’.

ביום שישי לפני שבועיים, בשעה 11:00 בבוקר, נכנסה שוטרת אל החנות וקנסה אותו על כך שלא עטה מסכה.

בשיחה עם חרדים 10 מספר קרויזר על ההתנכלות של השוטרת לעסקים חרדים בעיר ועל אכיפה בררנית: “לקוח היה ללא מסכה, בדיוק בכניסה. השוטרת שובל חזן נתנה לו דוח של 500 ש”ח. היא נגשה אליי וביקשה תעודת זיהוי. שאלתי מדוע היא צריכה את מספר הזהות שלי. השוטרת לא ענתה. נתתי לה – ואז היא אמרה: ‘אתה תקבל דוח של 1000 שקל’. היא הוסיפה  שנראה לה ששמתי את המסכה לאחר שראיתי אותה.

״אמרתי לה שזה שקר ולא נכון. היא שיקרה בדוח. היא אמרה משהו אחד בחנות, כשנשלח הדוח היא כתבה דברים אחרים. אם לא סרטון ממצלמות האבטחה לא הייתה לי אפשרות להוכיח את זה.

״היא לא שאלה אם אני בעל הבית של החנות, ראתה אותי עובד וקנסה אותי ב-1000 שקל, למרות שהייתי עם מסכה מלאה, ולא נתתי שירות לאף אחד בכלל, לא ראיתי בן אדם. הייתי בחדר למעלה.

״לפני שיצאה, ביקשה חשבונית מהקופה. היא לקחה את החשבונית ולפי המספר זהות שכתוב שם נתנה עוד דוח על שם אשתי. אני אלך למשפט, כי השוטרת משקרת, עושה מה שבא לה, כותבת דברים שלא היו. בבית משפט יאמינו לשוטרת? טוב שיש מצלמות…

קובי מוסיף ומספר: “יש בסוף הדו”ח משבצת שבה השוטרת כותבת את ‘דברי מקבל הדו”ח’. ומה היא כתבה –  את כל מה שניסיתי להסביר את עצמי? שלא ראיתי את הבן אדם, ולא נתתי לו שירות, ושהייתי עם מסיכה כל הזמן, ושתסביר על מה היא נותנת לי דו”ח… לא. היא רשמה רק את שתי המילים שסיננתי לעצמי בשקט, לאחר שהשוטרת אמרה שנראה לה שהייתי קודם בלי מסיכה ויצאה מהחנות.

“דברי מקבל הדו”ח: ‘יימח שמכם’… היא כנראה לא טיפשה. היא רשמה מה שיעשה לי הכי קשה לזכות במשפט…”

לדבריו, ״השוטרת הזו עוברת בעסקים חרדים בחיפה ומתנכלת. יש עוד סיפורים על אותה שוטרת שנותנת דוחות שקריים. אתמול הייתי בעיר התחתית, ראיתי לקוחות ללא מסכות. אמרתי למוכר: אני כבעל חנות מקבל דוחות,  איך אתה לא מפחד? אמר: אף פעם לא ביקרו פה, שום דבר”.

יהודה ארנפרויד, חרדי בעל רשת ׳קטוף׳, מספר לחרדים 10 על דוח שקיבל בסניף ברחוב מיכאל בחיפה: “השוטרת הגיעה לסניף ביום שישי בבוקר – ביום הכי חזק שלנו. אנחנו פתוחים רק בסופי שבוע. מסתכלת על כל הלקוחות, כולם עם מסכות.

“החנות 45 מטר, הקופה נמצאת בסוף החנות – יש לנו מסכות בקופה. אם יבוא לקוח לקופה, לא יקבל שירות ללא מסכה. אנחנו מציעים לו מסכה, לא דוחים לקוח בגלל מסכה. נכנסה לחנות וראתה לקוח בכניסה לחנות עם מוצרים בידיים בלי מסכה. דיברה איתו, בסוף ברח לה.

“היא אמרה למוכר שלנו שתשלח דוח לבית העסק. המוכר אמר לה: אנחנו לא נותנים שירות בלי מסכה. לוקח יגיע לקופה ללא מסכה, אפילו יקנה במיליון דולר יתהפך העולם לא יתנו לו שירות. אנחנו תולים שלטים שאסור להיכנס בלי מסכה, אני לא יכול להביא מאבטח נוסף ולהעמיד בכניסה. זה  בלתי אפשרי עוד עובד במשרה מלאה רק כדי שישגיח בכניסה. כאשר הקופה בכניסה לחנות, יש אפשרות לאכוף את המסכות, אבל הקופה בסוף החנות”.

״היא אמרה: בסדר, אבל נתת לו שירות. אלא שבמצלמות האבטחה רואים שלא נתן שירות והאיש כלל לא הגיע לקופה.

״השוטרת, ברוב כסילותה, שלחה את הדוח ליעקב קרויזר –  את הדוח שלי אליו. יעקב קיבל שני דוחות. אחד על שמו ואחד על שם אישתו. באחד מהדוחות כתבה: ‘בקרתי בעסק בשם ‘קטוף’ והיה שם לקוח ללא מסכה. העסק ‘קטוף’ זה שלי. לקחה את הסיפור שלי והצמידה למישהו אחר – היה לה ברכב הרבה פתקיות, לקחה פתקית מכל חנות, בסוף היום לקחה פתקית לא נכונה והתבלבלה.

“היא מתנכלת לחרדים. פשוט בלתי נתפס. הם באים כל רגע, אין דבר כזה ברחובות אחרים. רק בחנויות של החרדים”.

מנחם פישמן, חרדי תושב חיפה, נקנס בידי אותה שוטרת בצרכניה ברחוב מקור ברוך בחיפה.

“הייתי בצרכניה בחדר פנימי עם מסכה”, הוא מספר לחרדים 10. “הגעתי לעשות חשבון בקופה עם מסכה, ראיתי שוטרת מדברת עם הקופאית ואדם נוסף. שאלתי: ‘מה קרה?’ אמרו: נותנת דוחות לאדם ללא מסכה. ואז היא אמרה לי: ‘תביא את מספר הזהות שלך, גם אותך ראיתי בלי מסכה’.

“אמרתי לה: ‘לא הייתי פה, איך ראית אותי בלי מסכה?’ היא אומרת: כן, הכל מצולם. כעבור שבוע קיבלתי קנס. שלחתי מכתב ערעור. הדוח שקר מיסודו, הגברת חזן מסתובבת ומחפשת להתעלל בציבור החרדי מידי יום. היא נתנה דוח למוכרת, ולאדם נוסף ששניהם היו עם מסכות”.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לחרדים 10:

״המשטרה אוכפת את התקנות בכל רחבי הארץ בהתאם להחלטת הדרג המדיני. האכיפה מתבצעת בגין הפרות של התקנות במקצועיות, בשוויוניות וללא משוא פנים ללא קשר לזהותו של המפר ובהתאם לנסיבות.

“באשר למקרה המתואר בפנייתך, הרי שהשוטרת נכנסה לעסק לאחר שהבחינה בלקוח שלא עטה מסיכה על פניו, כאשר העובד בחנות נתן שירות ללקוח כשהוא ללא מסיכה ועל כך נרשם לו קנס.

“אנו מצפים מהציבור כולו, ללא יוצא מן הכלל, להישמע להנחיות משרד הבריאות ולקיימן במלואן”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הצבעת למפלגות החרדיות
    17/10/2021 00:12
    יעקב
  1. זה מה שקיבלתה
    דוחות בלי רחמים וללא הגיון בכלל
    הם ישבו בכל הוועדות ואישרו את הפיגור הזה
    תמשיך להצביע להם אולי תחויב גם על אוויר בשש בערב

  2. חחחחח
    17/10/2021 09:25
    ח
  3. השוטר במצלמות ללא מסכה על האף!!!

  4. אתה צודק
    01/12/2021 23:38
    קובי
  5. הגברת היתה גם אצלי בעסק ונתנה קנסות באטימות ורישעות ולא פירטה את התגובה שלי
    שובל חזן רודפת את העסקים ורק את אלו של היהודים בחיפה !!!! בושה לשובל חזן ובושה שיש לנו כאלו שוטרים

  6. הפיתרון
    01/03/2022 14:22
    אחד שמבין
  7. צריך למלאות את הלוחות מודעות בשכונה על הנושא
    האזרחים לא מודעים לזה ולכן לא מקפידים מספיק

    בכלל המשטרה עסוקה בלעשות כסף על חשבון העסקים, במקום לטפל בפריצות לבתים שיש כל יום