איום על הקואליציה: אלי אבידר המאוכזב יפגע באישור התקציב?

חרדים 10
|
ח' חשון התשפ"ב / 13.10.2021 21:28
הפרישה של השר אלעזר שטרן מהמירוץ לתפקיד יו”ר הסוכנות היהודית, הובילה לכך שאלי אבידר לא יקבל את משרד המודיעין – שהובטח לו • כעת הוא מאיים לפרוש מהממשלה, ובקואליציה חוששים שיפיל את אישור התקציב

אחרי שאיבד, ככל הנראה, את תיק המודיעין שיועד לו – השר אלי אבידר מישראל ביתנו מאיים כי אם לא יימצא עבורו תפקיד שר ראוי, הוא יתפטר מהממשלה. כך דיווח הערב (רביעי) הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל בחדשות 12.

לפי התכנית של הקואליציה, השר אלעזר שטרן היה אמור להיבחר לתפקיד יו”ר הסוכנות היהודית, ולפנות את כיסאו כשר המודיעין לטובת אבידר. אלא שאמש הודיע  שטרן על פרישתו מהמירוץ לסוכנות,  לאחר הסערה שפרצה בעקבות חשיפתו בראיון ברדיו 103 כי גרס תלונות אנונימיות של חיילות על הטרדות.

אבידר עובד לפי שעה מלשכתו בכנסת ולא במשרד ראש הממשלה, שם היה אמור לקבל לשכה ועוזרים, לאחר שמונה בחודש יולי לשר הממונה על התכנון האסטרטגי במשרד ראש הממשלה.

לפי הדיווח, בסביבתו של אבידר רומזים כי גם הצבעתו בעד התקציב אינה מובטחת.

אבידר אמר אז: “אני לא נכנס כדי לקבל תפקיד שר. אני נכנס כדי לעזור לממשלה להחזיק מעמד. אם הייתי רוצה לקבל שר יכולתי להיות שר בלי סמכויות אצל ליברמן. הכוונה להיכנס ולחזק את הממשלה בתוך מנעד העולמות שאני יודע לעבוד בהם”.

המינוי לשר התבצע לאחר מספר שבועות של סכסוך עם יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, ולאחר שבמשך מספר שבועות לא הצביע עם הממשלה.