‘התעקש לא לגבות תשלום’: כוכב ‘סרטי גרובייס’ נפטר לאחר מחלה

יואל קמינסקי ז"ל, מהדמויות הבולטות בעולם הקולנוע הישראלי, ומי  שהיה כוכב ב'סרטי גרובייס' נפטר בגיל 70, לאחר מחלה קשה • יהודה גרובייס: "ידידי והמנטור שלי בעולם הקולנוע. ללא ספק אחד האנשים המרשימים והיקרים שהכרתי בחיי"
אבי כץ
ז' חשון התשפ"ב / 13.10.2021 20:58

יואל קמינסקי ז”ל, תסריטאי, עורך תסריטים, מרצה לקולנוע ושחקן ישראלי, ומי  שהיה כוכב ב’סרטי גרובייס’ נפטר אתמול (שלישי) בגיל 70, לאחר מחלה קשה.

קמינסקי כיכב אצל האחים גרובייס בסדרת הסרטים ‘העיתון’, בדמות מרכזית בשם קמינסקי, ‘הזכיה הגדולה’, ‘מה שהיה היה’, ‘הלהקה’ ועוד.

הוא היה פעיל מאוד בעולם הקולנוע הישראלי, כתסריטאי, מורה לתסריטאות, עורך סרטים, וגם שימש במשך מספר שנים כחבר ועדת הביקורת של ‘האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה’.

הלוויתו התקיימה היום בבית הקברות ירקון.

איש הקולנוע החרדי יהודה גרובייס, ספד לו: “ידידי והמנטור שלי בעולם הקולנוע הלך לבית עולמו. יואל קמינסקי ז”ל. את יואל הכרתי לפני 21 שנה, ועד ימים אילו ממש הפכנו לחברים הכי טובים. יואל הכיר לי עוד הרבה מחבריו שעיצבו את כל עולם הקולנוע שלי – ואולי בעקיפין גם שלכם חלק מקוראי הפוסט – ובכל דבר יואל היה שם להמליץ, לכוון להיות שותף.

“יואל קמינסקי ידע תמיד לתת את המילה הנכונה/ את הביקורת הנוקבת/ את היעוץ הנכון. בעתיד עוד תשמעו ממני על פרויקט גדול שהתחלנו לכתוב ביחד לפני 13, ויואל היחיד שלא ויתר לרגע, והיה שותף עד ימיו האחרונים, הרבה בזכות בתו כרם קמינסקי.

“יואל היה תמיד אורח כבוד בביתי ובשמחות של משפחתי, והשתתף במספר סרטים, והתעקש לא לגבות תשלום על עבודתו. יואל הוא ללא ספק אחד האנשים המרשימים והיקרים שהכרתי בחיי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות