הח”כים צעקו: אין לה בושה, סילמן ‘גנבה’ חוק מוולדיגר

ח"כים מספסלי האופוזיציה טענו כי יו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן 'גניבה' את הצעת החוק שהגישה מח"כ מיכל וולדיגר • יעקב מרגי: "העתיקה אותו מילה במילה. ביזיון, מתבייש. מעולם לא התנהגנו ככה בבית הזה" • סילמן הגיבה: "לא יעזרו צעקות דרמטיות וריקות מתוכן מצד האופוזיציה"
אריה ריבקינד
ז' חשון התשפ"ב / 13.10.2021 16:30

חברי הכנסת מהאופוזיציה הפריעו היום (רביעי) ליו”ר הקואליציה ח”כ עידית סילמן להציג את הצעת החוק שלה, וטענו כי היא ‘גנבה’ את הצעת החוק מח”כ מיכל וולדיגר ממפלגת הציונות הדתית.

מדובר בהצעת חוק ביטוח בריאות ממלכתי, שמעבירה לידי קופות החולים את האחריות לטיפול בהתמכרויות ומעניקה להן סמכות להעניק שירותי גמילה.

ח״כ מיכל וולדיגר, שהודיעה כי תצביע בעד הצעת החוק, אמרה בעת נאומה על הדוכן לסילמן: “אל תפזרי לי נשיקות, אני לא צריכה אותן, אפילו דוחה אותן”.

היא התייחסה לסילמן ושרן השכל: “מה שעומד מול העיניים שלי הם נפגעי התחלואה הכפולה וכל יום שעובר אנשים מתים, ואני מכירה אותם – לא שתי אלה שיושבות שם”.

ההצעה אושרה בקריאה טרומית.

ח”כ אורית סטרוק צעקה לסילמן: “בושה מה שעשית. אין לך בושה לעמוד כאן ולהציע את החוק הזה מחדש?”

ח״כ יעקב מרגי מש”ס האשים: “ח״כ עידית סילמן גנבה חוק של ח״כ מיכל וולדיגר. העתיקה אותו מילה במילה. ביזיון, אני מתבייש. מעולם לא התנהגנו ככה בבית הזה”.

ל”כ אחמד טיבי אמר לאחר שסילמן סיימה להגיש את הצעת החוק: “התופעה שבה הקואליציה דוחה הצעות חוק של חברי אופוזיציה ואחר כך אתה מוצא אותן מועתקות כדי לקדם אותן על ידי הקואליציה – היא תופעה לא לעניין והיא פוגעת בעבודת הכנסת. יש כאלה שקוראים לזה גניבה או ‘קופי פייסט'”.

ח”כ אופיר סופר הזכיר כי נושא הטיפול בבריאות הנפש הוא בדמה של ח”כ וולדיגר: “היא מתמסרת אליו כבר שנים רבות. למרות הציניות של חברי הקואליציה שחצתה אפילו את גבולות הפוליטיקה, החוק הצודק של מיכל עבר ואני מברך אותה על כך”.

ח”כ סילמן הגיבה: “לא יעזרו צעקות דרמטיות וריקות מתוכן מצד האופוזיציה. אחרי עבודה פוליטית ומקצועית מאומצת- ל-120,000 מכורים ומתמודדי נפש תהיה כתובת טיפולית אחת”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ הגיב: “כל ההבדל בין שחקנית נשמה שמתעניינת אך ורק בנושא עצמו ובטובת מתמודדי התחלואה הכפולה לשחקנית מזויפת שמתעניינת אך ורק בסלפי, כבוד וקרדיטים. שאפו מיכל!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות