“איראן רחוקה מגרעין”: ראש המוסד לשעבר נגד הפטפטת של נפתלי בנט

יוסי כהן בוועידת ה'ג'רוזלם פוסט': "איראן אפילו לא קרובה להשיג נשק גרעיני" • "אני חושב שיש להם תמיכה קטנה יותר למה שהם עושים מאשר בעבר"
חרדים 10
ו' חשון התשפ"ב / 12.10.2021 18:39

יוסי כהן, ראש המוסד לשעבר, מתח היום (שלישי) בוועידת ה’ג’רוזלם פוסט’ ביקורת על נפתלי בנט –  ואמר כי האמירה לפיה איראן בנקודה מתקדמת יותר מכפי שהייתה בעבר – אינה נכונה.

“איראן עד היום, עד 2021 אפילו לא קרובה להשיג נשק צבאי גרעיני. או יכולת גרעינית, לא קרובה מאשר הייתה בעבר וזה בגלל פעילות מתמשכת שנעשתה על ידי ‘כוחות מסויימים’ בעולם”.

“דברים מוזרים קרו באיראן, ואני לא יכול להגיב עליהם”, פתח כהן את דבריו. “לגבי הדברים שקורים היום, יש לי דעה שונה. אני חושב שבסוף היום איראן לא קרובה להגיע לנשק גרעיני כלשהו. היא לא קרובה יותר מאשר בעבר, וזה בזכות מאמץ גדול שעשינו.

“האמירה לפיה איראן במצב טוב מאשר הייתה בעבר, לידיעתי, המבוססת על חומרי מודיעין שקראתי לפני מספר חודשים – זו אמירה לא נכונה. לאיראנים יש פחות יכולת לעשות דברים מאשר היה להם בעבר. אני חושב שיש להם תמיכה קטנה יותר למה שהם עושים מאשר בעבר.

הוא הדגיש: “ישראל תמיד תגן על עצמה. אם איראן בסוף תבחר בנתיב הלא נכון, ישראל תצטרך להגיב. נצטרך לפתח יכולות שיאפשרו לנו להיות עצמאיים בשביל לעשות מה שישראל כבר עשתה בעבר בעיראק ובסוריה. אני חושב שהסכם הגרעין חייב להיות בסופו של דבר מנוסח לגמרי מחדש, ולא רק בנושא אחד”.

ביום ראשון אמר בנט לקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל: “בשלוש השנים האחרונות האיראנים עשו קפיצה ענקית קדימה ביכולת ההעשרה הגרעינית שלהם. תכנית הגרעין האיראנית בנקודה הכי מתקדמת”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות