מתקפל: השר אלעזר שטרן לא יתמודד לראשות הסוכנות

שר המודיעין ממפלגת יש עתיד, שאמר בראיון כי גרס תלונות אנונימיות של חיילות על הטרדות ונחשב למועמד המוביל לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית - הודיע על פרישתו מההתמודדות • הצהיר: "עושה זאת בידיים נקיות ובלב שלם, ומתנצל בפני כל מי שנפגעה מהמילים ומהפרשנות שניתנה להן"
אריה ריבקינד
ו' חשון התשפ"ב / 12.10.2021 16:13

שר המודיעין, אלעזר שטרן, הודיע אחר הצהריים (שלישי) כי הוא פורש מההתמודדות לתפקיד יו”ר הסוכנות היהודית.

זאת על רקע הסערה בציבורית שעורר, כשסיפר בראיון עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב־103fm, כי נהג בעת שכיהן כאלוף בצבא לגרוס תלונות של חיילות על הטרדות.

בפוסט ארוך שפרסם בדף הפייסבוק שלו כתב שטרן: “אני לא תמיד פוליטיקלי קורקט ולא תמיד מתנסח היטב. אבל תמיד נאמן לאמת, לערכיי ולעשיית טוב. כך גם כאשר יצאתי בראיון נגד העוול שנגרם בתהליך מינויו של ראש השב״כ הנכנס.

“בחרתי להתמודד לראשות הנהלת הסוכנות היהודית, כדי לתת ביטוי נוסף לשני עמודי היסוד עליהם חונכתי בבית הורי: האחד הבטחת ה’לעולם לא עוד’ והשני לעולם לא לעשות הבדלים בין בני אדם, לא לפי דת, גזע, מין או העדפה מינית.

“לאור ערכים אלה חינכתי והכשרתי אלפים רבים של קצינות וקצינים, חיילות וחיילים שאני גאה בהם. בכל מקום בו הייתי פעלתי לשוויון, לשמירה על כבוד האדם ולמרחב המאפשר גם תלונות וטיפול מעמיק בהן. תמיד גיליתי אפס סבלנות כלפי הטרדות ופגיעה בכל בת ובן אדם”, כתב שטרן.

“עם זאת, באווירה שנוצרה, איני מוצא לנכון להעמיד את עצמי כרגע לבחירה לראשות ‘הסוכנות היהודית’. אני עושה זאת בידיים נקיות ובלב שלם ויודע שכל שנותיי, עברי ומעשי מעידים על דרכי. אני מתנצל בפני מי שנפגעה או נפגע מהמילים שנאמרו ומן הפרשנות שניתנה להן ומתנצל בפני משפחתי, שעומדת איתן איתי על אף הקושי. אמשיך לפעול ככל יכולתי, בכל מקום בו אהיה, להבטחת עתיד טוב יותר למדינת ישראל ולעם היהודי”.

בניגוד לדבריו, שלשום סיפר השר  במהלך הריאיון ברדיו 103, כי גרס תלונות אנונימיות על הטרדות כששימש ראש אגף כוח אדם בצה”ל. “קיבלתי תלונות”, אמר, והפתיע את המגישים: “המגרסה עבדה מהר מאוד”.

בהמשך שב ואישר את המידע כי גרס בפועל תלונות אנונימיות על תקיפות או הטרדות.

שטרן לא הצליח למנות כמה מסמכים מסוג זה גרס, אבל שב והדגיש כי פעל בצורה זו בעת שכיהן בתפקידו הבכיר בצבא.

לאחר שח”כ מירי רגב פנתה ליועמ”ש בדרישה כי יפתח בחקירה כנגד השר שטרן – היום  השיב לה מנדלבליט: “החלטתי להעביר את תלונתך על מעשיו של השר אלעזר שטרן לבדיקת פרקליט המדינה”.

לאור דבריו של היועמ”ש – אמרה רגב: “אני מצפה שפרקליט המדינה ינחה את המשטרה לפתוח בחקירה כנגד ראש אכ”א לשעבר, השר שטרן. וימצה את החקירה עד תום. כבודן של קצינות, נגדות וחיילות צה”ל, אינו הפקר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הטרדות
    12/10/2021 16:53
    דודי
  1. הוא חייב להיתפטר מהממשלה אחרי העדות של החיילות אסור לו להמשיך לכהן כשר ,כניראה זה רק קצה הקרחון ויהיו עוד תלונות בדרך.