“נכנעה לעבאס”: המו”מ בין רוטמן לשקד על חוק ההגירה התפוצץ

חרדים 10
|
ו' חשון התשפ"ב / 12.10.2021 10:51
שרת הפנים איילת שקד: רוטמן לא הצליח לקבל את הסכמת שותפיו לאופוזיציה לסיכום ולכן נסוג ממנו. האופוזיציה שוב בחרה בפוליטיקה קטנה במקום לסתום את הפרצה שיצרה • סמוטריץ’: “נכנעה שוב למרצ ולתנועה האסלמית ומסרבת לחזור בה מההתחייבויות שנתנה לאישור זכות שיבה”

שרת הפנים איילת שקד וח”כ שמחה רוטמן מ’הציונות הדתית’ דיווחו הבוקר (שלישי) על פיצוץ במגעים סביב חוק יסוד ההגירה.

השרה שקד: “התנהל משא ומתן פורה ומועיל עם ח״כ שמחה רוטמן במסגרתו הגענו לסיכום הבא – חוק יסוד ההגירה יידחה ויוקם צוות שיגיע לנוסח מוסכם. יצויין שחוק יסוד ההגירה אינו נותן מענה לחוק איחוד משפחות”.

בנוסף סוכם, כי ”ח”כ שמחה רוטמן וח״כ שרן השכל יגישו הצעת חוק פרטית לחוק האזרחות אשר תוצמד להצעה הממשלתית”.

היא תקפה: ”ח”כ רוטמן לא הצליח לקבל את הסכמת שותפיו לאופוזיציה לסיכום ולכן נסוג ממנו. האופוזיציה שוב בחרה בפוליטיקה קטנה במקום לסתום את הפרצה שיצרה. צר לי שהם בחרו להעדיף שיקולים פוליטיים קטנוניים על פני שיקולים לאומיים וביטחוניים”.

ח”כ רוטמן: ”נכנסנו למו”מ תוך אמירה ברורה, שתנאי בסיסי יהיה חזרה מההתחייבויות לרע”מ ולמרצ. רק כשדובר על נכונות לעשות את זה, נכנסנו למו”מ. בסופו של דבר, כל ההסכמות והדיבורים האחרים הותנו בזה, וכשהתברר שהיא לא מוכנה לתת את ההתחייבות הזאת, כל שאר הפרטים לא היו רלוונטיים.

“כעת שקד משקרת במצח נחושה. מאכזב מאוד שבמקום לדאוג לבטחון ישראל היא עסוקה שוב בניסיון פתטי לשווק את השקר שלה. חבל”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ תקף את שקד: “כצפוי ולמרבה הצער, איילת שקד נכנעה שוב למרצ ולתנועה האסלמית ומסרבת לחזור בה מההתחייבויות שנתנה להם לאישור זכות שיבה בחסות חוק האזרחות.

“הסכמנו במהלך המו”מ בימים האחרונים לוותר על כל דרישותינו פרט לדרישה ששקד תחזור בה מהתחייבויותיה לעבאס לאשר לאלפי משפחות כניסה לישראל בחסות החוק.

“שקד מעדיפה שוב את שרידותה הפוליטית של הממשלה על פני האינטרסים הלאומיים החשובים ביותר של מדינת ישראל, ולכן נכנעה לדרישותיו של מנסור עבאס. במצב הנוכחי חוק האזרחות אם יחוקק כפי שהוא יעניק לרע”מ, שמחזיקה את הממשלה בגרון, את מפתחות זכות השיבה, ולכך לא ניתן את ידינו.”.