מקורבי אדלשטיין הזהירו אותו: “אין לך סיכוי מול נתניהו, אתה תתבזה”

חברי מרכז שנחשבים למקורביו , אמרו לאדלשטיין לפני ההכרזה: "אין לך סיכוי - זה נועד לכישלון צורב" • ח"כ שלמה קרעי: "חיפשתם מי יערוק לממשלת ההונאה? קיבלתם" • יאיר נתניהו צייץ: חמו של אדלשטיין הורשע בניסיון רצח
חרדים 10
ו' חשון התשפ"ב / 12.10.2021 00:10

השר לשעבר ח”כ יולי אדלשטיין הכריז הערב (שני) בראיון בחדשות 12, כי יתמודד מול נתניהו בפריימריז הבאים לראשות המפלגה – והפך לראשון מבכירי המפלגה שאומר זאת באופן גלוי.

אלא שאת ההחלטה הדרמטית הוא חשף כבר לפני כמה ימים בפני מקורביו, ש בטענה שיוביל לכישלון צורב מבחינתו.

לפי דיווח בחדשות 12, אדלשטיין נפגש לאחרונה עם חברי מרכז שנחשבים למקורביו ובישר להם בעצמו את ההחלטה – אלא שחלקם ניסו להניא אותו מהמהלך, הזהירו אותו שזו טעות, שאין לו סיכוי – ושזה נועד לכישלון צורב.

הם העריכו שמול נתניהו יתייצבו עוד מועמדים ושאדלשטיין עשוי להתבזות. סקרים פנימיים מראים שהוא מפגר לא רק אחרי נתניהו – אלא גם אחרי ח”כ ניר ברקת.

לא מעט קולות בליכוד קוראים לשר וליו”ר הכנסת לשעבר להמתין – כפי שברקת ככל הנראה מתכוון לעשות.

אז מה בעצם מבקש אדלשטיין להשיג במהלך הזה? מבחינה ציבורית, העובדה שהוא בכיר הליכוד הראשון שאומר בגלוי “הפסדנו בגלל נתניהו” מרמזת על הכיוון שלו בקמפיין: הוא בוחר לפנות לראש של מצביעי הליכוד ולא ללב שלהם ואומר להם שעם נתניהו בראש הליכוד לא ינצח ולא יצליח להרכיב ממשלה בעתיד הנראה לעין. מצד אחד, הוא מנסה לא להתעמת עם נתניהו – ומצד שני, הוא כן עוקץ אותו.

לפי פרשני חדשות 12, ההשלכות המיידיות של הצעד הן שהוא למעשה כופה על המתמודדים הפוטנציאליים האחרים – ובהם למשל ניר ברקת וישראל כ”ץ, שיודיעו אם הם תומכים בנתניהו או שגם הם החליטו לרוץ מולו.

השאלה כעת היא האם נתניהו יקרא להקדים את הפריימריז, כדי לא לאפשר לאדלשטיין ולאחרים להתארגן.

בליכוד לא נותרו אדישים לריאיון של אדלשטיין, וזמן קצר לאחר שידורו, כבר נקבעה ישיבה של סיעת הליכוד שתתכנס עוד השבוע – יחד עם יתר ראשי מפלגות האופוזיציה שמביעים בכך אמון בנתניהו.

מסביבת נתניהו נמסר כי “הליכוד היא מפלגה דמוקרטית. בנימין נתניהו נבחר שוב לראשות הליכוד ברוב עצום של 72.5% רק לפני פחות משנתיים. כל מי שמעוניין להתמודד על ההנהגה מוזמן לעשות זאת בפריימריז”.

ח”כ שלמה קרעי, שנחשב לאחד ממקורביו של נתניהו בליכוד, תקף בחריפות את אדלשטיין לאחר הריאיון: “חיפשתם מי יערוק לממשלת ההונאה? קיבלתם. מדהים. בעיצומו של מאבק בממשלה האנטי-ציונית הראשונה, מאבק שבו המחנה הלאומי כולו מאוחד מאחורי המנהיג היחיד שעם ישראל רוצה כרגע, נתניהו, יולי יורה בתוך הנגמ”ש.

“עם שיעור תמיכה שואף לאפס ותשוקה לתפקיד שלעולם לא יגיע אליו, הוא מחליש את האופוזיציה כולה בחתרנות סערית קלאסית כאילו בלעדיו המחנה הלאומי נדון למאסר עולם באופוזיציה. עוד נראה אם הוא יישאר בליכוד או יערוק לשמאל כמו חבריו הלוזרים”.

יאיר  נתניהו הגדיל לעשות ותקף חזיתית את אדלשטיין. הוא הזכיר לעוקבים בחשבון הטוויטר שלו מיהו אביה של אירנה נבזלין, רעייתו של אדלשטיין. נתניהו הבן שיתף ‘פרטים מעניינים’ על לאוניד נבזלין מתוך ויקיפדיה, שם נכתב: “בשנת 2008 הרשיע אותו בית המשפט ברוסיה בניסיון לרצח וגזר עליו, בהיעדרו, עונש מאסר עולם”. הציוץ נמחק כעבור מספר שעות.

יו”ר הקואליציה לשעבר, ח”כ מיקי זוהר, הגיב בציוץ בחשבון הטוויטר שלו: “הליכוד תנועה דמוקרטית, אולי היחידה כיום במפה הפוליטית. מי שרוצה – מוזמן להתמודד. בעזרת השם נמשיך לתמוך בבנימין נתניהו ונדאג שינצח כל מועמד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות