אדלשטיין: אתמודד מול נתניהו • מקורבי ביבי: יולי יפסיד בפער גדול

שר הבריאות לשעבר הצהיר כי יתמודד מול נתניהו בפריימריז הבאים: "עם נתניהו לא הצלחנו ארבע פעמים. למה שנצליח בפעם החמישית?" • סביבת נתניהו: "הליכוד היא מפלגה דמוקרטית, וכל שמעוניין להתמודד מולו מוזמן לעשות כך"
אריה ריבקינד
ה' חשון התשפ"ב / 11.10.2021 20:36

שר הבריאות לשעבר יולי אדלשטיין אמר הערב (שני), בראיון שהעניק לחדשות 12, כי יתמודד מול בנימין נתניהו בבחירות המקדימות הבאות לראשות הליכוד.

“החלטתי להתמודד על ראשות התנועה”, אמר בראיון. “אנחנו ארבע פעמים עשינו בחירות, ארבע פעמים הליכוד זאת הסיעה הגדולה בפער בכנסת, וארבע פעמים לא הצלחנו להרכיב ממשלה לאומית בראשות הליכוד. אם לא נעשה חשבון נפש רציני בבית, אנחנו נישאר באופוזיציה לשנים ארוכות – וחשבון הנפש אומר שצריך להחליף את בנימין נתניהו”.

על השאלה כיצד הוא חושב להחליף את נתניהו בעוד שהסקרים עדיין מעניקים לו כ-30 מנדטים ויותר – אדלשטיין השיב: “אני קודם כל מזכיר שהיו כבר סקרים… נזכיר את משאל המתפקדים בהתנתקות, כשאדם אחד במדינה לא נתן סיכוי לנו, למורדים, מול אריאל שרון הכל יכול וזה נגמר 40-60. אבל אני אומר – הבחירה האמיתית של חברי הליכוד, מתפקדי הליכוד, לא תהיה ביני לבין בנימין נתניהו, היא תהיה ביני לבין לפיד. כי עם בנימין נתניהו ארבע פעמים נכשלנו בהרכבת הממשלה. איך פתאום נצליח בפעם החמישית?”.

הוא הוסיף: ”בכנסת הנוכחית יש יותר מ-70 מנדטים של המחנה הלאומי ואני סמוך ובטוח שכשיהיו פריימריז, ואני אעמוד לאחר מכן בראשות תנועת הליכוד, יכול להיות שעוד בלי בחירות – נרכיב ממשלה לאומית”.

אלשטיין נשאל מדוע הוא מכריז על כך עכשיו כשאין פריימריז באופק – והשיב: “בתוך עמי אני יושב. אני יודע שבשבוע הבא כנראה לא יתקיימו פריימריז. אבל אני מאוד מקווה שבחודשים הקרובים הם כן יתקיימו, כי כל מי שאומר: ‘אבל לפי החוקה אפשר לקיים גם בעוד שלוש שנים את הפריימריז’, בעצם אומר – אנחנו נישאר עוד שלוש שנים באופוזיציה.

“בנימין נתניהו היה ראש ממשלה עם הישגים רבים”, אמר אדלשטיין, “עבדתי הרבה יחד איתו, אבל העובדות מדברות בעד עצמן. ארבע פעמים בחירות, ארבע פעמים הרבה מנדטים לליכוד, ארבע פעמים אין ממשלה לאומית בראשות הליכוד. אז כפי שאמרתי, אנחנו צריכים להסיק מסקנות בבית”.

לדברי אדלשטיין, “ההתמודדות היא בעצם לא ביני לבין נתניהו. ההתמודדות היא ביני לבין יאיר לפיד או הממשלה הנוכחית, שהיא מסוכנת והיא מנוהלת בידי מרצ והתנועה האסלאמית, שאין לזה שום סיבה. המחנה הלאומי בכנסת הוא מחנה גדול. הבוחרים רצו אותנו בשלטון. ולכן אני חושב שזה פשוט צו המצפון שלי להתמודד, לנצח ולהוביל את התנועה”.

אדלשטיין התחייב שלא יפרוש מהליכוד אם לא ייבחר לעמוד בראשות המפלגה: “אני מתכוון לנצח. אין לי כל כוונה לפרוש מן התנועה שבה הגעתי למקום הראשון בפריימריז בפעם האחרונה ואני רק מקווה שכל שאר המתמודדים יודיעו הודעה דומה”.

מסביבת יו”ר האופוזיציה נתניהו נמסר בתגובה: “הליכוד היא מפלגה דמוקרטית. בנימין נתניהו נבחר שוב לראשות הליכוד ברוב עצום של 72.5% רק לפני פחות משנתיים. כל מי שמעוניין להתמודד על ההנהגה מוזמן לעשות זאת בפריימריז”.

ח”כ מיקי זוהר הגיב לראיון: “הליכוד תנועה דמוקרטית, אולי היחידה כיום במפה הפוליטית. מי שרוצה – מוזמן להתמודד. בעזרת השם נמשיך לתמוך בבנימין נתניהו ונדאג שינצח כל מועמד”.

מקורבים לנתניהו אמרו הערב ל’ישראל היום: “יולי אדלשטיין אומר את מה שגדעון סער אמר בפריימריז נגד נתניהו לפני פחות משנתיים. הוא הפסיד אז לנתניהו בפער של 72.5% מול 27.5%. היום גדעון לא עובר את אחוז החסימה. יולי יפסיד בפער גדול יותר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות