נתניהו בכנסת: שרי הממשלה לא סופרים את בנט ורצים למוקטעה

יו"ר האופוזיציה בדיון במליאה: "בנט בקושי עובר את אחוז החסימה. הוא פשוט לא מנהיג. לא היה דבר כזה בתולדות המדינה. הציבור פשוט לא קונה את הבלוף הזה" • "1500 משפחות בישראל שאיבדו את יקיריהן, בזמן שבנט עסוק בלשחק בכאילו הוא ראש ממשלה. בנט, זה פשוט גדול עליך"
אריה ריבקינד
ה' חשון התשפ"ב / 11.10.2021 20:00

יו”ר אופוזיציה בנימין נתניהו נאם הערב (שני) בדיון 40 חתימות במליאת הכנסת, ותקף בחריפות את ממשלת בנט.

“אין לבנט מנדט, אזרחי ישראל אומרים את זה. אחרי שלושה חודשים בלבד כראש ממשלה, עם איתרוג וליטוף תקשורתי שאני לא זוכר כמוהו, בנט בקושי עובר את אחוז החסימה”, אמר נתניהו בפתח דבריו.

“לא היה דבר כזה בתולדות המדינה, שראש ממשלה מכהן מתנדנד כעלה נידף ברוח על גבול אחוז החסימה. גם לא היה דבר כזה לקחת שלטון עם 6 מנדטים שגם אותם הונית. הציבור פשוט לא קונה את הבלוף הזה, של מישהו שתיחמן את דרכו לראשות הממשלה, אחרי שהוא עצמו הצהיר שזה לא דמוקרטי להיות ראש ממשלה אפילו עם עשרה מנדטים. במצב הזה הציבור מביע אי-אמון חד משמעי בבנט.

“אין לו דרך. אין לו חזון. אין לו הישגים ואין לו אידיאולוגיה. הוא פשוט לא מנהיג”, תקף ראש הממשלה לשעבר. “בממשלה הזאת הכל פייק. הכל בכאילו. בממשלה הזאת כל אחד עושה מה שהוא רוצה. אין פה ראש ממשלה. שרי הממשלה לא סופרים את בנט. רואים את זה בריאליטי החדש, ‘המירוץ למוקטעה’ – ריצת החנופה של השרים ללשכת אבו מאזן. הסדרה הזו מותחת יותר מ’משחקי הדיונון’. בני גנץ וניצן הורוביץ הגיעו ראשונים, תמר זנדברג ומרב מיכאלי מתחרות על המקום השלישי והרביעי. הקרב צמוד, איזה מתח!

“תוצאה אחת כבר ידועה. אתם החזרתם את אבו מאזן לחיים. הוא מחוזר על ידי שרי ממשלת ישראל כפי שלא קרה במשך שנים, מאז אוסלו. הריאליטי הזה היה מצחיק, אם הוא לא היה עצוב ומסוכן”.

עוד אמר נתניהו במליאה: “אחרי שמכרתם את הנגב למנסור עבאס, היום הרשות הפלסטינית פרסמה שישראל הסכימה לאיחוד של למעלה מ-440 משפחות בשטח ישראל. זהו יישום בפועל של ‘זכות השיבה’, שמסכנת את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.

“ולמה כל זה קורה? בגלל שבנט תלוי במנסור עבאס ובתנועה האיסלאמית. כשמנסור עבאס אומר –  ‘לכו למחמוד עבאס’ – אתם הולכים! כשהוא דורש איחוד משפחות – אתם מאחדים!

“יאיר לפיד שאל בזמנו: ‘איפה הכסף?’. שאלה מצויינת. איפה הכסף שהבטחתם להביא לחיילי החובה? איפה הכסף שקיצצתם מהדיור הציבורי? איפה הכסף לעצמאים? תשאלו את אביר קארה, הוא הצביע נגד, הפעם פעם אחת. איפה הכסף למתמחים? איפה הכסף לרופאים? איפה הכסף לחקלאים, איפה הכסף לעסקים?

“אם בנט לא יידע את התשובה, אולי באמת נשאל את יאיר לפיד. זה אותו לפיד שבזמנו התנגד בשצף קצף למושג ‘ראש ממשלה חליפי’ – והיום הוא מכהן כראש ממשלה חליפי. זה אותו לפיד ששפך אש וגופרית על החוק הנוורוגי – והיום הופך את הכנסת לממלכת נורווגיה.

“אמנם לפיד נמצא בביקור רשמי בישראל, אבל רוב הזמן הוא מטייל בחו״ל. אז ‘איפה הכסף?, גם לפיד יודע את התשובה. הכסף אצל מנסור עבאס והתנועה האיסלאמית שזכו בפייס – 53 מיליארד ש״ח.

נתניהו המשיך לחבוט: “גם במאבק בקורונה אין ראש ממשלה. במשך שבועות רבים ישבתם בחיבוק ידיים, זחוחים ושאננים. הפצרתי בכם מעל כל במה אפשרית להביא את החיסונים שכבר רכשנו לטובת אזרחי ישראל. אבל לא עשיתם כלום. ב-1 ביולי אמרתי שמחיר הקדמת החיסונים יהיה אפסי, אבל מחיר האיחור בהבאת החיסונים יהיה קטלני. ב-12 ביולי אמרתי כאן בכנסת: ‘החיסון השלישי נגד הקורונה חייב להיות בידינו כבר עכשיו’.

“באותו זמן בנט אמר ההיפך. אני מצטט: ‘החיסון פחות יעיל משמעותית נגד זן הדלתא’. האמירה חסרת האחריות הזאת הפכה להחלטה חסרת אחריות שלא להביא את החיסונים בזמן. האיחור בהבאת החיסונים הביא לשיאי תחלואה ו-1500 מתים מקורונה ועשרות אלפי חולים שישאו תופעות לוואי למשך שנים.

“1500 משפחות בישראל שאיבדו את יקיריהן, בזמן שבנט עסוק בלשחק בכאילו הוא ראש ממשלה.

“צריך שכל אחד יבין מה קורה פה: אנחנו התמודדנו עם המגיפה – בלי חיסונים. אתם הזנחתם את הטיפול במגיפה – כשיש חיסונים. אין לכם תירוצים ואין לכם הסברים. במקום להתנצל אתם מתפארים: ‘אבל אנחנו לא סגרנו את המדינה'”.

נתניהו שאל: “מי בכלל ביקש מכם לסגור את המדינה? אנחנו אלה פתחנו את המדינה כשהיו לנו חיסונים, חודש לפני הבחירות. כל מה שרצינו הוא שתתנו את החיסון השלישי בזמן. כשיש חיסונים אין סיבה לסגרים, ובוודאי שאין סיבה ל-1500 מתים!

“הבאנו לכם מדינה מחוסנת, ראשונה בעולם, ואתם לקחת אותה עם אפס נדבקים, אפס מתים ואפס סגרים, והבאת 1500 מתים”.

יו”ר האופוזיציה הוסיף: “בנט, זה פשוט גדול עליך. להתחפש לטייס – לא הופך אותך לטייס, ולהתחפש לראש ממשלה – לא הופך אותך לראש ממשלה. לכן בנט מגרד את אחוז החסימה מלמעלה ובקרוב. מלמטה, כמו כמה מחבריו פה.

“המטוס של ממשלת בנט מקרטע. בלי קברניט ובלי מסלול טיסה ועם כל כך הרבה ידיים על ההגה, סופו של המטוס הזה להתרסק. אבל יש תקווה. יש מטוס אחר שמחכה על המסלול, המטוס שלנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות