‘שעתיים אחרי כמעט לא היה ילד’: כך הצילה את בנה שחלה ב’פימס’

בנה של חנה כהן אלורו, שהחלים מקורונה, התלונן על חום וכאב גרון - ומשלב זה, מצבו החל להחמיר • בפוסט בפייסבוק היא סיפרה: "אמרתי לרופאה שזו קורונה וביקשתי עוד בדיקות" • שעות אחר כך, כשהגיעה למחלקת טיפול נמרץ, אמרו לה: "הצלת את הבן שלך"
חרדים 10
ה' חשון התשפ"ב / 11.10.2021 15:25

חנה כהן אלורו פרסמה בחשבון הפייסבוק שלה פוסט, לאחר שבנה אושפז בבית חולים בעקבות תסמונת פוסט-קורונה – פימס, כדי לעודד הורים לגלות ערנות.

“הפוסט הזה נכתב ביד רועדת וכל מטרתו להציל חיים בפשטות ממש”, פתחה. “לא תיכננתי לכתוב ולפרט כי הפרטיות שלי חשובה לי ולמשפחה שלי, אבל בעיני זאת הצלת חיים”.

לדברי כהן אלורו, לפני חודש חלתה כל משפחתה בקורונה. “אני ורועי היינו מחוסנים, חלינו ולא היה קל בכלל, אבל הילדים – הלא-מחוסנים כולם – לקחו את זה סבבה וממש בקטנה. כל הזמן חשבתי לעצמי, אם ילדים לוקחים את זה כל כך בקטנה – למה לחסן?”

בהמשך כתבה כהן אלורו כי יש לה שאלות ותהיות בנוגע לחיסונים. “כן, אני לא עפה על חיסונים ותרופות ויש לי הרבה שאלות ותהיות על איך מתנהלים דברים בהרבה מישורים, וכן האמון שלי במערכת הממשלתית-ציבורית מאוד לא ברור לי, ויש הרבה פוליטיקה והרבה טירלול מכל כיוון בחוויה שלי. אבל אני עפה על דבר אחד והוא החיים”.

לאחר מכן ציינה כי במוצאי השבת שעברה התקשר בנה אמציה מהישיבה ועדכן אותה כי הוא לא חש בטוב וסובל מחום ומכאב גרון. “הייתה לו נפיחות בבלוטת הלימפה בצוואר”.

למחרת בבוקר הם הגיעו לבדיקת רופא, שרשם לו טיפול באנטיביוטיקה ושלח אותו לבדיקות דם.

לדברי כהן אלורו, “בדיקות הדם חזרו סבירות. למחרת האנטיביוטיקה לא עזרה, וביקשתי הפניה למיון. אפילו במיון לא התרשמו ועוד הציעו שאולי נמשיך עם אנטיביוטיקה בבית עוד יום-יומיים. בחרנו להתאשפז, שייתנו לו בווריד, הייתי בלחץ. למחרת לא היה שיפור ודרשתי לדבר עם הרופאה (טלפונית, כי הייתי בבית) ואמרתי לה, ‘שמעי, אני רק אמא ואת רופאה. לך יש תואר ולמדת שנים, בבקשה תקשיבי לי’. והיא אמרה לי, ‘אני מקשיבה’.

“במשך כמה דקות הסברתי לה שאני מרגישה שהם מפספסים פה משהו, שהוא מחלים טרי מקורונה וזה בוודאות קשור לכך. יש לי תיאוריה, הסברתי לה, והיא הקשיבה. הקורונה מתלבשת לכל אחד על נקודות התורפה שלו, אפילו על דברים מילדות. אני חטפתי בסינוסים, זו התורפה שלי; בעלי בגב, שזה הבעיה שלו; ואמציה, הייתה לו כזאת דלקת בדיוק כשהיה תינוק. היא אמרה לי, ‘אני עושה עוד בדיקות ואעדכן’. הרגשתי שהיא הקשיבה לי.

“כמה שעות אחר כך כבר היינו בטיפול נמרץ בבית החולים אסותא באשדוד. “כשהגענו לטיפול נמרץ בלי אוויר, הרופאה קיבלה את פניי ואמרה לי, ‘אמא, את הצלת לבן שלך את החיים’.

“עזבו את הדמעות והרעידות, שעתיים אחר כך כבר כמעט לא היה לי ילד ונלחמו עליו. עד הבוקר כבר הונשם והורדם, וכבר דיברו על אקמו. זה קרה בקצב בלתי נתפס.

“היה לנו נס נס נס  – והוא חי. זה נקרא PIMS, זאת מחלת פוסט-קורונה שלא אסביר אותה פה כי אני לא מספיק מבינה, אבל היא נוראית ומסוכנת ויכולה להביא למוות. היא פוגעת בלב ומביאה לקריסת מערכות. גם אם יוצאים מזה בחיים יכול להיות נזק. ולא, זה לא קורה מהחיסון. הקורונה והפוסט-קורונה והתרופות – הכל חדש ונלמד בקצב שזה קורה עכשיו. זה לא להיט, אבל הרופאים עושים הכל כדי להציל חיים”.

כהן אלורו הוסיפה: “מבינה מעומק הלב למה אנשים מתלבטים אם לחסן ילדים ונוער. הייתי שם לגמרי. וכל התו ירוק והבידודים, אני יודעת, באמת. אבל אחרי שראיתי את הבן שלי הולך לי – ותודה, תודה תודה שהוא חזר ובעז”ה שגם ייצא מזה לגמרי ובלי פגע – אני לא חושבת שהחיסון מושלם ושאין לו תופעות לוואי, אני פשוט חושבת שהוא מציל חיים. והחיים זה הכי חשוב.

“אם הילדים והנערים שלכם החלימו מקורונה בשבועות האחרונים – תהיו ערניים ממש. חום, דלקת, פריחה, נפיחות כלשהי. תיגשו לרופא ותגידו לו, תעשו בדיקות. תגידו PIMS! גילוי מוקדם ובזמן זה הדרך היחידה להציל חיים”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אי אפשר לפרסם פימס ולהציל חיים בלי דחיפת החיסון הארור?
    12/10/2021 19:00
    אלי
  1. אי אפשר לפרסם פימס ולהציל חיים בלי דחיפת החיסון הארור?

  2. חיסון אינו מונע פימס
    24/11/2021 17:35
    שמואל ב
  3. די להטעות את הציבור.