‘בא למחסום’: פקודה חדשה? צה”ל מפלה חיילים פצועים שגרים ביו”ש

לוחם שנפצע במילואים וגר בנופי פרת שבמישור אדומים גילה כי לפי פקודה חדשה, עליו להגיע למחסום כדי לקבל את ההסעה לבדיקה בבית החולים שלה הוא זכאי • צה"ל: "אין אפשרות להעמיד מלווה נשק בכל הסעה אזרחית" • ח"כ בצלאל סמוטריץ': "מדובר בשערורייה בלתי מתקבלת על הדעת"
חרדים 10
ה' חשון התשפ"ב / 11.10.2021 11:18

צה”ל מפלה לרעה חיילים פצועים בסדיר ובמילואים שמתגוררים ביהודה ושומרון – ומסרב להעניק לאותם חיילים הסעה לטיפולים רפואיים, כמקובל. כך חשפה היום (שני) כרמלה מנשה ב’כאן חדשות’.

אילון לובינר, לוחם במילואים בן 25 שגר בנופי פרת שבמישור אדומים, נפצע בשירות המילואים ברגליו וסופח לר”ם 2, לאחר שהתגלו שברים בכף רגלו. כחודש לאחר מכן הוא נזקק לביקורת אצל אורתופד בבית חולים, ומאחר שאינו מסוגל לנהוג בשל מצבו הרפואי – ביקש הסעה, כמקובל במקרים דומים.

לתדהמתו, נאמר לו: “צה”ל לא נותן שירותים לחיילים שמתגוררים מעבר לקו הירוק. תגיע עד למחסום ומשם יאספו אותך”.

בבדיקה נוספת שערך, השיבו לו: “זו הפקודה הקיימת כבר חצי שנה”.

לובינר: “אני מספיק טוב לשרת ביהודה ושומרון, אבל צה”ל חושש לשלוח לי רכב ליישוב ביו”ש שבו אני גר”.

אימו של לובינר נאלצה לקחת יום חופש מעבודתה ולקחת אותו לבית החולים.

לובינר הוא לא היחיד. “אנחנו טובים להילחם ביהודה ושומרון בביטחון שוטף, אבל כשאנחנו נפגעים – הגבול עבורנו הוא הקו הירוק”, אומרים חיילים אחרים.

מדובר צה”ל נמסר בתגובה: “על פי ההנחיות בצה”ל, מוניות אזרחיות בשירות צה”ל אינן מורשות לחצות את הקו הירוק, ללא מלווה נשק, וכיוון שאין אפשרות להעמיד מלווה בכל הסעה אזרחית, יש צורך שהמטופל יגיע למעבר הקרוב.

“צה”ל מעריך את עבודתם המאומצת של משרתי המילואים ומספק להם במקרים אלה מעטפת רפואית ולוגיסטית מקיפה”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ הגיב: “מדובר בשערורייה בלתי מתקבלת על הדעת. אפנה עוד היום ליו”ר וועד החוץ והביטחון בדרישה לכנס דיון דחוף בוועדה ולדרוש מצה”ל למצוא את הפתרון שיאפשר ללוחמים תושבי יהודה ושומרון שנפצעו לקבל את הטיפול הרפואי המיטבי כמו כל חייל אחר” .

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות