עימות בין איילת שקד ללפיד, ומה ששרים ‘מטפטפים’ נגדה באוזני בנט

אריה ריבקינד
|
ד' חשון התשפ"ב / 09.10.2021 21:05
שרים שוחחו עם נפתלי בנט על איילת שקד ‘הלשינו’: מנהלת שיחות שוטפות עם האופוזיציה ופועלת לחזק את מעמדה במחנה האידאולוגי ראש עירייה מטעם הליכוד: “יש לנו קשר ישיר עם השרה. העוזרים שלה מתקשרים ושואלים אם צריך משהו, יכול להיות שהיא באמת חושבת קדימה”.

שרים בממשלה שוחחו עם נפתלי בנט על איילת שקד וטענו בפניו כי היא מתחזקת קשרים עם ראשי עיריות מהליכוד ומנהלת שיחות עם מחנה הימין האידאולוגי שנותר באופוזיציה. כך דיווחה רינה מצליח ב’אולפן שישי’ בחדשות 12.

השרה איילת שקד תוקפת בחודשים האחרונים כל ניסיון מצד מפלגות השמאל לקדם מהלכים מדיניים.

ביום שישי תקפה שקד בחריפות שר בכיר בממשלה, כשהרמזים כוונו ללפיד, על רקע דברים שאמר לעיתונאית סימה קדמון ב’ידיעות אחרונות’: “לנסוע לאבו דאבי ולהגיד דווקא שם שלא תהיה מדינה פלסטינית, זו או חבלה מכוונת בהסכם שלום טרי ועדין או אי-הבנה מוחלטת איך עובדים יחסי חוץ של מדינה”.

לפי הדיווח, האמירה החד-משמעית של שקד באיחוד האמירויות על כך שלא תקום מדינה פלסטינית, פגעה בשר החוץ שעמל על הידוק היחסים עם הידידה החדשה של ישראל.

בפוסט ארוך ורווי עקיצות נגד לפיד, שהעלתה לעמוד הפייסבוק שלה ביום שישי – תקפה שקד:

“אחד השרים, נקרא לו ‘השר המתדרך’ אמר לסימה קדמון עליי את הדבר הבא: ‘לנסוע לאבו דאבי ולהגיד דווקא שם שלא תהיה מדינה פלסטינית, זו או חבלה מכוונת בהסכם שלום טרי ועדין או אי הבנה מוחלטת איך עובדים יחסי חוץ של מדינה’.

ובכן, כדאי לו – לשר המתדרך, לקרוא את הנקודות הבאות:

1. סגן ראש הממשלה ושר הפנים האמירתי התקשר אליי אתמול אחרי שחזרתי לארץ ואמר לי בין היתר את הדבר הבא: ״נכנסת ללבבות של העם האמירתי, הבאת לנו ולארצך הרבה כבוד״.

אני לא חושבת שהשר המתדרך קיבל אי פעם כזו שיחת טלפון.

2. האמת שלי היא אותה אמת גם בישראל וגם באיחוד האמירויות. כשנשאלתי בראיון האם תקום מדינה פלסטינית עניתי שלא. האמירתים מעדיפים לשמוע את האמת ולא שימכרו להם שקרים דיפלומטיים.

3. באיחוד האמירויות מאוד מאמינים בשלום עם ישראל וביתרונות הכלכליים, הצבאיים, החברתיים והמדיניים. זה מה שחשוב להם, ולא דברים אחרים.

אם השר המתדרך רוצה כמה שיעורים ביחסי חוץ אני מוכנה לתת לו. יש לו את הטלפון שלי”.

על רקע הדיווחים על מתיחות בין הצדדים, על פי דיווח בחדשות 12, יאיר לפיד שוחח עם שקד במטרה ליישר את ההדורים.

אלא שהתחושה בממשלה היא שלא מדובר רק במאבק של שקד בלפיד סביב יחסי החוץ, אלא ששקד מנהלת מגעים שוטפים עם אנשי האופוזיציה והימין.

לפי בדיווח ב’אולפן שישי’, רבים באים אל בנט בטענה ששקד מנהלת שיחות לא רק בנושא חוק האזרחות, אלא בעוד סוגיות, ושהיא למעשה מתחזקת את הקשרים שלה במחנה האידאולוגי שאליו היא משתייכת.

לטענת גורמים שונים ששוחחו עם בנט, היא עושה זאת כדי שבבוא היום תחליף אותו או כדי להכין את המעבר שלה לליכוד. לדבריהם, היא משתמשת בתפקידה כשרת הפנים כדי לתחזק באופן שוטף קשרים עם ראשי עיריות מהליכוד.

אחד מהם אף אמר שיש לו קשר ישיר איתה, שהיא תמיד זמינה – ושנראה לו שהיא פועלת כדי לקדם את עצמה פוליטית.

“יש לנו קשר ישיר עם השרה איילת שקד, התחושות טובות, היא זמינה, המנכ”ל זמין אפילו יותר מהשר הקודם דרעי”, אמר ראש עירייה מטעם הליכוד, “העוזרים שלה מתקשרים ושואלים אם צריך משהו, יכול להיות שהיא באמת חושבת קדימה”.

בתגובה על טענות, השרה שקד אומרת שהיא מצויה בקשר טוב עם כל ראשי העיריות מכל המפלגות – ומנסה לעזור לכולם.

בנט השיב למי שבא אליו בטענות כלפי שקד ומהלכיה כי “ברגע האמת, איילת תספק את הסחורה”.