נער בן 16 שלא היה מחוסן מת לאחר שלקה בתסמונת פוסט קורונה

עדן פיומי, נער בן 16 מג'לג'וליה, מת היום לאחר שלקה בתסמונת פוסט-קורונה - וחובר לפני כ-10 ימים למכונת אקמו • מצבה של תינוקת בת חצי שנה שסובלת מאותה תסמונת התדרדר הלילה ומצבה קשה מאוד
תמי גיל
ג' חשון התשפ"ב / 09.10.2021 20:38

עדן ג’מאל פיומי, נער בן 16 מג’לג’וליה, מת  הבוקר (שבת) בבית החולים שניידר בפתח תקווה, לאחר שלקה ב’פימס’ – תסמונת פוסט קורונה. הנער לא היה מחוסן וללא מחלות רקע ידועות.

הוא הועבר לפני שבועיים מבית חולים מאיר בכפר סבא ל’שניידר’, וחובר למכשיר אקמו ביחידה לטיפול נמרץ לב. הבוקר, כאמור, הוא מת.

ד”ר עופר שילר, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ ב’שניידר’, אמר: “הנער, שלא חוסן נגד קורונה, אושפז בבית חולים אחר ונזקק לתמיכה ריאתית ולבבית עקב תסמונת PIMS שהתפתחה באופן נדיר לאחר הידבקות בנגיף הקורונה.

“לאחר החמרה נוספת במצבו הוא חובר למערכת האקמו והועבר להמשך טיפול ביחידה לטיפול נמרץ לב בשניידר. הוא סבל מכשל רב-מערכתי קשה ביותר ונזקק לתמיכת אקמו במשך כ-10 ימים. למרות טיפול מקסימלי הוא נפטר מאי-ספיקה רב מערכתית משנית לתסמונת. אנו משתתפים בצער המשפחה וקוראים להתחסן”.

אביו של עדן, ג’מאל פיומי, סיפר כי בהתחלה לא מצאו אצלו שום בעיה. “לא יודע מה קרה שם. היינו כולם על ידו, כל פעם אומרים משהו אחר. כל פעם ששאלנו אמרו יציב, פתאום היום אמרו הלך”.

מבית החולים שניידר נמסר בתגובה לטענות האב: “מבדיקה סרולוגית לנוגדני קורונה נמצא כי הנער היה חיובי לנגיף הקורונה, ובהתאם לכך ולתסמינים הגופניים שהראו הידרדרות – הוא אובחן עם תסמונת PIMS. מרגע הגעתו של הנער למרכז שניידר, הועבר ליחידה לטיפול נמרץ לב, שם היה במעקב ובטיפול צמוד של כל צוות היחידה לטיפול נמרץ לב שכולל רופאים, אחיות וצוותי אקמו שלא משו ממיטתו. לצערנו, על אף הניסיונות הרבים לשפר את מצבו, הנער מת לאחר קריסת מערכות. אנו משתתפים בצער המשפחה וקוראים לציבור להתחסן על מנת למנוע הישנות של מקרים קשים ומצערים אלה”.

במקביל, בבית החולים ‘ספרא’ לילדים בתל השומר חלה הלילה התדרדרות במצבה של תינוקת בת חצי השנה שסובלת גם כן מתסמונת ‘פימס’, והיא הובהלה לחדר ניתוח במצב קשה מאוד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות