מזעזע: אם מיו”ש חשודה שהרעיבה את בתה התינוקת בת השנה וחצי

פעוטה אושפזה במצב קשה באיכילוב לאחר שנחשד כי הורעבה על ידי אמה - צעירה בת 32, תושבת יישוב ביהודה ושומרון • האם נעצרה לאחר שצוות בית החולים 'איכילוב' הבחין במצלמות בהתנהגות חריגה שלה • היא שוחררה בתנאים במסגרת ערר שהגיש פרקליטה למחוזי
חיים טוויל
א' חשון התשפ"ב / 07.10.2021 19:17

צעירה בת 32, תושבת אחד היישובים ביהודה ושומרון, נעצרה היום (חמישי) בחשד להתעללות בבתה בת השנתיים, שאושפזה בבית חולים ‘איכילוב’ בתל אביב –  בעקבות פרכוסים ותת-משקל.

על פי החשד היא הורעבה על ידי אמה.

האם נעצרה לאחר שעלה חשד כי היא לוקה בתסמונת ‘מנכהאוזן על ידי שליח’. הסובלים מתסמונת זו יוצרים באופן מכוון פגיעה בניסיון לגרום לאשפוז של אדם אחר.

המשטרה פתחה בחקירה בחשד להתעללות בחסר ישע והזנחה, לאחר שהתקבל דיווח מבית החולים אודות הפעוטה שאושפזה.

צוות בית החולים הבחין בהתנהגות חריגה של האם, ובעקבות מעקב שנוהל אחריה היא נצפתה במצלמות האבטחה של בית החולים – כשהיא נוגעת ללא סיבה בצינור ההזנה שחובר לבתה התינוקת.

מעצרה של האם הוארך בבית המשפט בארבעה ימים. אולם בהמשך היא שוחררה בתנאים, במסגרת ערר שהגיש פרקליטה עו”ד יעקב וואלאך למחוזי.

“מספר שעות בלבד לאחר שנעצרה, הורה בית המשפט המחוזי על שחרורה של מרשתי – זאת במסגרת החלטה מפורטת המדברת בעד עצמה. מרשתי הינה אם מסורה ונורמטיבית המכחישה את המיוחס לה, מסרה את גרסתה ומשתפת פעולה עם גורמי החקירה. אנו מברכים על החלטת בית המשפט המחוזי לשחרר אותה בתנאים שכן מלכתחילה לא היה בסיס להורות על מעצרה של מרשתי”.

מבית החולים איכילוב נמסר כי הפעוטה מאושפזת מזה כחודש לברור נוירולוגי עקב פרכוסים. היא אושפזה במחלקת ילדים, ולמרות שכבר הגיעה כשהיא מוזנת בזונדה, היא לא עלתה במשקל, המשיכה להקיא וסבלה מפרכוסים.

בדיקות שבוצעו באשפוז, לא הסבירו את מצבה של הפעוטה, ולכן המקרה עורר חשד אצל הצוות הרפואי.

באיכילוב הבהירו: “לאחר שהמקרה נדון על ידי צוות רפואי רב תחומי, הילדה הועברה לאשפוז ביחידה לטיפול נמרץ ילדים, שם בוצע צילום וניטור צמוד לנוכח החשד שעלה לגרימת נזק מכוון”.

לפי הודעת בית החולים, “במעקב של צוות היחידה לטיפול נמרץ ילדים אומת החשד”.

ד”ר אילת רימון, מנהלת מלר”ד ילדים שמשמשת גם כיו”ר הוועדה המוסדית למניעת התעללות בילדים, קבעה שמדובר בחשד למקרה חמור מאוד של “תסמונת מינכהאוזן באמצעות שליח” – תסמונת נפשית מוכרת שמתאפיינת בחולים שבצורה מכוונת מעמידים פני חולה או פוגעים בעצמם, כדי למשוך תשומת לב או אהדה.

למרות שבחקירה ראשונית ובדיקה מול רופא הילדים בקהילה לא נמצאה עילה לחקירה, ד״ר רימון לא ויתרה ובעזרת השירות הסוציאלי ובקשר הדוק עם המשטרה והפרקליטות, הובאה האם למעצר ולחקירה.

מבית החולים נמסר כי כעת, בזכות ערנות הצוות המטפל, הילדה החלה לעלות במשקל, הפסיקה להקיא ואף הפרכוסים מהם סבלה פסקו.

ד”ר רימון: “מדובר במקרה ההתעללות הקשה ביותר שחווינו בשנים האחרונות בבית החולים. אני מקווה שהצדק יהיה עם הפעוטה, ושהתנהלות הרשויות תהיה כזו, שתבטיח את הפסקת ההתעללות לנצח. הזדעזעתי לשמוע שבמדינת ישראל מניעת אוכל מפעוטה לא מוכרת לכל גורמי המקצוע כהתעללות בדרגה החמורה ביותר. לא רק פגיעה אקטיבית מצדיקה הליכים משפטיים קיצוניים”.

מהמשטרה נמסר: משטרת ישראל פתחה בחקירה בגין חשד להתעללות בחסר ישע והזנחה לאחר שהתקבל דיווח מבית החולים אודות פעוטה כבת שנתיים שאושפזה בעקבות פרכוסים. על פי הדיווח צוות בית החולים הבחין בהתנהגות חריגה של האם והיא נצפתה במצלמות”.

בחקירתה הכחישה האם כל קשר למיוחס לה. עם זאת בית המשפט החליט להאריך את מעצרה עד ליום ראשון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אשה מיו"ש
    07/10/2021 23:40
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אי אפשר להיות מיו”ש.
    יש מקומות ביהודה ושומרון שהמרחק בניהם הוא כמה שעות נסיעה.
    זה פשוט השמצה של מתנחלים. מקור הידיעה באחד האתרים השמאלניים ואתם ציטטתם אותו ונפלתם בפח השינא שמפיצים נגד מתנחלים.
    דרך אגב , האם מהיו”ש יכולה להיות ממעלה אדומים שביו”ש אבל וודאי לא נחשבת כמתנחלת.