הח”כ לשעבר קולט אביטל טוענת: שמעון פרס הטריד אותי פעמיים

בריאיון שהעניקה ל'הארץ' חברת הכנסת לשעבר מעידה על שתי תקריות משנות ה-80 • אחת מהן התרחשה בפגישה שהתקיימה עם פרס בלשכת ראש הממשלה
חרדים 10
א' חשון התשפ"ב / 07.10.2021 17:02

חברת הכנסת לשעבר קולט אביטל טוענת בריאיון שהעניקה לעיתון ‘הארץ’ כי נשיא המדינה וראש הממשלה לשעבר שמעון פרס הטריד אותה בשתי תקריות שונות בשנות ה-80.

בריאיון לעיתונאי גידי וייץ מעידה  קולט על פגישה שהתקיימה עם פרס בלשכת ראש הממשלה בשנת 1984, שבסופה הטריד אותה.

כמה שנים קודם לכן, בעת שמנחם בגין נבחר לראשות הממשלה בפעם השנייה – אביטל נשלחה לפריז מטעם משרד החוץ כאחראית להסברה ותרבות.

באחד הביקורים של פרס בעיר, בתפקידו כיו”ר האופוזיציה, הוזמנה אביטל לסעוד עמו ארוחת בוקר במלון שבו הוא התאכסן, וכשהגיעה נאמר לה שהפגישה תתקיים בחדרו בשל “סיבות ביטחוניות”.

לפי אביטל, בכניסה לחדר הוא הטריד אותה והיא נמלטה.

אביטל מספרת כי דיווחה על האירוע ליוסי ביילין שהיה בחדר הסמוך. “אמרתי לו: ‘בפעמים הבאות שפרס מגיע לפריז אני לא נשארת איתו לבד. אתה תהיה יחד איתי'”, סיפרה.

לדבריה, “הוא הגיב בפוקר פייס. הוא הבין”.

בתשובה לשאלה בריאיון מדוע לא חשפה את הדברים בזמן אמת – אמרה אביטל: “כי היו צוחקים עליי, מזלזלים בזה. אלה היו הנורמות”.

זמן קצר לאחר שפרס נבחר לנשיאות המדינה, אביטל מספרת שפגשה אותו באירוע בכנסת. “אמרו אז שהוא מסכן וחי לבד בבית הנשיא”, היא מספרת. “ניגשתי אליו והצעתי לו שאם הוא רוצה אשלח לו אוכל בימי שישי. הוא השיב בקרירות: ‘בסדר'”.

“אתה מוכרח להבין שהיה לי יחס אמביוולנטי אליו”, מוסיפה אביטל. “מצד אחד היו לי הרבה סיבות לא לאהוב אותו, אבל מצד שני הערכתי אותו. באותה התקופה כולם דיברו על כך שהוא מוכה, שהוא לבד בימי שישי, וקצת ריחמתי עליו. אני לא יכולה להסביר את זה. יש לי תכונה מאוד מוזרה: אני לא נוטרת טינה, ודאי לא לטווח הארוך. ההערכה שלי לפרס היא גם זו שגרמה לי לתמוך בו פוליטית אחרי כל מה שקרה בינינו”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יחסי ציבור לספרה החדש ותו לא
    08/10/2021 13:01
    אוריה
  1. איכסה

  2. יחסי ציבור זולים לספר שלה
    10/10/2021 15:28
    די
  3. יחסי ציבור זולים לספר שלה