האב מתנגד חיסונים והאם דורשת לחסן הילדים. מה פסק בית הדין?

המחלוקת אודות החיסונים נגד קורונה הגיעה להכרעת בית הדין הרבני, כאשר אב גרוש התנגד לחסן את ילדיו נגד נגיף הקורונה והאם דרשה לחסנם • האב צירף לתביעה מסמך בן חמישים עמודים עם נימוקים רפואיים ומשפטיים לביסוס התנגדותו • מה נפסק?
יוני גרין
א' חשון התשפ"ב / 07.10.2021 11:25

המחלוקת אודות החיסונים נגד נגיף הקורונה הגיעה להכרעת בית הדין הרבני בירושלים – כאשר אב גרוש התנגד לחסן את ילדיו נגד נגיף הקורונה והאם דרשה לחסנם.

סיפור המעשה: אב גרוש ו’מתנגד חיסונים’ פנה לבית הדין הרבני בדרישה לאסור על אשתו לחסן את שני ילדיו הקטינים כנגד נגיף הקורונה.

האב, שהוא האפוטרופוס על הילדים יחד עם האם, צירף לתביעה מסמך בן חמישים עמודים עם נימוקים רפואיים ומשפטיים לביסוס התנגדותו.

האם מצדה, הגישה בקשה לבית הדין להתיר לה לחסן את הילדים נגד נגיף הקורונה על אף התנגדותו של האב, וצרפה את המלצת רופא המשפחה של הילדים, בתוספת המלצות משרד הבריאות.

חברי בית הדין הרבני האזורי בירושלים – האב”ד הרב יצחק אושינסקי, הרב מאיר קהאן והרב יעקב שטיינהויז – נכנסו לעומק המחלוקת הסבוכה ובחנו את הנושא הן לפי חוקי הכשרות המשפטית והאפוטרופסות האזרחית, והן על פי ההלכה היהודית ומקורותיה.

בפסק דין, המשתרע על פני עשרות עמודים, קובעים הדיינים כי השיקול המרכזי המנחה להכרעת הדין הוא טובת הילדים. טובת הילדים קודמת לטובת אחד ההורים או אפילו שניהם, והשאלה היא האם טובת הילדים בנסיבות הרפואיות היא שיתחסנו או שמא בשל תופעות הלוואי והנזקים העתידיים שאולי יקרו או שלא לא כדאי לחסנם.

בסופו של דבר כתבו הדיינים אושינסקי, קהאן ושטיינהויז בהכרעת הדין: “לאחר בחינת טובת הילדים הספציפיים ולאור כל האמור, בית הדין קובע כי האם רשאית לחסן את הקטינים ילדי הצדדים, גם ללא הסכמת האב. זאת בתנאי שהבן שהבגיר – בן 15 – יסכים לחיסון ולא יביע התנגדות לאור גילו הבוגר יחסית”.

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    וכדאי בזיון וקצף
    07/10/2021 13:54
    יפת
  1. חדלו פרזון בישראל חדלו

  2. מעוניין מאוד ללמוד את נימוקי הפסק
    07/10/2021 16:43
    יהודה
  3. אשמח לקישור