למה תובע רביב דרוקר מיליון ש”ח מיעקב ברדוגו, גל”צ ועתונאי ימין?

פרשן חדשות 13 הגיש תביעת דיבה בסך מיליון שקלים נגד פרשן גלי צה"ל, תחנת הרדיו הצבאית, המגישים נועם פתחי ויותם זמרי ותחנות גלי ישראל ורדיו דרום - משום שייחסו לו "סחיטה באיומים כלפי שר הביטחון בני גנץ"
חרדים 10
א' חשון התשפ"ב / 07.10.2021 11:19

עיתונאי חדשות 13 רביב דרוקר הגיש תביעת דיבה בסך מיליון שקלים נגד פרשן גלי-צה”ל יעקב ברדוגו, תחנת הרדיו הצבאית, המגישים נועם פתחי ויותם זמרי ותחנות גלי-ישראל ורדיו דרום שמשדרות את תוכניתם ‘פתחי את זמרי בעם’. כך דווח ב’העין השביעית’

לפי דרוקר, הנתבעים כולם ייחסו לו “ביצוע עבירה פלילית של סחיטה באיומים כלפי שר הביטחון בני גנץ”, זאת בעקבות טור שפרסם בעיתון ‘הארץ’.

בטור המדובר כתב הפרשן של חדשות 13:  “לפני בחירות אפריל 2019 הועברו אלי הקלטות שהיו יכולות להביך את בני גנץ”. עם זאת, בסיום הטור הבהיר דרוקר: “המקור של הקלטות שקשורות בגנץ סירב בסוף לפרסמן. הוא מסרב עד היום”.

לצד זאת, הוא קרא: “גנץ, לפיד, בנט, ליברמן, מיכאלי והורוביץ הם השלטון היום, ותפקידנו לחפש אותם – גם אם הצד השני ישמח על שחזרנו להיות אידיוטים שימושיים”.

מספר שבועות לאחר מכן, בתוכנית הרדיו ‘וילנסקי את ברדוגו’, התייחס ברדוגו למאמר וטען כי דרוקר ביצע “הקש בגג” לגנץ. כלומר אותת לו כי “באמתחתו נמצאים הקלטות, שבמקרה הטוב מבחינתו של בני גנץ יביכו אותו עד מאוד ובמקרה הגג, הקשה מבחינתו יחסלו את הקריירה הפוליטית שלו”.

ברדוגו הוסיף ואמר כך: “אנשים קרובים לבני גנץ רואים בזה כמעט … חוק מחוק העונשין שמופנה כלפיו. […] החרב המתהפכת שנמצאת אצל רביב דרוקר […] היא מראה כמה בני גנץ מרגיש מאוים, מתוסכל. […] החזקת גרון הזו […] המאמר הזה הוא חרב מתהפכת די מפחידה […] מציע שנשאל את רביב דרוקר מדוע הם לא מפרסמים את החומרים שיש להם, או לחילופין חקירת משטרה שתבדוק מה החומרים שמאיימים על שר ביטחון במדינת ישראל. שר הביטחון, בעיניי, מאוים, מאוים”.

כשבועיים לאחר מכן,  התראיין ח”כ יואב קיש מסיעת הליכוד בתוכנית הרדיו של פתחי וזמרי ברדיו גלי ישראל. ח”כ קיש השתמש גם הוא בביטוי “הקש בגג” לתיאור המהלך של דרוקר.

ח”כ קיש אמר: “יש לגנץ הקש בגג מדרוקר שאומר שאם ילך אי פעם עם נתניהו הוא יפרסם עליו את מה שכרגע אוסרים עליו לפרסם… חד וחלק, דרוקר אמר זאת בצורה הבי ברורה. ומה אני יכול להגיד חוץ מזה שזה אירוע מטורף שמשפיע בבל הרמות האפשריות”.

המגיש פתחי החרה אחרי ח”כ קיש ותהה: “באיזו טבעיות אנחנו מדברים על עיתונאי שמאיים על פוליטיקאי שמחזיק אותו באזור רגיש, שאם הוא יעשה צעד פוליטי מסוים העיתונאי יפרסם, באיזה רוגע ושלווה, באמת סיציליה”. בהמשך השתמש פתחי בהקשר של דרוקר גם בביטויים “מאפיה”, ו”מאפיה סיציליאנית, תקשורת שמנהלת מדינה”.

לפי הדיווח ב’העין השביעית’, לאחר הראיון פנה דרוקר פומבית אל ח”כ קיש וביקש ממנו שיודיע על הסרת חסינותו הפרלמנטרית כדי שיוכל להגיש נגדו תביעת דיבה בגין דבריו. ח”כ קיש סירב, ועל כן הסתפק דרוקר בתביעת העיתונאים ותחנות הרדיו.

אתמול, באמצעות עורכי-הדין אורי אדלשטיין ויונתן ברמן, הגיש דרוקר תביעת דיבה בסך חצי מיליון שקלים נגד ברדוגו וגל”צ וחצי מיליון שקלים נוספים נגד פתחי, זמרי ותחנות הרדיו שבהן שודרה תוכניתם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות