ביזיון: ח”כ גלעד קריב ניצל חסינותו בכותל והכניס ס”ת ל’נשות הכותל’

יו"ר ראש ועדת חוקה ניסה הבוקר להכניס ספר תורה לעזרת נשים בכותל המערבי - ועורר מהומה גדולה • הקרן למורשת הכותל: עשינו הכל כדי להפריד בין הקבוצות ולמנוע חיכוכים מיותרים • 'נשות הכותל': קראנו בספר התורה בכניסה לרחבה, בדוחק רב ותוך דחיפות, צעקות ואלימות
אריה ריבקינד וחיים טוויל
א' חשון התשפ"ב / 07.10.2021 10:16

ח”כ גלעד קריב מהעבודה ניצל הבוקר (חמישי) את חסינותו, נכנס לעזרת הנשים והעביר ספר תורה ל’נשות הכותל’. בעקבות כך נוצרה מהומה גדולה ברחבת הכותל.

‘הקרן למורשת הכותל המערבי’ גינתה את ניסיונו של ח”כ קריב להכניס ספר תורה לעזרת הנשים –  בניגוד להוראות המפורשות של משרד המשפטים.

נציג הקרן למורשת הכותל ניגש אל ח”כ קריב, עם הגעתו, וביקש ממנו שלא לנקוט בצעד זה ולא להשתמש בחסינותו – וזאת כדי לאפשר תפילה רגועה ושלווה ברחבת הכותל המערבי, כאשר באותה שעה התקיימה במקביל תפילה של מאות רבות של מתפללות ומתפללים אורתודוקסים, ובתוכם כ-20 נשים שבאו במסגרת אירוע קבוצת נשות הכותל.

ח”כ קריב השיב כי הוא מכבד את פעילות ‘הקרן למורשת הכותל’, אך הוא מתכוון לפעול על פי הבנתו.

בהודעת ‘הקרן למורת הכותל’ – נאמר: “הקרן פעלה למנוע חיכוך באמצעות מתן שביל מיוחד לקבוצת נשות הכותל, כדי למנוע חיכוך לפי הצעת משרד המשפטים וכן עשתה כל אשר אל ידה כדי להפריד בין הקבוצות ולמנוע חיכוכים מיותרים.

“הקרן כואבת על האירועים וקוראת לכל הגורמים להניח למחלוקות ולאפשר את הכבוד הראוי למקום הקדוש”.

מנגד טענה יוכי רפפורט, מנכ”לית ארגון ‘נשות הכותל’: “פעם נוספת הוכיח ‘רב׳ הכותל שהוא נוהג בכוחנות באלימות כלפי כל מי שאינו נשמע לחוקים החרדיים הבדלניים והקיצוניים שהוא מנסה להשליט בכותל המערבי. אנו קוראות ליישום מיידי של מתווה הכותל ועד אז נמשיך להגיע לכותל המערבי ולהתפלל במקום כדרכנו״.

בהודעתה נאמר עוד: “אל התפילה הצטרף ח״כ הרב גלעד קריב – יו״ר ועדת חוקה חוק ומשפט – שהכניס את ספר התורה לכותל עבור נשות הכותל. כשביקשו נשות הכותל לקרוא במקום בספר תורה, חסמו מאבטחי ‘רב’ הכותל את כניסתן למקום בכוח ומנעו מהן מלהכניס את ספר התורה לעזרת הנשים.

“נשות הכותל קראו בספר התורה בכניסה לרחבה, בדוחק רב ותוך דחיפות, צעקות ואלימות כלפיהן במקום”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא מבין על מה המהומה - היהדות היא הדת
    07/10/2021 12:34
    אייל
  1. הכי פמיניסטית מכל הדתות היום.
    אפילו הבודהיסטים מוחאים כפיים.
    בנושאי משפחה הפמיניזם חוגג ברבנות.
    בנושאי הלכה, חינוך, אפליה מתקנת,
    בכל הרבנים אוהבים את מגדר נקבה מאשר מגדר זכר.
    אפילו כשבא לכם לפגוע בילד אתם חסים על הנקבה והולכים על הזכר.
    החלטתם לעצור דווקא בקריאת ספר תורה??
    זה יפגע בפרנסה או משהו??
    תתמדקו בלהעצים את מגדר נקבה. אני בטוח שישתלם לכם.
    אור לגויים!

  2. מוחה
    08/10/2021 00:28
    טיבי
  3. פשוט כלב!!! הוא ובנט ושקד

  4. לא מבינה מה הבעיה. אין שום בעיה הלכתית
    08/10/2021 08:07
    לילי
  5. אין שום בעיה הלכתית שאשה תקרא בתורה בעזרת נשים. נכון שזה לא נהוג אבל זה לא אסור.נכון שהן עושות זאת לא מתוך רוחניות או יראת שמיים אלא כדי ליצור פרובוקציה אבל דווקא בגלל זה לא צריך לתת להן את התענוג לייצר פרובוקציה. הן מחפשות להיות בתקשורת כדי לפרסם את הזרם הרפורמי ואתם בטיפשותכם רק מסייעים לכך. תנו להן לקרוא בספר תורה וגם להניח תפילין אם הן רוצות ותתעלמו. כשהן תיראינה שאף אחד לא מתייחס הן תפסקנה את זה.נראה לי שמה שמקפיץ את הרבנים זה האגו הגברי שלהם והחשש שלוקחים להם את התפקידים המסורתיים שלהם…