‘אירוע פוליטי גדול’: מתיחות שיא בין נפתלי בנט לשר בני גנץ

פרסום מבצע הבאת המידע על רון ארד והצגתו ככושל החריפו את העימות בין בנט לגנץ • שר הביטחון התנגד לפרסום, אך ראש הממשלה לא התייעץ עמו • מקורות פוליטיים: גנץ זה שטען שהמבצע כשל, "זה היה דבר לא נורמלי" • השר בר לב מודה: "המבצע לא סיפק את המידע שקיווינו לו"
חרדים 10
א' חשון התשפ"ב / 07.10.2021 09:52

חשיפת המבצע לאיתור מידע על גורלו של רון ארד גרמה להחרפת העימות בין ראש הממשלה נפתלי בנט, לשר הביטחון בני גנץ. כך דיווח הבוקר (חמישי) הכתב מיכאל האוזר טוב בעיתון ‘הארץ’.

בין השניים יש יחסים טעונים שהגיעו לשפל השבוע, אחרי שבנט חשף את המבצע – מבלי שהתייעץ עם השר גנץ קודם לכן.

רק דקות לפני הנאום בכנסת הודיע בנט לגנץ כי בכוונתו לחשוף את המבצע, ולגנץ לא היתה הזדמנות להניא את בנט מכוונתו.

מקורות פוליטיים סיפרו, כי גנץ הוא זה שעומד מאחורי הצגת המבצע ככושל בכלי התקשורת – זמן קצר לאחר חשיפת הפעולה על ידי בנט.

גורם בסביבת ראש הממשלה אמר לעיתון: “זה היה דבר לא נורמלי”.

בכיר בלשכתו של אחד השותפים בקואליציה תיאר את המתיחות כ”אירוע פוליטי גדול”, והוסיף: “חייבים להרגיע שם את הרוחות, ואנחנו עוסקים בכך”.

השר לביטחון פנים, עמר בר לב מהעבודה, שוחח הבוקר עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM על ‘מבצע  רון ארד’.

“השאלה מה הייתה המטרה, והיא הייתה לשדר לאזרחי המדינה שמדינת ישראל עושה כל שביכולתה במשך שנים להביא מידע על נעדרים, שיש לנו במידת האפשר להביא חזרה את החללים שיש לנו ברצועת עזה, ויש לנו ממלחמת לבנון ואת השבויים. זה בניגוד לסיפור הארכיון האיראני שחשף נתניהו, שם זה חשף יכולות ושיטות עבודה של המוסד”, אמר בר לב.

“במקרה הזה לא שמעתי טענה שזה פגע ביכולות של המוסד, שמעתי טענה שהמבצע לא היה מוצלח, וזה נכון שהמבצע בסופו של דבר לא הביא את המידע שקיווינו שיביא על רון ארד, אבל לא הייתה חשיפת שיטות או פגיעה ביכולתו של המוסד לבצע מבצעים בעתיד. בתור אחד שעשה הרבה מבצעים, לצערי לא כל המבצעים שביצעתי הניבו את התוצאות המקוות”.

הוא הוסיף: “זה לא מוסרי לסכן חיים של אנשים, ולכן במובן הזה לא היה כאן סיכון של חיי אדם ולא היה סיכון של חשיפת שיטות. האם נכון ובעיניי חובתה של מדינת ישראל להשקיע הרבה מאמצים במשך הרבה שנים להביא מידע על נעדרים מתוך מטרה להביא אותם לקבורה במדינת ישראל? ברור שזו חובה ושזה עולה כסף”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות