מפתיע: זו הסיבה מדוע לא יקום מגדל בן 48 קומות במרכז לונדון

כשפורסמה התכנית לבנות את המגדל, נזעקו בני הקהילה והביעו חשש כבד: המגדל יטיל צל על בית הכנסת לאורך רוב שעות היום, מה שיהפוך את התפילה במקום לכמעט בלתי אפשרית
חרדים 10
ל' תשרי התשפ"ב / 06.10.2021 17:16

חברי מועצת העיר לונדון החליטו השבוע שלא לאשר הקמת  מגדל בן 48 קומות במרכז העיר לונדון, מכיוון שהוא היה מטיל צל על בית כנסת עתיק.

ההחלטה התקבלה לאחר שהגיעו יותר מאלף התנגדויות לבניית המגדל.

לפי דיווח של חנן גרינווד ב’ישראל היום’, בית הכנסת הפורטוגזי ‘בוויס מרקס’, שנחנך בשנת 1701, הוא בית הכנסת הפעיל העתיק ביותר בבריטניה, וככל הנראה בית הכנסת העתיק ביותר באירופה שפעיל באופן רציף. הוא ממוקם בשכונת בוויס מרקס בסיטי של לונדון.

מדובר בבית הכנסת הראשון שנבנה לאחר שהותר ליהודים לחזור לאנגליה, לאחר גירושם על ידי המלך אדוארד הראשון ב-1290.

המבנה בן 300 השנים מואר באמצעות שבע מנורות נחושות ו-12 פמוטים סביב הבימה שמודלקות באמצעות מאות נרות שעווה באירועים חגיגיים. בשאר ימות השנה המבנה מואר באמצעות חשמל, אך בצורה מוגבלת בלבד. רוב התאורה מגיעה מאור השמש.

מסיבה זו, כשפורסם על דבר הרצון לבנות את המגדל, אחד מתוך שניים שמתוכננים באזור, נזעקו בני הקהילה והביעו חשש כבד מכך שהמגדל יטיל צל על בית הכנסת לאורך רוב שעות היום, מה שיהפוך לדבריהם את התפילה במקום לכמעט בלתי אפשרית.

לפי הדיווח, למרות שמהנדסי התכנון של מועצת העיר סברו שהנזק לתאורה יהיה מינימלי ואף לא ישפיע לדוגמה על היכולת לקרוא בתוך המבנה, 14 מתוך 21 חברי המועצה הצביעו נגד בניית המגדל.

לצד מגדל זה, מתוכנן להיבנות באזור מגדל נוסף בן 21 קומות, שעתידו לא נקבע עדיין, ועלול אף הוא להשפיע על התאורה שמגיעה לבית הכנסת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות