בשיתוף ה-FBI: נעצרו 26 תושבי גוש דן בחשד לעוקץ במיליוני דולרים

עובדי חברה ישראלית חשודים כי הונו ועקצו אזרחים אמריקנים במיליוני דולרים באמצעות סחר במטבעות וירטואליים • ה-FBI התריע בפני ישראל על הפעילות - והמשטרה פשטה על משרדי החברה בת"א ועצרה עשרות עובדים • שני החשודים המרכזיים יובאו לדיון בבית משפט
חיים טוויל
ל' תשרי התשפ"ב / 06.10.2021 11:09

המשטרה פשטה אמש (שלישי) על חברה הממוקמת בתל אביב ועוסקת בסחר במטבעות וירטואליים – ועצרה עשרות עובדים בחשד שהונו אזרחים אמריקנים.

המעצר הגיע בעקבות התראה של לשכת החקירות הפדרלית של ארה”ב (ה-FBI) שחוקרת את הפרשה מזה כמה חודשים – והודיעה לישראל על הפעילות החשודה.

בתום חקירה סמויה של המשטרה, היא עצרה כ-26 עובדים. במקביל למבצע מעצרים מתואם, שבוצע באותה עת במדינות נוספות על פני הגלובוס על ידי רשויות אכיפה נוספות בחו”ל.

במהלך הפשיטה הבלשים החרימו בין היתר מחשבים, אמצעי אחסון דיגיטליים, קבצים ומסמכים שונים.

מהחקירה עלה כי החברה, שעוסקת בסחר במטבעות כמו ביטקוין, פרסמה כי היא מחפשת עובדים צעירים לעבודות עם שכר גבוה בזמן קצר, והדגישה שאין צורך בניסיון קודם.

החברה הבטיחה שכר, גמול ובונוסים לעובדים חרוצים ופרסמה באתרים שונים. כך הגיעו הצעירים והתחילו לעבוד.

לפי דיווח בחדשות 12, מרבית הנחקרים טענו בחקירתם כי אין להם מושג מכל הפרשה והם לא ידעו שמדובר בעוקץ והונאה. הם הכחישו כל מעורבות בחשדות נגדם.

עורכי הדין בנימין מלכא ואלון אייזנברג שמייצגים חלק מהחשודים אמרו כי הצעירים שאותם הם מייצגים מכחישים את החשדות וכי הם מאמינים שהם ישתחררו בזמן הקרוב.

הם הדגישו בחקירתם, כי מבחינתם היה מדובר בעבודה רגילה ושגרתית והם לא עסקו בהונאה או עקיצה.

פשיטת המשטרה החלה במהלך הלילה ונמשכה עד לפנות בוקר.

בכוונת יחידת ההונאה של מחוז ת”א להביא בהמשך היום את שני החשודים המרכזיים – תושבי גוש דן בשנות ה-30 לחייהם, לדיון בבימ”ש השלום בת”א, בבקשה להאריך את מעצרם.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות