שרי רוט ועוזי ברוך ב’מה בוער’: למה ליברמן נבהל והאם יש מו”מ חרדי?

עוזי ברוך, העורך הראשי של ערוץ 7, ושרי רוט, הפרשנית הפוליטית של אתר חרדים 10, התארחו היום בתכנית 'מה בוער' של רזי ברקאי בגל"צ • האם שר האוצר הוא פנטזיונר או שיש מגעים עם ח"כים חרדים על הצטרפות לקואליציה?
חרדים 10
כ"ט תשרי התשפ"ב / 05.10.2021 16:49

רזי ברקאי: למה איווט ליברמן נבהל אתמול? את יודעת משהו, שאנחנו לא יודעים?

שרי רוט: לא, אני לא יודעת למה נבהל איווט ליברמן, הייתי שם אתמול בכנסת, הייתי במליאה, ראיתי גם את איווט ליברמן והוא היה נראה נינוח דווקא…

רזי: דיברתי מקודם עם רביב דרוקר, גם הוא אמר שהוא לא יודע מאיפה הביאו את זה. אבל ליברמן, למרות שהוא איש לא צפוי, הוא לא פנטזיונר. כנראה שהוא יודע על איזה שהן מגעים עם המפלגות החרדיות על הצטרפותן לקואליציה.

שרי: אני שומעת את הדברים האלו כבר כמה שבועות, החרדים קוראים לזה ‘עלילות’. אני חושבת שהמקור לזה הוא פגישות די תכופות שעורכים גורמים חרדיים, כשכל אחד מהם טורח אחר כך להכחיש, עם גורמים של מה שהם מכנים ‘ממשלת השינוי’.

רזי: יש רק גורם אחד, ששמו בני גנץ.

שרי: לא, דווקא לא. אני מדברת על פגישות עם מתן כהנא, למשל, השר לשירותי דת, שאצלם הוא ממש מושא לשמצה. אתמול עמדתי במסדרון בכנסת עם אחד מחברי הכנסת שהוא אחד מה’נפגשים’ עם מתן כהנא, והוא ממש כעס והסביר: ‘נפגשתי איתו רק כדי להגיד לו כמה שהוא…’, משהו כמו אנטיוכוס, פחות או יותר, לא זוכרת את ההגדרות המדויקות שהוא אמר שם.

והוא הסביר לי שהפגישה הייתה עניינית, ורק כדי להסביר לו כמה הוא גרוע. עכשיו תשמע, לא הייתי שם, לא הייתי גם זבוב על הקיר…

רזי: הם כועסים בעיקר על הרפורמה ברבנות, נכון?

שרי: זה בעיקר, על זה עיקר הקצף, אבל בוא, ממשלת השינוי גרועה בעיניהם מהרבה סיבות. נניח, אם אנחנו מדברים על ליברמן, מה שהיה לי הכי קשה בראיון שערכתי איתו בערב החג, זו העובדה שהוא בכלל לא מוכן לקבל את התופעה שאנשים יושבים ולומדים במשך כמה שנים, מה שבוז’י הרצוג, לדוגמה, קיבל בראיונות שלי איתו, כשהוא אמר: אנחנו מתווכחים אולי על גובה המספר, אבל אני מקבל את עצם התופעה ואני חושב שהיא יפה לעם היהודי, מה שגם בן גוריון הבין בשעתו.

עוזי ברוך: שרי מדברת על מתן כהנא, אני יודע על גורמים בלשכת ראש הממשלה וגם גורמים בתוך מפלגת ‘ימינה’ שמנהלים שיחות כבר שבועות ארוכים עם חברי כנסת במפלגות החרדיות ומנסים לשכנע אותם להיכנס לקואליציה. לא כרגע, לא לפני אישור התקציב, אבל אחרי אישור התקציב. אי אפשר לדבר על כל החרדים כעל מקשה אחת, אני יודע על לפחות שנים שכן לוטשים עיניים לכיוון הקואליציה.

רזי: עוזי, אתה מדבר על שני ח”כים או על שתי מפלגות מתוך השלוש?

עוזי: לא, לא. על שני ח”כים חרדים שמאד היו רוצים להצטרף לקואליציה אבל כרגע זה לא אפשרי וגם מדי מוקדם. אי אפשר לדבר על החרדים, גם הספרדים גם האשכנזים, כמקשה אחת, ויכול להיות שנשמע אחרי אישור התקציב קולות מפה ומשם שחושבים שכן צריך להצטרף לקואליציה.

רזי: החוליה החלשה זה הש”סניקים עוזי?

עוזי ברוך: לא, לפי מה שאני יודע החוליה החלשה זה דווקא החרדים האשכנזים. ואין לי ספק בזה.

רזי: אוקי. 14 בנובמבר זה תאריך היעד, עוזי, התקציב הזה בסופו של דבר יעבור, נכון?

עוזי: ההערכה שלי שהתקציב יעבור, אבל תדע לך שאתמול התחברתי למשפט שאמר דווקא יו”ר האופוזיציה נתניהו על שתיקת התקשורת. אתה יודע, 113 ימים רזי, אני מחפש את התקשורת הנשכנית, שלא עושה הנחות. אני קורא את הפרשנות בעיתונים, פתאום העיתונאים מהללים משבחים ומפארים ומעריצים את הממשלה החדשה. אין שום שאלות קשות.

בנט נתן ראיונות לשלוש מהדורות טלוויזיה, לשני אתרי אינטרנט, ולאף כלי תקשורת ימני! יונית לוי, אנחנו יודעים שהיא יודעת לראיין ראשי ממשלה ולשאול שאלות קשות. רואים אותה פתאום מנומסת אדיבה וחייכנית. שאלה אחת רזי, האם היה ראוי להרכיב ממשלה על קולות גנובים או פסולים של מצביעי ימינה!

רזי: השאלות האלו לא מפסיקות להישאל. ובהכירי את יונית היא שואלת שאלות קשות, אבל לא רוצה להתווכח כי לא ראיתי אותו.

עוזי: הם הרי רצו מאולפן לאולפן כל חברי ‘ימינה’, אני יודע על אנשים אידיאליסטים מלח הארץ, מהציונות הדתית, שלא ישנים בלילה, שמרגישים שהקול שלהם, שהם השתכנעו מההבטחות שנתנו בנט ושותפיו באולפני הטלוויזיה ובאתרים של הציבור הדתי ובעלוני השבת, שלשלו פתק ‘ימינה’ וקיבלו בסופו של דבר את מפלגת ‘מרצ’ שרצה בסופו של דבר לפלרטט עם אבו-מאזן, קיבלו ממשלת כלאיים, כמו שאומר נתניהו, ואני אומר לך: אין פה הכרעת הרוב.

רזי: עוזי, זה אותו נתניהו שהציע לנפתלי להיות ראש ממשלה, ומי שטרפד לו קואליציה עם הערבים של רע”מ זה סמוטריץ’. אז כשנתניהו מדבר מעל הדוכן על השקרנות הזו של ‘ימינה’… ומי שגרם לצחוק במליאה זה כמובן מנסור עבאס עם ה’אבו יאיר’ הזה שגלגל את כולם מצחוק, ואפילו ביבי לא התאפק מלצחוק.

עוזי: יש גם ביקורת על סמוטריץ’, תשמע, הוא עשה טעויות שהגדולה בהן שהוא טיפס על עץ גבוה ובנה על ממשלת ימינה ‘מלא מלא’, ואני חושף לך רזי פה שנפתלי בנט צלצל אלי אחרי הבחירות ואמר לי שהוא רוצה להקים  ממשלת 61 רק צריך לדחוק בבצלאל סמוטריץ’ שאמר שהוא עם הד”ר מנסור עבאס לא הולך גם במחיר של בחירות חמישיות. ובנט אמר, אני לא הולך לבחירות חמישיות.

רבני הציונות הדתית היו יכולים לתת לזה הכשר, כי עכשיו היינו יכולים לבלוע צפרדע אחת של מנסור עבאס, עכשיו קיבלנו 5 צפרדעים של מנסור עבאס.

רזי: שרי, משפט סיום שלך.

שרי: אני חושבת שאני יותר מודאגת מזה שאנשים מקבלים את זה ש’ככה זה בפוליטיקה’. אני שומעת המון קולות של אנשים שאומרים: עזבו אתכם, הפוליטיקה מורכבת מאנשים שקרנים, לפני הבחירות אומרים א’ אחרי הבחירות עושים ב’. אני חושבת שזה מה שצריך להדאיג אותנו. הדמוקרטיה זה טבעה, אתה מרכיב קואליציה אז יש לך קואליציה. זה לא משנה כמה מנדטים יש לך וזה פחות מפריע לי מאשר התופעה בה אנשים באמת לא יכולים להאמין לפוליטיקאים. זו בעיה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות