בני ברקי תבע את שכניו שהרחיבו ובנו על הגג. קיבל את מה שרצה?

דיירים בבני ברק קיבלו היתר בנייה להרחבת דירתם על חשבון הגג המשותף, חרגו באופן מהותי מההיתר ופיצלו את דירתם לשתי יחידות • השכן ביקש בתביעתו להרוס את הבנייה ולחייב אותם בשכר דירה על שימוש  בגג הבית המשותף • מה נפסק?
יוני גרין
כ"ט תשרי התשפ"ב / 05.10.2021 13:16

המפקחת על רישום מקרקעין בפתח-תקווה, עו”ד אושרת ארפי מוראי, דנה בתביעה של דייר מבני ברק, אשר תבע את שכניו על חריגה מהיתר הבנייה שקיבלו על גג הבית המשותף – ופיצול דירתם לשתי יחידות דיור.

התובע גם ביקש לקבל שכר דירה בגין שימוש בחלקו היחסי בגג.

המפקחת היתה צריכה להכריע האם מגיעים לתובע תשלומי איזון בגין הרחבת דירתם של הנתבעים.

התובע הינו דייר בקומה הראשונה של הבניין והנתבעים הינם בעלי דירה בקומה השלישית. הנתבעים קיבלו היתר בנייה מהוועדה המקומית לתכנון ובניה להרחבת דירתם על גג הבית המשותף. הנתבעים החלו בבניה וחרגו באופן מהותי מההיתר, לרבות פיצול דירתם לשתי יחידות דיור נפרדות.

לטענת התובע, על הנתבעים לשלם לו שכירות על שימוש ותפיסת חזקה בגג הבית המשותף, בשיעור חלקו היחסי של התובע ברכוש המשותף.

בנוסף, התובע ביקש פיצוי על הנזקים שנגרמו בדירתו בעקבות הבנייה של הנתבעים. לעומתו, הנתבעים טענו כי קיבלו את הסכמת 75% מבעלי הדירות בבית המשותף ועבודות הבנייה בוצעו בהתאם להיתר.

לגבי פיצול דירתם, טענו הנתבעים כי הפיצול נעשה “בדירה הקיימת הפרטית” ולא בגג המשותף. לגבי דמי השכירות, טענו הנתבעים כי בעת קבלת ההיתר, התובע לא היה רשום כבעלי הדירה וכשניתנה הסכמת 75% מהדיירים, לא עלתה הבקשה לתשלום שכר דירה.

לטענתם, התובע מתכנן להרחיב את דירתו על ידי בניית סוכה ומרפסת על חשבון חצר הבית המשותף, ובין היתר הוא רוצה לספח חלק מהותי ממבואת הבית המשותף, אך דיירי הבניין מתנגדים לכך ולכן הוא החליט לתבוע אותם.

 בסופו של דבר, החליטה המפקחת כי דין התביעה להתקבל.

על הנתבעים להרוס בדירתם ובתוספת הבנייה את אשר חרג מההיתר, לבטל את יחידות הדיור ולשלם לתובע תשלומי איזון, להם הוא זכאי בעקבות הרחבת דירת הנתבעים.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל הכבוד לשכן הישר
    05/10/2021 22:02
    תותח
  1. תותח שאין כדוגמתו…
    מעניין איך יחיו עכשיו השכנים….

  2. מעט מדי ומאוחר מדי
    05/10/2021 22:15
    חנוך
  3. כשאתה קונה דירה בבניין של 8 דירות עם תשתיות וחניות ל 8 דירות ולאט לאט הבניין הופך להיות עם 16 דירות על אותם תשתיות, וכשאתה רוצה לעלות במעלית אתה ממתין כפול זמן וכשאתה רוצה לזרוק זבל הפחים מלאים על גדותם זה נקרא צרות עין..
    שילמת ממייטב כספך עבור איכות חיים סבירה ואתה עוד נקרא צר עין כשמישהו פשוט בא וגוזל אותך.
    יופי של היגיון..
    על זה נאמר נבל ברשות התורה או יותר נכון ברשות זייברט ושות’

  4. אין קשר לפסק לבין הביצוע שלא יעשה
    06/10/2021 16:47
    זרח קלמנוביץ
  5. יוציא לו את הנשמה עד שהשכן החורג יבצע את התיקונים