מכה לבנט? היועמ”ש: “טיפול השב”כ בפשיעה במגזר הערבי – נגד החוק”

בתשובה לפנייה של האגודה לזכויות האזרח, השיב מנדלבליט: "לא עומדת על הפרק הסמכה של השירות לפעול בנושא" • בהודעתו כתב: "השב"כ ימשיך לפעול בהיבטים שנוגעים לתופעה ובהם הוא עוסק בשגרה"
חרדים 10
כ"ט תשרי התשפ"ב / 05.10.2021 12:48

יומיים לאחר החלטת הממשלה לגייס את השב”כ לטובת הטיפול בפשיעה הגוברת במגזר הערבי, הודיע היועמ”ש אביחי מנדלבליט – בתשובה לפנייה של האגודה לזכויות האזרח, כי טיפול בפשיעה אינו נכנס בגדר ייעודו ותפקידיו של השירות לפי חוק שירות הביטחון הכללי.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, היועמ”ש הבהיר כי גם כאשר מדובר בתופעה של פשיעה חמורה בחברה הערבית, לא יכול השב”כ לקחת חלק בטיפול בבעיה. הוא הדגיש כי לא עומדת על הפרק הסמכה של השירות לפעול בנושא.

“בישיבת צוות השרים הוחלט כי השירות ימשיך לפעול בהיבטים מסוימים, הנוגעים לתופעה, שהוא עוסק בהם בשגרה במסגרת ייעודו ותפקידיו לפי החוק, וזאת לצד פעולות להגברת התיאום ושיתוף-הפעולה בין הגורמים הממשלתיים והגופים השונים הרלוונטיים לעניין, כל אחד לפי תפקידיו”, סייג היועמ”ש.

באגודה לזכויות האזרח אומרים: “בתגובה לפנייתנו, סתר היועמ”ש את הצהרת בנט על כך ששב”כ יסייע למשטרה ולצה”ל במאבק בפשיעה הערבית.

“סמכויות שב”כ לא הורחבו, ולדברי היועמ״ש אין כוונה כזו גם בעתיד וטוב שכך. גם היועמ”ש מבין שעירוב שב”כ בנושא הפשיעה בחברה הערבית הוא תקדים מסוכן. אנחנו נמשיך לעקוב אחר הנושא מקרוב, כדי לוודא שלא מכניסים את שב”כ בדלת האחורית דרך פרשנות יצירתית של סמכויותיו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות