ראש המוסד בשיח פנימי: ‘מבצע אמיץ ומורכב – אך כושל. כישלון’

לאחר שבנט חשף כי אנשי המוסד ניסו לאתר מידע אודות הנווט הנעדר - בכיר ביטחוני מתח ביקורת על הפטפוט של בנט: "עשה שימוש פוליטי במבצע רגיש" • גורם שמכיר פרטי המבצע ל'כאן חדשות': "מדובר בצעד לא מובן מצדו של ראש הממשלה" • משרד רה"מ: "המבצע היה מוצלח"
חרדים 10
כ"ח תשרי התשפ"ב / 04.10.2021 20:27

נואש להציג הישגים? לאחר שנפתלי בנט חשף היום (שני) בנאומו בכנסת כי המוסד ביצע מבצע במטרה לאתר מידע חדש אודות הנווט הנעדר רון ארד הי”ד – במערכת הביטחון מודים: “המבצע לא השיג את מטרתו ולא השיג מידע חדש”.

לפי דיווח בחדשות 13,  בכיר במערכת אף מתח ביקורת על בנט – ואמר: “נעשה שימוש פוליטי במבצע רגיש”.

הפרשן אמנון אברמוביץ, חשף בחדשות 12, כי המבצע היה אומנם יצירתי והתבצע במספר מדינות, אבל לדעת ראש המוסד דדי ברנע עצמו, הוא לא צלח ולא הביא לשום פריצת דרך.

לפי הדיווח, ראש המוסד אמר בשיח פנימי לאחר המבצע לאנשיו: “זה היה מבצע אמיץ, נועז, מורכב – אך כושל. זה היה כישלון, אבל נמשיך במאמצים”.

במערכת הביטחון על הדברים שאמר בנט: “לא היה נכון לדבר על כך בכנסת”.

גם ב’כאן 11′ פורסם כי המבצע להשגת המידע החדש על הנווט לא הצליח, ולא הושג מידע כזה. גורם שמכיר את פרטי המבצע אמר הערב ל’כאן חדשות’, כי מדובר בצעד לא מובן מצדו של ראש הממשלה.

במשרד ראש הממשלה הגיבו לביקורת של בכירים במערכת הביטחון נגד החלטת נפתלי בנט לחשוף את הפעולה החשאית לאיתור מידע אודות הנווט הישראלי רון ארד.

”המבצע להשגת מודיעין אודות רון ארד היה מבצע מוצלח שבוצע תוך עמידה ביעדים מבצעיים יוצאי דופן”, אמרו במשרד ראש הממשלה וטענו כי ”להבאת המידע בפני חברי הכנסת והציבור הרחב היה ערך, המבטא את המאמץ והמחויבות הכבירה להשבת בנינו לגבולם, גם שנים ארוכות לאחר שנפלו בשבי האויב. כל הפצת מידע אחר הינה שקר וכזב”.

מדובר במבצע רחב ונועז, שהתפרס במספר מדינות והשתתפו בו לא מעט לוחמי מוסד, כולל שתי לוחמות. ראש המוסד עדכן את משפחת ארד על כך באופן אישי. בנט קיבל את ברכתה של תמי ארד לפני שעלה לדבר על הנושא.

כפי שדווח מוקדם יותר, בנט אמר במליאה: “בחודש שעבר יצאו נשות ואנשי המוסד למבצע שתכליתו לאתר מידע חדש על גורלו ומקום הימצאו של ארד”.

בנט הוסיף כי אין ביכולתו לספר פרטים נוספים על המבצע, וכי שוחח עם רעייתו של ארד תמי ועם בתם יובל.

“רוצה להודות ללוחמי המוסד בשמי וגם בשם תמי ויובל ארד, על המסירות, המחויבות ואחוות הלוחמים, גם אחרי כל כך הרבה שנים. פדיון שבויים הוא ערך יהודי שהפך לאחד מערכיה המקודשים של מדינת ישראל. נמשיך לפעול להשבת כל בנינו הביתה, מכל מקום בו הם נמצאים”.

רון ארד הי”ד, נוווט קרב בחיל האוויר, נפל בשבי ארגון הטרור ‘אמל’ בלבנון ב-16 באוקטובר 1986, והוגדר כנעדר ממאי 1988, אחרי שהועבר למקום לא ידוע. מטוסו הופל במהלך גיחת תקיפת מטרות מחבלים באזור צידון. שני אנשי הצוות על המטוס, ארד והטייס ישי אבירם נטשו אותו. אבירם חולץ על ידי מסוק קוברה, בעוד ארד נפל  בשבי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות