נתניהו: “לכישלון העצום אתם לא מתביישים לקרוא הצלחה?

יו"ר האופוזיציה תקף: "במשמרת שלכם מתו 1392איש. אל תשוו לתקופתנו, אז לא היו חיסונים" • "אתם נכנעים לטרור. אין מנהיגות, אין שום מחץ - יש רק יח״צ: יחסי ציבור שניתנים לכם בשפע על ידי התקשורת המגויסת. זוכרים שלא מזמן הייתה מילה בעברית - מחדל. פתאום היא נעלמה"
אריה ריבקינד
כ"ח תשרי התשפ"ב / 04.10.2021 17:47

יו”ר האופוזיציה בנימין נתניהו נאם אחר הצהריים (שני) בישיבת פתיחת מושב החורף של הכנסת, ותקף את ממשלת בנט-לפיד-עבאס בעיקר על ניהול המאבק במגיפת הקורונה.

נתניהו, שנתן את אחד מנאומיו הגדולים, פתח: ”את 100 הימים הראשונים של הממשלה הזאת, אפשר לסכם במשפט אחד: הממשלה מְכִילָה, התקשורת מַַאֲכִילָה, ואזרחי ישראל – אוֹכְלִים אותה”.

”הטבלה לא משקרת. לפני ארבעה חודשים, תחת ההנהגה שלנו, מדד ‘בלומברג’ דרג את ישראל במקום החמישי בעולם בהצלחה במאבק בקורונה. היום, תחת ההנהגה שלכם, הוא מדרג אותנו במקום ה-41 מתוך 53 מדינות. כמעט בתחתית טבלת המדינות שנבדקו’.

“בנט, הבטחת שכשתהיה ראש ממשלה תביא שינוי דרמטי בקורונה, ‘תוך 5 שבועות’. בעניין הזה צדקת. הבאת שינוי דרמטי, אבל לרעה – לא לטובה”.

נתניהו הוסיף: “הזמנו את החיסונים עבור החיסון השלישי, שילמנו עליהם מראש, הפצרתי בבנט והורוביץ להביא אותם ארצה ולתת אותם לאנשים. אם הייתם פועלים בזמן, אם לא הייתם מבזבזים זמן יקר בהססנות ובחוסר מנהיגות, הייתם מצילים חיים רבים”.

ראש הממשלה לשעבר הדגיש: “אתם יכולתם לא לעשות סגר רק בגלל שאנחנו הבאנו את החיסונים. הבאנו לכם מדינה עם כמעט אפס מתים ביום. אצלכם נפטרו 1392 איש, עם חיסונים! כשיש חיסונים, לא כפי שהיה אצלנו. את רוב האנשים האלה היה אפשר להציל אם לא הייתם מבזבזים זמן יקר.

“כל הנאום של בנט היה דחליל, לא הצענו סגר אלא שתביאו בזמן את החיסון השלישי שהזמנו והייתם חוסכים את המתים! מהרגע שהיו חיסונים נפסקו התמותות. אני זועק את זעקתם של למעלה מאלף משפחות, שאנשיהם מתו לשווא. לו הייתם פועלים בזמן הייתם חוסכים את המחלה מעשרות אלפי ישראלים שיסבלו מתסמינים ותופעות לוואי לשנים רבות ואולי כל ימי חייהם. ולכישלון העצום הזה אתם לא מתביישים לקרוא הצלחה?”

נתניהו המשיך במתקפה: “אבל אתם ‘מְכִילִים’ לא רק את הקורונה. אתם ‘מכילים’ גם את הגרעין האיראני, שהוא האיום הגדול ביותר על קיומנו. בנט ולפיד התחייבו באופן שערורייתי שלא לפעול נגד החזרה של ארה״ב להסכם הגרעין המסוכן. ההסכם הופך את איראן, בהכשר בינלאומי, למדינת-סף שתוכל לפתח ארסנל גרעיני של מאות פצצות אטום שמכוונות על הראש שלנו.

“לכן לא רק שלא הסכמתי לקבל את ההסכם הזה – נאבקתי נגדו בכל פורום, בכל תוקף, מעל כל במה. הוריתי על אינספור פעולות סיכול נגד תכנית הגרעין. ומובן מאליו – מעולם לא הסכמתי להתחייב לתאם מראש עם ארה״ב את כל הפעולות הללו נגד הגרעין האיראני, למרות בקשות חוזרות ונשנות שלהם. אבל בנט ולפיד, כבר בשבוע הראשון של הממשלה האומללה הזאת, התחייבו שלא להילחם בהסכם הגרעין. התחייבתם שלא לבצע שום פעולה צבאית נגד הגרעין האיראני מבלי לתאם אותה מראש עם ארה״ב. אתם השתגעתם?!”

נתניהו המשיך: “נפתלי בנט, לפני שבוע נאמת באו״ם. כדי לצאת ידי חובה אמרת כמה מילים שבלוניות על איראן, אבל את הדבר החשוב באמת לא אמרת: שישראל מתנגדת בתוקף לחזרה להסכם הגרעין עם איראן, ושהיא תמשיך לפעול לסכל אותו, עם או בלי הסכמת ארה״ב. במקום לתקוף את ההסכם המתגבש, בחרת לתקוף את מערכת הבריאות הנהדרת שלנו. ממשלת הריפוי תוקפת את הרופאים. במקום להתעמת עם חמינאי – התנפלת על שרון אלרואי.

“כמו עם הקורונה, כמו עם איראן, כשאתם ‘מְכִילִים את הטרור’, אתם נכנעים לטרור. אין מנהיגות, אין תגובה, אין יוזמה. אין שום מחץ – יש רק יח״צ: יחסי ציבור שניתנים לכם בשפע על ידי התקשורת המגויסת. כי בממשלה שלכם יש לא רק ‘הַכָלָה’ – יש גם ‘הַאֲכָלָה’. התקשורת מאכילה את אזרחי ישראל בתפריט מגוון של לוקשים, ספינים, פייק ניוז – מכל הבא ליד”.

נתניהו הוסיף ותקף את התקשורת: “מהדורות החדשות הפכו לפינת ליטוף יומית לממשלה. אתם זוכרים שלא מזמן הייתה מילה כזאת בעברית – מחדל. השתמשו בה בוקר וערב. פתאום היא נעלמה מחיינו. יש רק פרגון: ‘בנט מאושר’, ‘בנט מרוצה’, ‘בנט מבסוט’, ‘בנט הציל תוכי’ וכמובן שמנסים להסתיר מי הוא ראש הממשלה בפועל – מנסור עבאס – זה שאישר לבנט ללכת לאו״ם, אבל לא אישר לו ללכת לאום אל-פאחם.

עבאס השיב לנתניהו במליאה: ”זה לא נכון, זה לא נכון, זה לא נכון ‘אבו יאיר’, זה לא נכון” – וגרר פרצי צחוק.

נתניהו המשיך: “יש אולי שקט בתקשורת, אבל בציבור אין שקט. יותר ויותר אזרחים מבינים שהשקט שלכם מלאכותי, שקט מדומה. וזה מביא אותי לנקודה השלישית: בשעה שאתם ״מְכִילִים״ והתקשורת ״מַאֲכִילָה״, אזרחי ישראל יודעים שהם ״אוכלים אותה״.

“הציבור יודע שממשלה אחראית, בהובלת הימין האמיתי, ולא המדומה, הייתה נוהגת אחרת: היינו מביאים את החיסון בזמן ומצילים חיים רבים. היינו הולמים בעוצמה בגורמי הטרור בעזה, כפי שעשינו במבצע ‘שומר החומות’. היינו מתייצבים בזקיפות-קומה מול לחץ אמריקני – הן בדיבורים והן במעשים – כדי לסכל את תכנית הגרעין האיראנית. הציבור יודע שהיינו עושים כל זאת – כי זה בדיוק מה עשינו תחת הנהגתנו”.

לדבריו, “ככל שמחדלי הממשלה מתרבים כך מתרבות אמרות השפר החלולות של נציגי הממשלה, ובראשם לפיד. אני מדבר בעברית ולא בנורבגית ומקווה שהרוב כאן יבינו אותי. מבחינת לפיד האנטישמיות היא איננה דבר ייחודי. אבל אני רוצה לצטט את הפנינה האחרונה. ‘זו ממשלה נורמלית של אנשים נורמלים שבאו מהמקום הנכון’. איזו התנשאות, איזו רדידות, איפה בדיוק נמצא ‘המקום הנכון’ של לפיד? ברמת אביב? ברעננה? ברמת השרון? האם מיליוני אזרחי ישראל שאינם נמנים על יאיר לפיד וחבריו, האם הם באים מהמקומות הלא-נכונים?”

נתניהו לגלג: ”ומה כל כך נורמלי בממשלה הזאת? ראש ממשלה עם 6 מנדטים – זה נורמלי? וראש ממשלה בפועל מהתנועה האיסלאמית ששולט בו, רק עם 4 מנדטים – זה נורמלי?”.

נתניהו חתם: “אנחנו נמשיך לפעול כאיש אחד כדי להפיל את ממשלת השעטנז הזו, ואל תהיו כל כך זחוחים. העם לא טיפש, הוא יודע שאין לכם דרך ומנהיגות, יש רק דבר אחד שמאחד אתכם וכולם יודעים מה הוא או מי הוא. אבל זה לא יעזור לכם אנחנו נפיל אתכם ונחזיר את מדינת ישראל מבירא עמיקתא לאגרא רמא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות