בנט חשף בנאום סוד • גלנט: מנסה לשווק הישגים תיאורטיים. עצוב

הנשיא יצחק הרצוג: "המשכן הזה חייב למצוא את הדרך לשוב במהרה לשיח מכבד" • ח"כים מהליכוד צעקו לעבר בנט: "אתה נוכל ושקרן" - והוצאו מיד מהמליאה • בנט חשף בנאומו פרטים על פעולה חשאית שהתרחשה בחודש שעבר: "אנשי המוסד יצאו למבצע נועז לאיתור מידע על רון ארד"
חרדים 10
כ"ח תשרי התשפ"ב / 04.10.2021 16:16

היום (שני) אחר הצהריים נפתח כנס החורף של הכנסת במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו, ראש הממשלה נפתלי בנט, יו”ר הכנסת מיקי לוי, נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות, ויו”ר האופוזיציה בנימין נתניהו.

יו”ר הכנסת מיקי לוי אמר בפתיחת כנס החורף: “הגיעה העת להפסיק את ההחרמה הגורפת וחסרת התקדים מצד האופוזיציה. מעולם לא היה בכנסת דבר כזה. הם מסרבים לקחת חלק קריטי בדמוקרטיה הישראלית.

“נהיה חייבים לשנות את אופי השיח שבו אנו מנהלים את הוויכוחים בינינו”, אמר יו”ר הכנסת, “גם אני חטאתי בכך בעבר. הציבור הישראלי ששבע מריבים ומשנאת חינם מסתכל על הבית הזה וכואב לו”.

הנשיא הרצוג אמר במליאה, בנאום ראשון מאז נבחר:  “המשכן הזה, על כל מנגנוניו, חייב למצוא את הדרך לשוב במהרה לשיח מכבד, הוגן ושוטף בין קואליציה ואופוזיציה, ובין אופוזיציה וקואליציה.

“גם בתוך סערת העימותים, אל תשכחו: ויכוחים ענייניים – כן, לגיטימציה לבריונות – לא. אני קורא לכם – לשוב ולבחור מחדש, בכל יום, לדבר. לבחור לנהל שיח מכבד ונאות, ענייני והוגן, גם אם תקיף. כנשיא המדינה, אעשה הכל כדי לחזק את יסודות הממלכתיות ולעצור את הכרסום המתמיד בחוסן הלאומי שלנו, שהופך לאיום אסטרטגי על עוצמתה ושלמותה של החברה הישראלית.

“אני קורא לכם – חברותיי וחברי חברי הכנסת, לשרטט קווים אדומים וברורים בשיח הציבורי. לנהל דיונים על מהותם של דברים. לעצור מופעי שיסוי, להיות מורי דרך, מקני ערך ומודל לחיקוי. המשימה הזו היא של כולנו. התיקון הזה הוא של כולנו. הוא יכול להיות, הוא חייב להיות”.

נפתלי בנט אמר בנאומו במליאה: ״הממשלה הזאת הושבעה לפני 113 ימים. ימים מלאי עבודה. רבים מתחומי הפעילות של המדינה היו מכוסים בשכבת אבק של הזנחה. שנתיים של חוסר מעש, של דחיינות וניוון – החל בגרעין האיראני, דרך מחירי הדיור ועד הפקקים האינסופיים. הכל עמד מלכת, בזמן שאנחנו היינו עסוקים בארבע מערכות בחירות, ובמגפה אחת”.

עם עלייתו לדוכן הנואמים השמיעו חברי האופוזיציה קריאות ביניים וקטעו את דבריו שוב ושוב, תוך שהם צועקים לעברו: נוכל ושקרן”. כמה חברי כנסת מהליכוד הוצאו מן המליאה.

בנט הוסיף: ”שלושה חודשים וחצי עברו בסך הכל, מאז התחלנו, וכבר אפשר לראות, מעבר לאווירה העניינית ולשיתוף הפעולה, גם תוצאות: אנחנו בולמים את הדלתא, בלי יום סגר של אחד״.

את 1,400 המתים בגלל מחדלי הממשלה הוא לא הזכיר.

במהלך נאומו חשף בנט מבצע של ‘המוסד’ לאיתור מקום הימצאו של הנווט הישראלי רון ארד הי”ד: ״בחודש שעבר יצאו נשות ואנשי המוסד למבצע שתכליתו לאתר מידע חדש על גורלו ומקום הימצאו של רון ארד. זה היה מבצע מורכב, רחב מימדים. זה כל מה שאפשר לומר כרגע.

”עשינו עוד מאמץ בדרך להבנה מה עלה בגורלו של רון”, סיפר ראש הממשלה. ”אני רוצה להודות ללוחמי המוסד, בשמי- וגם בשם תמי ויובל ארד, על המסירות על המחויבות ועל אחוות הלוחמים, גם אחרי כל השנים. אני מבקש להודות מכאן גם לצה”ל ולשירות הביטחון הכללי, על שיתוף פעולה יוצא מן הכלל. פדיון שבויים הוא ערך יהודי שהפך לאחד מערכיה המקודשים ביותר של מדינת ישראל: ‘עם אשר לא יחשה, שאת בניו לא יפקיר לזר’.

“זה מסוג הדברים שנראים משונים, אולי קצת מוגזמים, למי שמתבונן על מדינת ישראל מבחוץ, אבל זה מה שמגדיר ומייחד אותנו. נמשיך לפעול להשבת כל בנינו הביתה, מכל מקום בהם הם נמצאים”.

ח”כ יואב גלנט הגיב בטוויטר: “עשרות מבצעים קיימה מדינת ישראל כדי לאתר סימנים ועדויות מכל סוג באשר לגורל נעדריה, בהם רון ארד. רוב המבצעים הללו נותרו חסויים או פורסמו זמן רב לאחר הביצוע.

“האובססיה של בנט להישגים שאינם, הביאה אותו להשתמש בפעילות המוסד כדי לנסות ולשווק הישגים תיאורטיים בטרם עת. עצוב ומדאיג”.

בהמשך, יתקיימו במליאת הכנסת דיון והצבעות על הבעות אי אמון בממשלה והצעות החוק הראשונות שהונחו על שולחן הכנסת לקראת פתיחת המושב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות