עבאס: רע”מ לא נספח לקואליציה • לפיד לח”כים: “אל תפתחו במריבות”

עבאס: "החודש הזה הוא חודש מבחן למימוש המטרות שהצבנו לעצמנו דרך תקציב המדינה. אנחנו דורשים שהקואליציה והממשלה יעמדו בהסכמים" • לפיד: בימים האחרונים חברי כנסת ושרים מתנהגים כאילו כל הבעיות מאחורינו. הבוחרים לא יסלחו לכם"
חרדים 10
כ"ח תשרי התשפ"ב / 04.10.2021 15:59

יו”ר מפלגת רע”ם, ח”כ מנסור עבאס, נשא דברים בפתח ישיבת סיעתו ואמר כי החודש הקרוב יהיה “חודש מבחן” לקואליציה.

עבאס מנה את הסוגיות אותן תקדם סיעת רע”ם במושב הקרוב של הכנסת: מיגור הפשיעה, וקידום תוכניות להקצאת קרקעות.

“אנחנו ממשיכים את עבודתנו מול משרדי הממשלה לטובת החברה הערבית ודואגים לשלומם אנשינו שסובלים מפשיעה ואלימות. לשמחתנו יש צעדים מעשיים שמתקדמים”, אמר עבאס.

הוא ציין, כי מפלגתו דורשת הכרה ביישובי הבדואים בנגב, תקציבים לפיתוח כלכלי וחברתי ושינויים אמיתיים באכיפה נגד הציבור הערבי.

“החודש הזה הוא חודש מבחן למימוש המטרות שהצבנו לעצמנו דרך תקציב המדינה. לא הקמנו קואליציה כדי לפרק אותה. אנחנו רוצים שהקואליציה והממשלה יתפקדו. אבל אנחנו כן דורשים שהקואליציה והממשלה יעמדו בהסכמים עם רע״ם ויכבדו את ההתחייבויות. רע”מ היא לא נספח לקואליציה היא הקימה את הקואליציה עם כל המפלגות”.

שר החוץ יאיר לפיד בחר לפנות, בפתח ישיבת סיעתו,  לחבריו לקואליציה – וביקש מהם להפגין איפוק ולא להיגרר לעימותים מיותרים עד להעברת התקציב.

“בימים האחרונים חברי כנסת ושרים מתנהגים כאילו כל הבעיות מאחורינו. כל אחד מתחיל למשוך לכיוון שלו. מייצרים כותרות מיותרות. מתנהגים כאילו הממשלה הזו מובנת מאליה”.

לדבריו, “הדבר האחרון שאפשר להגיד על הממשלה, זה שהיא מובנת מאליה. היא נס. יותר מזה, היא נס שברירי, שקרה כנגד כל הסיכויים. במקום שכל אחד ימשוך לכיוון שלו, תפקידנו להעביר תקציב בשביל מה שחשוב לכל אזרח בישראל”.

הוא הוסיף: “הבעיה שאני מזהה עכשיו נובעת ממקום טוב. חברי הכנסת והשרים מרגישים שהממשלה מתפקדת, עובדת. היחסים טובים. מרגישים שהתייצבנו. אז הם שחררו לעצמם חבל. זה טבעי, אבל זה מוקדם מדי. עוד לא הגענו ליעד”.

לפיד קרא לחברי הקואליציה: “אל תפתחו במריבות, זה לא שווה את זה, הבוחרים לא יסלחו לכם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות