“מעודד את האלימות”: תוקפי ראש הישיבה מיפו לא ישבו בכלל בכלא

במסגרת הסדר טיעון: שני הערבים שתקפו את ראש ישיבת ההסדר ביפו ומנכ"ל הישיבה הודו בעבירות ויקבלו עונש מינימלי של עבודות שירות • מנכ"ל הישיבה: "צר לי שבית המשפט בחר להקל בעונשם של הפורעים"
חיים טוויל
כ"ח תשרי התשפ"ב / 04.10.2021 15:20

בית המשפט השלום בתל אביב הרשיע אתמול (שני) את הערבים שתקפו את הרב אליהו מאלי ראש ישיבת ההסדר ביפו ומנכ”ל הישיבה משה שנדוביץ’ – בעבירות של תקיפה ואיומים.

במסגרת הסדר הטיעון שלהם, יקבלו התוקפים עונש מינימלי של עבודות שירות.

ראש ישיבת ההסדר ביפו ומנכ”ל הישיבה  הותקפו לפני כחצי שנה באלימות בידי שני ערבים. בתיעוד מהמקום נראה אחד הערבים בועט ברב מאלי בעוד השני מאיים עליו.

התקיפה התרחשה כאשר מנכ”ל הישיבה משה שנדוביץ’ יחד עם ראש הישיבה הרב מאלי הגיעו לאחד הרחובות ביפו על מנת לרכוש שטח מיהודי לטובת הישיבה ותלמידיה. כשהם הגיעו למקום, הקיפה אותם קבוצת ערבים שהחלה להתנכל ולצעוק אליהם.

השניים הוציאו מכיסם את הטלפון הנייד בכדי לתעד, והערבים בתגובה תקפו. מנכ”ל הישיבה נזקק לטיפול רפואי בבית החולים.

מיד לאחר התקרית הגיש הרב מאלי תלונה במשטרה ושב לישיבה למסור את השיעורים.

הפרקליטות הגיעה להסדר עם שני התוקפים כי הם יודו בתקיפה המיוחסת להם, ויקבלו עונש מזערי של עבודות שירות.

במסגרת הסדר הטיעון, המדינה תבקש לגזור על נאשם אחד תשעה חודשי שירות ועל השני חמישה.

מנכ”ל הישיבה משה שנדוביץ: “אנחנו פה ואנו נשאר פה. לא נלך לשום מקום, קהילת יהודי יפו תישאר פה, תגדל, תתחזק ותתפתח. אנו בישיבת ההסדר ומוסדות החינוך של הרב מאלי באנו לעשות טוב ונמשיך לעשות טוב. דרך האלימות אינה דרכנו ומי שמעוניין לדבר עמנו, מוזמן. צר לי שבית המשפט בחר להקל בעונשם של הפורעים ולעודד את האלימות ובכך קצרה הדרך למעשי האלימות הבאים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות