ליברמן מתנגד לצירוף של החרדים – ומאיים: השלכות מרחיקות לכת

השר אביגדור ליברמן שלל בפתח ישיבת סיעת 'ישראל ביתנו' בתקיפות את האפשרות של צירוף המפלגות החרדיות לקואליציה: "אם מישהו מתכוון לצרף אותם - אז ישראל ביתנו לא תהיה שם" • הזהיר: "המשמעות היותר מרחיקת לכת של צירוף ש"ס ויהדות התורה זה החזרת נתניהו לשלטון"
אריה ריבקינד
כ"ח תשרי התשפ"ב / 04.10.2021 14:38

יו”ר ישראל ביתנו, שר האוצר אביגדור ליברמן, התייחס היום (שני), עם פתיחת כנס החורף של הכנסת, לניסיונות של גורמים בקואליציה – וביניהם השרה איילת שקד – לשכנע את המפלגות החרדיות להצטרף לקואליציה הנוכחית.

“לאחרונה שמעתי כל מיני דיבורים על הרצון של כמה גורמים בקואליציה לצרף את ש״ס ויהדות התורה. אם זה קורה אנחנו לא נהיה שם. לאמירה הזאת לצרף אותם יש משמעות והשלכות מרחיקות לכת.

“אם מישהו מתכוון לצרף אותם אז ישראל ביתנו לא תהיה שם. המשמעות היותר מרחיקת לכת של צירוף ש”ס ויהדות התורה זה החזרת נתניהו לשלטון”.

“ברור שהם לא יתמכו ברוטציה ויצטרכו לשנות את הרכב הקואליציה מהתחלה ועד הסוף – והמשמעות היא שנתניהו יחזור. אנחנו לא נשב באותה ממשלה עם נתניהו ולא עם גפני ליצמן ודרעי”, הדגיש ליברמן.

על הקורונה אמר: “אני כשר האוצר וכיו״ר סיעת ישראל ביתנו הייתי מאוד ברור בנושא מדיניות הקורונה ואני שמח שהעמדה שלנו לא לסגור את המשק, לא לחיות בסגרים ולנסות לחיות לצד הקורונה זו מדיניות שמוכיחה את עצמה. אם נראה המשך בירידה בנתוני התחלואה גם בשבוע הבא, אז נלך להקלות נוספות – ישיבה חופשית בחוץ במסעדות ותיירות נכנסת לכל המחוסנים”.

הוא התייחס גם למפגש של שרי מפלגת מרצ עם יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה.

“לא פגשתי את עבאס אף פעם כי אני לא מאמין בכוונות השלום שלו. אני חושב שזה דבר מיותר, אבל אני מבין את שרי מרצ. יש להם את הבוחרים שלהם. ברור שהממשלה מורכבת וצריך גמישות”.

על המושב הצפוי אמר:  “התגעגענו לאקשן. מושב החורף זה המושב הכי ארוך, קריטי ומעניין. תפקידנו בממשלה הוא להבטיח צמיחה ויציבות ולכן אנחנו נחושים גם להעביר את התקציב וגם לשמור על שלמות הקואליציה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות