לשכת בנט: זה אירוע טרור איראני, טדי שגיא לא היה היעד למתקפה

בהבהרת לשכת ראש הממשלה נטען כי ניסיון החיסול בקפריסין הוא אירוע טרור איראני נגד אנשי עסקים ישראלים המתגוררים בקפריסין • בשבוע שעבר נעצר אזרח אזרי, בעל דרכון רוסי, כשברשותו אקדח ומשתיק קול
חרדים 10
כ"ח תשרי התשפ"ב / 04.10.2021 15:05

מתן סידי, דוברו של נפתלי בנט, התייחס היום (שני) לדיווחים על ניסיון התנקשות בחייהם של אנשי עסקים ישראלים בקפריסין –  ופרסם הבהרה בנוגע לפרסומים על ניסיון החיסול של המיליארדר הישראלי טדי שגיא.

“בניגוד לחלק מהפרסומים אמש בנוגע לאירוע בקפריסין, אבקש להבהיר, בשם גורמי הביטחון, כי מדובר באירוע טרור שכוון על ידי איראן כנגד אנשי עסקים ישראלים המתגוררים בקפריסין”, אמר הדובר.

הוא הוסיף, “אין מדובר באירוע פלילי, ואיש העסקים טדי שגיא לא היה היעד למתקפה”.

כלי תקשורת בקפריסין דיווחו כי איש העסקים הישראלי ניצל מניסיון חיסול באי. על פי הדיווחים, אזרח אזרי בעל דרכון רוסי נעצר בשבוע שעבר וברשותו אקדח ומשתיק קול.

עוד דווח כי משפטו של החשוד נערך בדלתיים סגורות מסיבות ביטחוניות.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, יומיים לפני מעצרו של החשוד מאזרביג’ן בקפריסין, המריא מטוס ה-A319 הפרטי של שגיא מישראל ללרנקה. שעתיים לאחר מכן המטוס כבר המריא בשנית מקפריסין לניס, במה שייתכן כי היווה כחלק ממסלול ההימלטות של שגיא מקפריסין.

בימים הבאים המטוס נחת בלונדון ובבאזל, כפי הנראה לבדיקת המטוס עם הצוות בלבד, וכעת הוא שוב בלונדון, בה נמצא אחד מעסקיו המצליחים של שגיא – שוק קמדן.

מקבוצת טדי שגיא נמסר בתגובה: “מדובר באירוע טרור איראני – שסוכל. היעד לחיסול אינו טדי שגיא, אלא ישראלים בקפריסין. מצער שקל כל כך לפרסם מידע שגוי ולפגוע בשמו של אדם”.

על פי המגזין הכלכלי ‘פורבס’, הונו של שגיא מוערך ב-5.6 מיליארד דולר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות